Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2011-02-09 13:25:17 följande:
    Klart! Jättekul! Du är välkommen när du än plussar, men jag hoppas förstås att det händer snart! Hjärta
    Jag låg förresten också med benen rumpan på en kudde en stund efter varje sextillfälle. Kanske hjälper lite, eller så är det en myt, jag vet inte.. Men jag resonerade så att det inte kunde skada iaf.
    Jag har också hört att det är en myt men kunde liksom inte låta bli ändå. Det kändes som man hade tyngdlagen emot sig annars liksom. Äsch, det kan ju som sagt inte skada och blir man själv lite gladare av det så är det väl alltid nåt :)
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2011-02-09 13:39:33 följande:
    Alla sätt är bra... Sen är det svåraste att försöka att inte stressa (på jobbet osv), men det är ju lättare sagt än gjort.
    sugarrush skrev 2011-02-09 13:26:11 följande:
    Men vad skrev jag nu??? Benen rumpan? Jag menade att jag hade rumpan på en kudde! Inte benen...
    Ja, det är ju stressande i sig att försöka att INTE stressa liksom. Det finns ingenting som är så oerhört stressande som "välmenande" kommentarer att man ska slappna av och inte stressa upp sig så löser sig allt! Ond cirkel..
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-13 18:56:20 följande:

Man får göra det som känns bra för en själv helt enkelt. Många säger ju att "en normal graviditet klarar träning och sex och kaffe" men jag vet att jag själv skulle förebrå mig enormt om något skulle hända igen. Den oron som jag skulle få om jag ex. hade sex nu den ORON tror jag kan vara ohälsosam för graviditen, även om själva sexet kanske inte skulle skada.

Precis, även om jag tror att det inte är nån fara så är säkert oron jobbigare för dig. Ta det lite lugnt nu för din egen sinnesros skull och sen när du varit på ultraljud och börjar känna dig lite mer trygg och säker på att den lille stannar kvar kan du ju ta upp alla de där grejerna igen. Jag var rätt skraj för det där med träningen i början och tog det lugnt och nojade mig en massa. Sen framåt vecka 18 så försvann nojorna när man känner sig mer trygg och säker på sin kropp på nåt sätt. Nu i vecka 26 tränar jag massor (men inte på samma sätt, undviker hopp och sånt) och det känns jättebra och man känner liksom vad kroppen klarar av och inte klarar av. Men i början vet man varken ut eller in och man har liksom ingen "kontakt" med bebisen och därför är det svårt att känna hur ens tränande påverkar den.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-14 11:19:59 följande:
    Vad klok du är!
    Tack :) Detsamma!
    Det spelar liksom ingen roll hur många som säger att "det är ingen fara", tycker du att det känns jobbigt så är det så helt enkelt.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-14 11:38:04 följande:

Ja så är det verkligen.
    Alla menar ju väl, men jag tycker det är skillnad på om man tidigare fött barn och haft en frisk graviditet. De VET ju av egen erfarenhet att för just dem gick det kanon att motionera och sexa och sånt. Men för oss som aldrig har nått längre än till våra missfall, vi kan ju inte veta säkert att vi skulle klara en "normal" graviditet", även om sannolikheten talar för att vi skulle göra det.

Jag fick mf efter hård träning och sex i första graviditeten, och även om alla säger att det inte var det som gav missfallet, så kan inte mitt hjärta riktigt fatta det, för det var ju då blodet kom. Jag klandrade mig själv massor efteråt. Jag skulle aldrig få för mig att utmana mig själv nu och mina nojor i första trimestern, och därmed få dras med en högst ohälsosam oro fram till nästa VUL.

Jag förstår precis. Jag har också klandrat mig själv för missfallet och att det måste vara det ena eller det andra jag gjorde för att ulösa det. Det är först nu när det gått så långt som jag börjar inse att det troligtvis berodde på nåt som var utanför min kontroll, men det går liksom inte in i början. Man kan kan inte styra de tankarna. Så unna dig att vila och ta hand om dig själv nu!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-16 13:02:18 följande:
    Ja, det var verkligen fantastiskt att se sin lilla bebis på VUL idag. Är så enormt lycklig att jag nästan kan gråta av glädje. Efter tre missfall verkar det som om det äntligen kan gå vägen.

Så kommer det gå för er alla så smånngom det vet ni väl?! Ni kommer också få se er lilla bebis med viftande armar och ben och pickande hjärta.
    Absolut! Tänk för några veckor sen när du själv satt och var ledsen över att mensen kommit och nu sitter du här och gråter av glädje över bebisen istället! Om några veckor igen är det nån annans tur :)
  • Pancakes

Mimmi80, grattis till förlovningen!!! Så underbart! Kul att du får lite annat att tänka på! Jag gifte mig förra sommaren och det är det bästa jag varit med om. Instämmer med Sofy, snart blir det plus! Du kommer ha så mycket annat att tänka på så plusset bara kommer på köpet!

Soma72, värme låter ju inte helt fel just nu! Jag fick också mens för tidigt månaden innan jag plussade så se det som ett gott tecken! Kroppen kanske är så himla ivrig helt enkelt :) Men skönt ändå att det är åt det hållet och inte tvärtom, nu kan du ju vänta dig en tidigare ÄL!

• Pancakes
    Bellas7 skrev 2011-03-11 11:20:09 följande:

haha jag hade nog behövt ha maginfluensan oxå, inför sommaren. Nu är det så att alla sju ska ju plussa denna månad och inget annat trams ;) vi har ju alla blivit smittade av gravbaciller.

Jag tog min sista hormonspruta i dag och ska ta ägglossningsspruta i natt eller i mogronvitti. sen släpper ägget/äggen någongån under söndagen så vi började med tvångsex i går enligt min gubbe hehe. Jag gav honom ett schema typ sex i kväll, morgonvitti, morgonkväll, sön morgon, söndagkväll. Månd morgon och månkväll sen bara en gång om dagen i sju dagar. HAHA ni skulle sett hans min i morse :)

Heja heja! Nu lär det ta sig du! Bra inställning du har, det är bäst att skratta åt det och ta det för vad det är - produktion och inte romantik, det kan man ta en annan gång :)
  • Pancakes

Kikar in och säger hej och håller tummarna för alla BIM:are!!! Snart blir det nytt plusstim! Det har ju gått i cykler det där och alla plussat på samma gång i tråden.

SoMa, skickar stor styrkekram till dig! Vet precis hur du känner dig. Man vill nästan inte hoppas för det är så jobbigt så det är bättre att ta ut sorgen i förskott nästan och så får allt annat vara en glad överraskning!

• Pancakes
    got2b skrev 2011-03-15 12:37:16 följande:
    Får väl hoppas på det Glad Kände typ som ett stick igår på jobbet förutom mensvärken. Fast det kan ju ha varit något helt annat också. Svårt att inte överanalysera minsta lilla.
    Fick också ett sånt "stick" innan jag plussade :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3