Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Med två små skrev 2010-11-24 05:28:24 följande:
    Tack så hemskt mycket för alla grattis! Jag mår ganska illa och har rejäla känningar i brösten för första gången någonsin under en graviditet och hoppas att det är ett bra tecken. Dessutom var plusset ganska starkt redan på BIM-dagen så jag HOPPAS att det är bra tecken :)
    Det låter som bra tecken alltihop! Stort grattis!

Mimmi, du har BIM på min födelsedag! Jag ska tänka på dig då! Skönt med semester! Infaller BIM när ni är borta? Blir det till att ta med test då? :)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-11-24 12:35:31 följande:
    Jag är med dig Pixan... vill också plussa snart.. min hjärna har brjat tänka på paus med. orkar inte riktigt... bara köra på istället.. inte tänka på äl, bim eller stickor.... bara ha sex när man känner för det..
    Åååh kära vänner, vad jag förstår er! Håll ut! Vi har alla kännt precis så där men en hel drös har hamnat i plustråden till slut ändå och där är ni snart också. Känner med er så, minns exakt hur det kändes månad efter månad. Jag slutade ju med ÄL-testen till slut för jag tyckte det var jobbigt, men alla är ju olika så prova på både med och utan och se hur det känns och vilket som är mest stressande. Kram!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-11-24 14:23:32 följande:
    Hej!

Det känns så jävla hopplöst just nu, jag talade med läkaren nu och han bokade bara in mig på utredning som kommer ske om ett par månader, vilket känns skitlångt bort. Den här läkaren verkade tro att jag fått missfall eftersom jag inte väntat tillräckligt länge efter missfallen innan jag blev gravid igen... alla säger de olika! Den första läkaren sade ju att man inte behövde vänta en mens ens.... vem ska man tro på? 

Det enda jag kan göra nu alltså är att självmedicinera.
    Jag ska leta upp progesteron på tub, och ska även äta albyl minor redan från ÄL den här gången.
    Känns så jävla hopplöst och jag fattar inte hur jag ska orka mer nu.
    Men nääe, inte beror väl upprepade missfall på att man försöker för tidigt heller! Verkar mest som läkaren drog till med nåt bara. Stackars dig, vännen! Man lägger sitt liv i deras händer liksom och så får man olika bud och gissningar. Jag förstår att du känner dig nere och det finns inte mycket man kan säga för att muntra upp...men skickar en stor kram! Vi finns alla här om du behöver få ur dig massa skit!
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-11-25 07:52:37 följande:
    Missfall! Gråter Kände det på mig på nåt sätt ändå,  undrar när blödningen ska sluta? Var nästan helt blankt på morgonens test... Skit!!!!! Gråter 

Men hörrni, visst borde jag kontakta nåt gyn nu? Ska gå på nåt privat och inte till sjukhuset, för där är de inte bra... Och hur ska jag klara av den här dagen då? Rynkar på näsan

Tur att jag har ER! Hjärta

Kram
    Neeeeej, är det sant?? Vännen, vad trist att höra! Självklart ska du gå och kolla upp det så att du får svart på vitt om det är missfall eller inte och dessutom får det dokumenterat. Har du nån bra du kan vända dig till? Var bor du? Kan tipsa om några om du bor i Stockholm. Kram!
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-11-25 08:35:47 följande:
    Det kan väl inte vara annat än missfall om testet var hyfsat starkt i tisdags och typ borta idag? Väntar på att gynakuten ska ringa tillbaka nu, men sist jag var där med missfall så var ju inte läkaren vidare empatiskt. Hoppas det är nån bättre nu.

Jag bor i Uppsala, har ju blivit tipsad om ett privat, men de har stängt till 29 nov.

f-n, nu sitter jag och störtbölar på jobbet, skulle ju inte visa nåt, helvete... Rynkar på näsan

Kram!
    Gumman, vad jag lider med dig! Kan du inte gå hem och vila? Det är så jobbigt att sitta och hålla masken inför andra. Är det gynakuten på Danderyd du syftar på eller i Uppsala? Till Danderyd kan du bara åka och sätta dig och vänta så tar de emot dig. Annars om du orkar åka så brukar man få en snabb tid på Octaviakliniken i Stockholm, 08-51007600, jag fick komma in efter 45 min när jag ringde dit.
  • Pancakes

SoMa, vad skönt att du har så gulliga kollegor och en sån snäll chef också! Ovanligt!
    Jag hoppas så att du får bra hjälp där och tydliga svar så att du kan gå vidare.

• Pancakes
    pixerpie skrev 2010-11-25 11:27:48 följande:
    En fråga om detta med äl-test... I tisdag var det inte starkt... Igår var det hyfsat starkt- typ lika starka streck.... Och idag, efter ett tag blev de lika starka... När är äl då?? Dag 15, idag... Jag får väl testa vidare imorgon... Och mer sex ikväll! Jakten på äl- har återigen börjat....
    Jag skulle väl tippa på att ÄL är ikväll -  imorn bitti nånting. Om får får utslag två dagar i rad tror jag att ÄL infaller 12 timmar efter det senaste utslaget.

Jag hade som sagt bestämt mig för att sluta med ÄL-test när jag plussade. Tyckte det var så stressigt men tog dem en sista gång eftersom jag hade några kvar i förpackningen - och det funkade i alla fall. Kan ju vara slumpen också. Hur som helst hade jag starkt utslag onsdag och torsdag morgon och inget alls eller mycket svagt på fredagen, minns inte riktigt. Hade sex onsdag kväll, torsdag kväll och fredag eftermiddag. Ingenting dagarna innan eller efter det.
  • Pancakes

Atti, jag blödde näsblod helt oväntat på jobbet ett par dagar innan jag plussade och jag gör aldrig det annars.... Glad

• Pancakes
    Atti skrev 2010-11-26 09:30:47 följande:
    Jaha, där ser man.... konstiga saker sker med kroppen.

Det enda är att jag har känt mig lite lätt yr de senaste två dagarna men annars inga grav symptom alls. Jag känner mig inte så  exhalterad som man kanske borde. Kommer nog inte kunna slappna av förrän vi varit på RUL, eftesom jag fick mf i v.14
    Jag förstår dig så väl. Svårt att glädjas är det verkligen. Men var glad över att du har utslag på testet, det är ju så det måste börja liksom :)

Fick du mf i vecka 14 trots att du hade sett att den levde innan eller var det ett MA och att den dött tidigare?
  • Pancakes
    Atti skrev 2010-11-26 10:14:35 följande:
    Var på vul i 6+3 och då slog hjärtat. men sen började jag blöda pyttelite i v 13 och åkte in till akuten  konstaterades ma eller mf och då var jag  i v14, men det hade förmodligen tillbakabildats tidigar.... vet inte, för han såg inget foster. skrapades samma natt som det konstaterades.
    Usch, vad jobbigt! Det är ju rätt ovanligt. Gör ett VUL lite senare den här gången, typ vecka 8 eller 9 för slår hjärtat då kan du säkert lugna dig lite i alla fall. Risken minskar ju.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3