• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pancakes skrev 2010-06-04 09:43:06 följande:
    Nej då! Är så glad för din skull! Att andra i samma situation plussar inger ju hopp! Visst blir man lite avis men sånt är livet! Du har gått igenom så mycket mer än jag och det är bara två månader sen mitt missfall så jag unnar dig verkligen detta!!!! kram!
    Gulle dig Pancakes! *kramar om hårt*

Snart är det din tur att också spamma tråden med fina plus, det tror jag benhårt på! (och tittar man på statistiken i den här tråden så är detta verkligen en gyllene tråd!)

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-06-04 09:57:50 följande:
    Har ni andra haft mycket kortare mens efter MF? Min började i förrgår och är redan på väg att ta slut. Jätteskönt! Och så är cykeln 28 dagar istället för 30 som innan. Konstigt, varför blir det så?
    ja, mina cykler har bara blivit kortare och kortare känns det som. Jag har ju bara 12 dagar mellan ÄL och BIM så hur lång cykeln blir beror ju på när jag fått min ÄL. direkt efter skrapningen i januari låg ÄL på dag 22 och sedan har den sakta men säkert jobbat sig ner till dag 14 förra månaden och dag 15 denna månad (trodde dag 13, men tempen säger dag 15)

Så visst kan dem bli kortare (och jag håller med, visst är det skönt)

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-04 09:53:11 följande:
    Men jag ser mig inte alls som gravid bara så alla vet...min testdag är på söndag..HAHA tjatar som en papegoja men det är sant. For now.... not pregnant!

Håller tummarna för dig Pancakes....snart går det vägen för oss ALLA!!! KRAM!
    Oki, if you say so

Då håller jag handen för munnen tills på söndag, men då får du räkna med ett "I told you so!"

*kram*
  • Odetta

Nu har jag pratat med dem och fick prata med en jätte gullig BM som verkligen tog sig tid att lugna mig lite. Hon sa att det inte är någon ide att titta nu för man skulle inte kunna säga varken bu eller bä, hon tyckte inte heller att nästa vecka var lönsamt. Hon tyckte att jag ska vända mig till min privata läkare så jag inte går utspridd på flera ställen och att den tiden jag har där den 18/6 är helt perfekt för då går det att se hur det står till med graviditeten.

Hon sa att det säkerligen är slemhinnorna, att det är ok att ha sex men att om jag blir för orolig så ska jag lyssna på mig själv så ska vi låta bli (eller görat på annat sätt som hon så fint sa)

Hon sa att hon förstår min oro och att den är helt normal, men skulle jag börja blöda mycket och få ont så är jag välkommen att ringa igen för då blir det en annan sak (akut) men att det annars är privata läkaren jag i första hand ska vända mig till.

Det hon däremot sa som jag inte håller med om är att hon sa att dem inte gör UL/VUL bara för att kolla, och när jag sa till henne att jag hade blivit LOVAT upprepade VUL/UL vid behov av en av deras läkare så tyckte hon att det lät konstigt för så brukar dem inte göra. Men men...det är en faight jag tar lite längre fram i sånna fall om jag behöver det.

Nu kommer jag att avstå från sex tills vi sett ett levande pyre och tills vi pratat med läkaren. Sedan kommer jag titta på mina fina test och fortsätta ta dem när jag känner för det och övertyga min nojjiga hjärna att det faktiskt bara var en skör slemhinna som spökade till det och att allting är som det sa.

Och nu ska jag krypa ner brevid min älskade man och bara ligga i hans famn och njuta av morgonen tills lilleman vaknar (trött lilleman efter resan) och vill ha frukost.

KRAAAAAAM till er alla! Jag loggar på ikväll igen  

• Odetta
    Happiness skrev 2010-06-04 10:23:23 följande:
    Haha nejnej du är ju fullkommligt kärnfrisk .. det jag vet med träning är att det endast på verkar om man tränar så hårt så att man får mensrubbningar eller att ÄL uteblir. Annars är det bara att träna på för glatta livet. I min fertilitetsbok står det just att hälsosam träning är super viktig för att bli gravid.   Måste jag tillägga att träning inte är min starka sida? Efter3 MF på raken ska man börja fundera vad som händer.

Nationaldagen ja....gult och blått...skulle vilja göra om det till vitt och blått istället. Nä då blir det ju Finlandsflagga (inget ont om finnar nu). KRAM!
    Men gult är ju kisset och det blå det finfina blåa plusset som träder fram...gult+blått=inneboende *solklart*

jisses vad jag svammlar....nu loggar jag av
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-06-05 11:09:06 följande:
    God förmiddag alla raringar. Hur går det för alla som bim:ar nu i dagarna? Nåt nytt på västfronten Happiness?
    Gomorron på dig med kajsalisa!

Här är det tröööööött just nu. Vår lilleman är visst kvar i en amerikansk tidszon så han tyckte att klockan 23:30 hade han VILAT klart och var pigg som en lärka fram till 03!

Kan säga att jag var mindre pigg

Men nu har jag sovit en stund och funderar på att väcka honom...om han inte får sova hela dagen så borde han ju sova hela natten tycker jag.

morgontest är taget här också och jag tror att jag ska försöka hålla mig till det testet för hela dagen. I början tog jag 2 test om dagen vissa dagar och sedan vågade jag mig på bara 1 test om dagen, men efter den där pytteblödningen efter sex så...ja igår tog jag 3 test! Men idag tänker jag stanna vid det jag tog nu i morse:

Hur mår du själv då?
    ***kram***
  • Odetta

Happieness!!!

hur ser dagens test ut för dig?????

*nyfiken, nervös och håller alla tummar och tår*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-06-05 16:17:36 följande:
    ODD : Det testet du tog idag...är det den typen? *KRAM*
    Japp!

Och när du testar dem dem ska du veta en sak som du INTE får glömma (så du inte blir rädd eller så):

Dem här testen är känsliga _MEN_ det tar ett tag för dem att bli starkare! Altså, dem visar tidigt, men svagt rätt länge. När jag började få väldigt fina plus på andra test så var dem fortfarande bra mycket svagare....däremot så visade dem ju innan andra test gjorde och jag såg en tydlig stegring i styrka på dem, men det är nästan som dem vart lite snåla med färg på dem.

Så när du tar ett sådant och det inte lyser om det med det samma så bli inte besviken eller rädd och nojjig (det har jag redan vart så det räcker åt oss båda) utan se det för vad det är: Ett känsligt test -JA, men även ett test som tar lite tid på sig att bli sådär superövertygande lysande starkt
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-05 16:15:49 följande:
    Alltså jag vet inte längre om strecken blir starkare och starkare. Är iallafall livrädd för att det ska bli svagare. Känner mig lite trött på detta nu. Varför blir det inte starkare liksom?

Odd: Jag är på "G" med testerna nu. Inboxar strax.
    Jag tycker ditt test ser förträffligt bra ut vännen!!!

Tänk såhär: Det är många faktorer som påverkar styrkan på ett test, framförallt hur koncentrerat ditt kiss är!

Jag har en tumregel som jag följer och den är att om kisset är alldeles för vattnigt, då doppar jag inte testet! Då är det mycket bättre att vänta tills nästa gång man är kissnödig och kisset har större koncetration än att man doppar det i vatten. Även om det då inte blir morgonkisset!

Sedan så är du ju så tidig också och hcg ska fördubblas på 2-3 dagar. Om nivån inte är så hög så blir en fördubbling ju inte alls så tydlig i början och det har ju bara gått 1 dag mellan ditt test idag och det från igår. Testet i morgon kommer garanterat vara starkare än det igår gumman!!!

Så tänk på det: koncentrerat kiss före vattnigt och bättre att jämföra test som har 2 dagar emellan än bara 1 dag emellan.

JAG TROR PÅ DIG VÄNNEN!!!!!

***bamsekram***
  • Odetta

och Happiness!

Jag tittade på dina bilder nu och jag tycker visst att dina test har blivit starkare! det från idag ÄR starkare än det från i förrgår!!!

*bamsemegakramisar*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3