Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Skruttnorpan, vad spännande!!! Min erfarenhet är också att syns det det minsta lilla så är det positivt. Är man inte gravid syns det absolut ingenting. Hur många dagar till BIM är det?

• Pancakes

Men, Sugar vad är det jag ser?? Wiiiiiiiiih! Solklart ju på BIM-5!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-01-11 10:00:29 följande:
    Åh taaaaack söta tjejer! Hjärta Så glad att ni finns.
    Sambon är ju utomlands och har ingen susning, så jag får dela glädjen med er!

Ja Muffe, den här gången vågar jag tro att det kan vara på riktigt. 
    Strecken kom efter ca 6 minuter och är ju tydligt rosa, och dessutom så blev det ju vackra streck på båda stickorna!

Har precis pratat med sjukhuset och ska ha tfntid med en läkare som förhoppnigsvis skriver ut progesteron. Om jag inte får det så går jag till den privata i slutet av veckan och fixar pregnyl (hcg-tillskott).

KRAAAAAAAAM
    Fantastiskt! Jättestort grattis! Du förtjänar det verkligen! Skönt att du kan få progesteron eller pregnyl. Då kommer det lösa sig den här gången, det känner jag på mig!
  • Pancakes

Ojojoj, vad magiskt med plussen!!!! Vilken månad! Jag håller tummarna för att ni andra BIM-are joinar plusvågen nu också! Åh, man blir alldeles varm och glad inombords :)

• Pancakes

Sugarrush, det är ett tydligt streck ju! Åh, vad kul!!!!

• Pancakes
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 11:07:32 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till att idrotta under grav med ett MF i bagaget. Har match på lördag och vet inte om jag vågar...gör jag rätt i att ta avstånd från kontaktidrott eller är jag bara nojig? Hur tänker ni andra??

Januari ska bli BÄÄÄSTA månaden!!Skrattande
    Ojoj, jag var nojigheten själv verkligen i början. Var livrädd men nu så här i efterhand kan jag känna att jag var lite fånig och överförsiktig. Jag är aerobicsinstruktör och tränar jättemycket så jag hade lite svårt för att sluta samtidigt som jag var livrädd för att "skutta loss" den lille. Men man kan inte få missfall av träning om du inte skulle slå dig själv i magen med en hantel eller nåt :) Jag pratade med både läkare och barnmorskan om det där och i stort sett alla sa att jag skulle köra på som vanligt så länge det inte kändes obehagligt på nåt sätt. Allteftsom har jag släppt nojigheten och nu tränar jag som vanligt nästan fastän inte lika ofta. Har precis kommit tillbaka från ett lunchpass body pump :)

Men jag förstår dig, man är livrädd i början...Kanske är det annorlunda med kontaktidrott. Kan någon råka nocka dig i magen typ?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-01-12 13:46:28 följande:
    Pratade precis med min läkare! Vi hade telefontid. Han berättade att han fått svar på proverna och allt så normalt ut! Hurra!

Men han hade nog inte fattat varför vi skulle ha tfn-tid dock, för han sade "...och när du blir gravid igen får du kontakta oss". Jag började skratta och skrek "MEN JAG ÄR JU GRAVID". Då började han också skratta och sade " oj, redan? Det gick fort!"

Sedan skrev han ut progesteron-vagitatorier som jag ska börja med i kväll!    Så jävla glad just nu!
    Så underbart, vad glad jag blir! Njuuuuut av detta nu! Ska bli kul att berätta för sambon va? :)
  • Pancakes

Alicia, välkomna till andra tråden! Det behövs lite nya plussare där också. Den börjar fyllas upp av mammor nu så vi behöver fylla på med lite ny kraft :)

Men visst kan man väl få hänga kvar lite här med sina gamla vänner också? Det är vi ju flera som gör. Det gäller bara att välja sina ord och mer finnas som stöd för de som inte plussat och hjälpa till att tyda test och peppa, än att babbla på om vilken barnvagn man ha kollat på eller att man känner sig tjock och inte vet vilka mammabyxor man ska välja etc. Sånt sticker i ögonen, det minns jag. Det kan man ha andra tråden till.

• Pancakes

Jag skulle skriva Alicia och Sugarrush...det ena föll bort, haha.

• Pancakes

Finfint plus förresten, Sugarrush!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3