Väntan på en liten skrev 2010-07-30 18:01:20 följande:
Här är min mens då det var så konstigt.
Åsikter tack
25/12 Neg CB
27/12 + på CB MEN det lodrätta strecket på det var smalt och jättestarkt blått
29/12 Svaaaagt CB
30/12 Neg CB både vanligt och digitalt. Fick jätteont i rumpa,höfter, rygg och huvudvärk. Mensen kom jätteriklig för att vara dag 1 i cykeln. Brukar inte blöda så mycket på dag 1. Det onda i rumpa, höfter och rygg gick över men jag hade fortfarande jätteont i huvudet och mensvärk. Brukar aldrig ha ont i huvudet när jag har mens och har väldigt sällan mensvärk.
31/12 Blöder som i slutet av mensen, byter binda max 3 ggr den dagen och jag brukar alltid blöda som mest på dag 2 i cykeln.
1/1 Blöder knappt nåt alls byter binda max 2 ggr den dagen.
2/1 Blöder ingenting. Kl 13.30 ca så börjar det blöda igen mycket som börjar med ljusrött och blir mörkare och mörkare och på kvällen så ser jag som små små gryn i det i samma storlek som riskorn ungefär.
Efter 5 timmar ca så bara slutar det.
Sedan kom det inget mer
12/1 Är hos gyn, grav test neg och inget syns på VUL förutom att jag har ÄL på gång.
14/1 ÄL test pos
30/1 Svagt + på grav test och så mens 3 tim senare
8/2 Får svar att jag inte haft nån ÄL i jan då progesteronprovet bara var på 7 och ska vara på minst 20 men gärna över 30.
Jag är rätt säker på att det var ett tidigt MF, eller vad tror ni.
Nu denna gång så hade jag postiv sticka och CB ÄL test den 10, 11 och 12 juli. FF markerade att jag hade ÄL den 12 juli.
Räknade ut att jag borde få mens den 25/7 om jag inte är gravid.
Den 21/7 tar jag ett ÄL-test och får positivt men grav testet neg.
22/7 CB neg
24/7 CB neg
25/7 mens
28/7 känner mig skum, känns som nån trycker mig i svanken när jag går, har dragningar i ljumsken trött som fan och mensen slut. Brukar alltid blöda i 5-6 dagar.
30/7 Idag så har jag inte blödit på 2 dagar och så helt plötsligt så kommer det igen ljusröd ganska ordentlig blödning som sen försvinner igen och nu är det ingenting.
Vad fan är det här?
Jag tycker att det låter som din kropp är i obalans, hormonell obalans. Har du funderat på att prova akupunktur eller zonterapi? Det kan hjälpa kroppen att komma i balans faktiskt (jag gick på akupunktur 2 ggr i veckan hela våren). Har du högkostandkort så finns det akupunktörer som prakticerar under landstinget och då kostar det ju inget heller.
Sedan funderade jag vidare...när du fått lite balans i kroppen....har du funderat på att åka till danmark för insemination? Dem verkar väldigt snälla med sina regler där nere vad som gäller ensamstående så det kanske är värt att prova? Om din donator är ett sådant stolpskott att han inte fattar att det ibland krävs lite av mannen också än bara ett enda sprut så kanske en anonym dansk funkar bättre? Jag tror nog att jag själv skulle gå den vägen om jag befann mig i din situation.
*kram på dig igen*