• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-07-10 22:28:32 följande:
    MCT79: hahaha vad underbart!!!

Odd: vi har ju sexat både igår kväll och imorse så idag på dagen fick han en liten paus... Nu är det läggdags snart och oj, va jag ska hoppa på honom! Likaså imorrn! hehehe

Killen här är lite orolig eftersom han har druckit några glad vin ikväll... Det kan väl inte påverka den här helgens simmare, eller?
    Nä, det borde det inte göra...ha det så kul

Vet ni, jag är bra avundsjuk på allt sexande ni kan ha. Vi vågar knappt och från att ha haft sex typ varje dag eller varannan till att högst ha det en gång i veckan är en stoooooor omställning. Jag hoppas verkligen att det blir en bebis för oss den här gången för att behöva gå igenom allt illamående OCH sextorka för ingenting har jag ingen lust med...då strejkar jag!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    kolbodatjej skrev 2010-07-11 08:58:59 följande:
    hej allihopa! ni som är här brukar ju veta det mesta eftersom jag fick missfall v7+3 ca förra gången när kan man begära att få se att det ser rätt ut kan jag begära det redan  vecka sju åtta då? funderar på att göra det nämligen nu på måndag när jag ringer.... kram till er alla
    Jag tycker du gör rätt i att ringa....du kan ju se om du får komma in i v7 och sedan igen i v9 (då du har passerat förra gången med en vecka). Så gjorde jag och det kändes bra

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-11 12:43:40 följande:
    Hej alla goa tjejer!

Idag är det över 30 grader här i GBG. Puh! Svetten lackar. För mig är värme=illamående och så har jag alltid haft det. Vi ska snart åka iväg och bada. Skönt! Det gäller att dricka mycket nu och jag börjar känna av att det svider lite när jag kissar. Har haft massor av UVI tidigare och jag vill inte dra på mig en sån nu. Dricker just nu vatten med massor av citron i. Hjälper lite. Ska köpa Tranbärsjuice det tycker jag hjälper allra bäst. Man kan helt enkelt kissa ut bakterierna så dom inte får fäste.

Häller massor av hCG-kiss på alla i tråden! Haha! Ha en underbar dag ALLA-goingar!  

***************************************KRAM FRÅN HAPPY********************************************* **********
    Ha en skön dag vid badet/stranden Och som du själv skriver, drick mycket...viktiga saker! Hur mår du annars då? Börjar det sjunka in?

*puss och kram bästa Happiness*
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-07-11 13:08:56 följande:
    Åh vad alla verkar ha det mysigt i värmen! Passa på och NJUT, för nästa år har vi alla antingen en liten skrikande bebis och måste ligga i skuggan, alt. kämpar runt med svullna fötter och tunga magar...

Odd, det låter jobbigt, men du ska se att det löser sig. Visst, det är skitdrygt med celibat, jag förstår det, men jag tror verkligen att du kommer bli gravid snart. Du förtjänar det så! När du väl sitter där med magen kommer du ju tycka att det var värt det, absolut!
    Stor stärkande kram till dig!
    Söta du *kramar tillbaks*

Att vi inte vågar är ju dock för att vi är gravida igen...är i v11 nu

Men det känns drygt, ja. Jag är gravid för femte gången i år och andra gången sedan november som jag är i v11 och det känns liksom drygt att man gör alla uppoffringar som man gör  för att det ska gå bra och så finns ingen garanti för att det gör det.. Förra gången jag fick gå så långt så mådde jag jätteilla och var miserabel mellan v7 till 11 ungefär då alla symptom avtog. Bebisen hade dött i v8 redan. Så där gick man igenom allt illamående för vaddå liksom? Och jag är så rädd att det ska bli så igen. Visserligen har vi sett bebisen i v9 och då levde den ju, men det är ju fortfarande ingen garanti på att det går bra. Och nu håller vi igen med sexandet och jag mår illa i värmen och är trött som en gnu så jag får inget gjort och istället för att glädjas så väntar jag på att det går åt fanders och att jag återigen inte får nått för min möda.

jobbigt det där. Och jag skulle så gärna vilja säga "men jag ska inte klaga för jag är ju gravid" och nej...jag kanske inte borde klaga. Men för mig innebär ju en graviditet inte en garanterad bebis utan garanterat massor med uppoffringar, oro, ångest och dåligt mående. Jag ska inte vara otacksam för att jag har så lätt för att bli gravid...men när miraklet inte ligger i plusset utan huruvida plusset faktiskt blir en bebis...ja, då är det inte så lätt att glädjat över själva graviditeten.

Svammligt det blev och jag ber om ursäkt för den kanske negativa inställningen. Jag hoppas bara så innerligt att det faktiskt lönar sig allt det här denna gången...att vi får vå bebis nu.

*kram på dig*

PS: Om du undrar varför jag skriver så mycket härinne ändå och inte bara i gravidtråden så är det för att jag har seperationsångest härifrån och att jag inte vågar...
  • Odetta

Men puttekulan då....nejnejnej

Skickar stora kramar till dig och gör som dem andra, håller tummarna att det inte är det... *kraaaaaaaaam*

• Odetta
    färnik skrev 2010-07-14 11:55:09 följande:
    Jag sitter här och är bitter (som vanligt, känns det som) Avundsjuk på er med "bara" ett missfall i bagaget, som fortfarande är så där glada, förhoppningsfulla och possetiva.

Själv känner jag ingen glädje alls, visst vill jag ju bli gravid, mer än allt annat i världen, men det är inte längre samma sak, det betyder liksom inte att jag kommer få en bebis, utan bara att jag troligtvis kommer må skit i ett par månader, för att sedan förlora den lilla som skulle blivit ett syskon till dottern.

Igår pratade jag med en av mina bästa vänner, som ska ha barn samtidigt som jag skulle haft, om inte jag fått missfall i januari. Hon hade hämtat hem barnvagnen nu...  Livet är så förbannat orättvist. Jag har inte orkat träffa henne sedan jag fick mitt missfall, känns så tråkigt, men det är för jobbigt att bli för involverad i hennes graviditet. alla gravida är jobbiga och umgås med, men särskilt med henne, vi skulle ju haft med bara några dagars mellanrum... =(
    Stor kram till dig färenvik!!!!

Vet du, JAG FÖRSTÅR DIG! Jag  har 6mf med mig i bagaget och det känns förjävligt. Och nu är jag gravid igen och ja, jag har mått skit.

MEN....och här kommer mitt men. När du känner dig sådär bitter....fråga dig själv "Vad tjänar jag på det?" och "Mår jag bättre av det här?"

Troligtvis så är svaren "ingenting" och "nej".

Vet du gumman...då gäller det att _bestämma_ sig för att må bättre. Sätt dig ner och gråt, skrik och slå på en kudde....sedan tar du en stor skål med glass och sätter dig i soffan och bara är. Ta hand om dig  själv och vårda dig själv så som du skulle vårda ditt barn om denne var ledsen. Sedan, om det krävs så säg det högt, så säger du till dig själv att "Nej, nu får det vara bra, nu ska jag tänka glada tankar" och så ser du till att du gör något som du tycker är jätte kul. Gör en lista på saker du kan göra som man som gravid inte kan göra och så gör du det! Drick ett glas vin med din man ikväll, ät god ost och ha sex tills ni har skavsår!

Grejjen är den att när längtan tar över sådär så missar man att leva och det är inte bra. Det är inte bra för dig, din man eller er relation. Vårda det ni har och satsa på framtiden så kommer resten att lösa sig, det vågar jag att lova!

*kram* 
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-07-14 11:09:29 följande:
    Får man vara med här?

Fick missfall i vecka 10, på midsommardagen.

Första barnet, första försöket.

Hade äl igen i helgen som var och har bim kanske den 25 juli ungefär. Första efter missfallet... Jag håller tummarna för vi hade mycket sex
    Välkommen hit Muffe80.....men fan också att du behövde hitta oss *kram*

Jag instämmer med Kajsalisa, det här är en fantastisk tråd med helt underbara  kvinnor. Jag har sedan jag hittade hit inte någon annan stans fått så mycket stöd som härinne.

*kram på dig*
  • Odetta
    färnik skrev 2010-07-14 14:31:46 följande:
    Tack.

Jag går redan hos infertilitetsmottagningens psykolog 1 gång/v. Och det är bra. Just nu är det dock uppehåll för hon har semester.

Tyvärr dras ju allting upp gång på gång, när de allra flesta som jag umgås med är gravida eller nyss har fått bebis. Det blir ju så att jag undviker att umgås med dem för att det påminner för mycket om mina egna hopplösa försök. Kanske måste skaffa nya vänner. sådana som aldrig tänker skaffa barn.
    Jotack....jag har en familjemedlem som vi sagt upp kontakten med för att dem ska få barn nu i augusti. Hon är en värdelös mamma till det barn dem har och så kom hon 2 veckor efter att vi förlorade "minibullen" i v16 och berättade att dem oplanerat hoppsan hejsan ska få en till....ja, vad säger man?

Vi gjorde faktiskt som så att vi berättade för hela familjen hur jag kände och vi har allas stöd i att vi sa upp kontakten med dem.

Det jag vill ha sagt med det här är att PRATA med dina vänner, förklara för dem hur du känner och är dem bra vänner så förstår dem (och gör dem inte det så var dem ändå inget att ha så då är ju en förlust av dem inte en förlust egentligen)...då kanske det blir lättare att umgås ändå. *kramkramkram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-14 14:46:30 följande:
    Hello ladies! Välkommen Muffe80 har kommer du att trivas som fisken i vattnet. Alla vi har gått igenom samma sak här. Några en gång och andra fler gånger. Ibland är man glad och ibland känns fasiken livet piss....målet är ju att bli gravid igen.

färnevik: Har inte hängt med så bra. Har du gått på utredning? Hur många MF har du haft? Förstår att du är jädrigt vresig just nu...med all rätt. Men du kommer snart nå ditt mål och då kommer all vresighet att försvinna. Fram tillsdess har du all rätt i världen att vara precis som du vill. Det är jävligt bittert att få missfall och jag lovar att det försvinner så fort du blir gravid igen.

Som jag alltid säger du kommer bli gravid inom ett halvt år det har alla på gravidlistan blivit och ett halvt år är ju inget på en livstid...ge inte upp nu vännen. Pippa på, håll koll på ÄL. Gör kroppen så fertil du kan under tiden. Har det gått mer än ett halvår beställ tid för utredning.

Testa olika naturprep, rosenrot, Glandin 25 tex och börja nu att äta folsyra. Snart händer det för er också.

************************************************KR AM PÅ ER**********************************************
    Hej vännen min! Visst skulle du till BM igår???? hur gick det???? Har du fått tid för vul?

Tänker på dig!

*kramisar*
  • Odetta
    färnik skrev 2010-07-14 18:26:57 följande:
    Odd: Jag har ett gäng sådana i bekantskapskretsen också, där den ena eller bägge är mindre lämpliga som föräldrar. Eller där de egentligen inte velat ha fler barn, men råkat bli gravida ändå. osv. Och då känns det extra orättvist att vi som verkligen vill, och har möjlighet att ge barnet ett bra liv, inte får behålla våra...

Happiness: Jag har haft 3 MF i v 7, 8 (våren 09)  och 11 (jan-10), samt en MA i v 8 med tvillingar nu den 14 april. Så att bli gravid är egentligen inget bekymmer, det lyckas vi med. men varje månad vi inte lyckas, känns det som ett stort bakslag.

Att våga skaffa ett barn till (vi har en dotter f 06) satt långt inne då jag var ordentligt sjuk under graviditeten med dottern. Från v 5, tills dottern föddes i v 42+2, kräktes jag konstant. låg inne med dropp från och till hela graviditeten. Därtill hade jag hemsk "foglossning" som debuterade v 12, och som i slutändan visade sig vara en inflammatorisk sjukdom i SI-lederna, inte bara foglossning. Denna sjukdom som debuterade med graviditetn, är obotbar och jag får medeciner och är i perioder så dålig att jag tar mig fram med rullstol. Man vet inte vad som kommer hända med sjukdomen vid en ny graviditet. Utöver detta... så fick jag förlossningsdepression som satt i i 15 månader. Så... trots att jag alltid velat ha många barn så satt det långt inne, som sagt.

Så när vi äntligen vågade ta steget, så händer då det här. De bara dör. Och trots det mår jag lika dåligt, kräks som en galning, de få veckor jag får vara gravid. Nu sist skulle jag läggas in med dropp där i v 8 för jag var så uttorkad och svag, men det var då de upptäckte att fostren dött.

Vi håller på med en utredning, i dagsläget så har alla prover och undersökningar visat att allt är mkt bra, och det borde inte finnas några hinder för att fullfölja graviditet. Men ändå går det inte... =(
    Men kära du....KRAAAM

Har du pratat med dina läkare om att sätta in Trombyl på dig? Av mina 6mf är ju 1 ett MA också...det som skiljer den här graviditeten från dem tdigare är att jag just äter Trombyl och nu är jag i v11 (den levde i v9...ska in på ny koll nästa vecka). Och räcker inte Trombylen så kan man ju sätta in både Heparin eller Fragmin och Prednisolon...har du tagit upp det med dem? Vad säger dem?

Många gånger visar en utredning inga fel och dem fel som kan finnas (som tex det som Trombyl och det andra hjälper med) det testat dem inte för. Dessutom har dem inte kommit så långt med forskningen att alla läkare håller med det studierna visar....men studier HAR visat att det INTE är skadligt, så varför inte prova?

Hoppas du känner att du har hittat bra läkare...du ska inte behöva ha det såhär!

*kram på dig*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3