Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2010-10-17 19:39:36 följande:
    Sugar - skumt med testerna! Bra att du fått helt neg på gravtesten iaf! =) Hur är det med äl-flytningar, ngra känningar?? Har du testat att tempa? Jag provade i en och en halv månad, men fick ju mina konstiga blödningar efter läkarundersökningen, så blev inte klok alls på min tempkurva, o så lovade jag ju både sambon o läkaren att sluta med äl-tester, så det fick inbegripa även tempningarna, tyvärr.. Flört Så nu har kontrollfreaket ingen koll alls,, får se hur det går!

Pilgrimmen, jag säger som längtan, veckan när hjärtat ska börja slå är kritisk.. Så tror det är vanligare med tidigare mf än senare (närmare v 12) Önskar dig all lycka till iaf!
    Jag är i vecka 8 nu (7+4) så det är väl en väldigt kritisk period just nu då. Läskigt... UL på fredag så då får jag "domen".

Ja, sluta med ÄL-testerna om det inte passar dig/er. Det funkar kanon för vissa men är bara stressande för andra. Jag blev jättestressad av dem och den månad jag plussade hade jag bestämt mig för att sluta med dem faktiskt.
  • Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 09:21:35 följande:
    Haha ja jag får nog sluta testa och inse att jag faktiskt är gravid. För som ni säger man oroar sig säkert bara i onödan

Ja testerna har allt blivit mycket starkare nu än va dom var innan och det gör mig glad. Men så kom detta cb test och tryckte ner min säkerhet. hahahahaha

Åh gud va härligt pancakes =) Det kommer gå jätte bra och du ska se att bebisens hjärta redan börjat slå
    Får man fråga hur du fick ett vul så tidigt? Jag vill också men dom är väldigt hårda här med sånt...
    Åh, de är jättehårda och jag fick inte alls komma på VUL egentligen. Men jag går privat och betalar 600 kr. De var jättesnälla och förstående där i alla fall. Men så betalar man en del för det också fast det är det värt.
  • Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 09:36:44 följande:
    Jasså, men va satan ska dom vara så snåla?? Dom måste väl förstå att man inte har orken eller lusten att behöva gå och oroa sig såå länge som tiill rul om man gått igenom mf m.m..Hmm
    Ja, jag tycker också det är konstigt. Det verkar så olika också. En kompis till mig som går på samma barnmorskemottagning som jag har fått gå TVÅ gånger på tidiga VUL för att hon var lite osäker på när exakt mensen var. Men jag får inget trots att jag haft MA och gick omkring 5-6 veckor och inte visste nåt och kroppen stötte inte ut det. Min BM avrådde mig tom med från att gå privat och göra VUL för att "det ger ändå inga garantier och man ska helst undvika att göra UL om man kan".
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-18 09:44:02 följande:
    Min BM vägrade ge mig VUL tidigt när jag var gravid sist, trots ett missfall två månader innan och trots att min graviditet inte kunde dateras. Idiot! Nu ska min kurator ringa dem nästa gång och KRÄVA tidigt VUL åt mig. Om jag inte får det kommer jag byta BM.
    Men utöver det kommer jag boka lite privata VUL på olika ställen. Jag vill ha VUL i vecka 6, vecka 8, vecka 10 och vecka 12.
    Ja, det är värt pengarna. Att gå till vecka 18 och inte veta om man bär på nåt som lever eller inte känns helt otänkbart ju. Och att hon säger att det "är ändå inget man kan göra". Eh jo, det är det ju visst. Får man veta tidigt att den inte lever kan man ju se till att får bort allt fort så att man kan gå vidare och försöka igen. Det som störde mig så mycket sist var att jag "förlorade" 1,5 månad bara för att BM var envis och sa att "allt är sååååå normalt" fastän jag misstänkte att det inte var det.

Jag tycker mitt första är lite sent nu också engentligen. Ska gå på 8+1. Men ville inte gå för tidigt för jag ville inte riskera att hjärtat inte slår och så blir man nervös.
  • Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 09:49:47 följande:
    Men gud så dåligt av dom. Det är ju inte så svårt att bara kika så att allt ser okej ut och att det lilla hjärtat börja picka..Åhhh!!

Men är det BM man tar upp det med, om man vill ha vul? Jag skulle velat ha ett i vecka 7 typ och kolla så hjärtat kommit igång. Då kan man ju lixom få njuta resten av grav..Haha
    Fråga BM om du kan få gå på remiss så du slipper betala. Annars boka privat. Bor du i Stockholm?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-18 09:55:15 följande:
    Jag gick i 8+2 senaste graviditeten, och jag önskade då att jag gått tidigare, för fosret hade ju varit dött i flera veckor. Men jag ville faktiskt inte gå före vecka 7+0 för då hade det kunnat vara osäkert med hjärtslagen, precis som du skriver.
    Åh fy, det är ju sånt som man är så himla rädd för. Stackars dig, måste varit så jobbigt! Hoppas att jag slipper vara med om det på fredag.
  • Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 10:00:43 följande:
    Okej, då ska jag höra med henne sen när jag väl ringt dit. Haha. Näää jag bor i lilla Trollhättan så jag tror närmast privata ligger i göteborg. För jag tycker också det skulle vara värt att få komma och kolla tidigare..Ska först höra med bm och sen kanske kolla vidare =) Vad var det som gjorde att du misstänkte att det inte var som det skulle sist?
    Hade inga symtom alls och mådde hur bra som helst. Var inte ens trött. Sen kom det lite blod efter vi haft sex i vecka11 och då ville jag åka in men BM avrådde mig fast jag åkte in ändå. Då såg de att utvecklingen avstannat i vecka 6 ungefär.
  • Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 10:21:12 följande:
    Nää men fy..Åh varför kan inte bm ta ens oro på allvar?! Åh va ledsen jag blir..

Men jag får väl trösta mig lite med då att jag har sån härlig växtvärk, ont i brösten + jätte trött hela tiden
    Och shit va svullen man är nuförtiden. Eller är det kanske bara gaser??! Skäms
    Låter som bra symtom alltihop! Det SKA gå bra för oss den här gången!!!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-18 10:52:41 följande:
    Det kommer gå jättebra för er båda. Annars ska jag äta upp min gamla hatt! (som de sade när de slog vad i de gamla kalle-anka-tidningarna)
    Tack :) Jag hoppas för din skull att du slipper äta hatten!
  • Pancakes

Nu ska jag iväg och leda lunchaerobics. Usch, jag tycker det är läskigt faktiskt. Är så rädd att jag ska "skaka loss" den. Jag är jätteparanoid.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3