Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-10-26 15:23:37 följande:
    Hej!

ja mår okej.. v'ntar på äl ännu... hade staaarkt utslag tis,ons tors förra veckan och tänkte nuuuu.. men icke...

I morse skippade jag rosenroten.... ifall det var mitt utslag... förvirrad!
    Men var det inte ÄL om du hade starkt utslag då? Eller kändes det fel typ?
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-10-26 20:59:54 följande:
    Måste säga att det är med att inte testa med äl-stickor är en liten utmaning.. Gah!
    Ja, jag förstår det! Har du några "känningar" ändå? Jag verkar inte ha särskilt lätt att bli gravid men blev det ändå förra gången av att ha sex två dagar i rad ungefär när jag trodde ÄL var. Kan ju varit slumpen men det visar ju att det funkar att inte köra med ÄL-test i alla fall. Hoppas du mår bra annars? Kram
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-27 13:00:52 följande:
    Fast dom var aldrig lika starka... nääära... men aldrig riktigt lika. Bara vänta och se.. jag har slutat med rosenroten nu IFALL det var ÄL förra veckan... i förrgår hade jag GRÄSLIGT ont över äggstockarna dock...

Vi har inte myst så mycket så jag misstänker att  vi bommat... har ingen aning om bim nu... haha... LOST!
    Du kan ju försöka njuta av att du inte vet kanske så slipper du pressen? Vad som helst kan hända liksom! Du verkar ju ha lätt för att bli gravid så man vet ju aldrig...

Hur går det med utredningen? Har du varit hos läkaren nåt mer sen det där första besöket?
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-10-27 13:40:24 följande:
    Jag har oxå ätit folsyra sen i januari och då tog det sig i feb, men sen gick det ju (som du vet) som det gick i apr... Är nog så att min kropp inte är redo än eller så tänker jag på det för mkt, fastän jag försöker låta bli (lättare sagt än gjort)... Men den här månaden får det bli varannan dag och inga äl-test och absolut inga grav.test före BIM. =) Gumman, vi kämpar vidare tillsammans! 

Kram på dig!  
    Jag tror inte det spelar nån roll om man tänker på det eller inte, det kan ju vara väldigt stressande att känna press på sig att INTE tänka på det också. Självklart har man inte annat i huvudet när man är fokuserad på att skaffa barn. Det verkar som att det bara tar tid ibland, även om man timar jätterätt. Håller tummarna för er, förr eller senare blir det plus i den här tråden, så är det bara! Ledsen om jag spammar fel tråd när jag egentligen hör hemma i den andra men kan inte släppa er och vill hänga med vad som händer lite ändå...
  • Pancakes

LillaMy, jag ser ett streck även om det är liten bild! Whoohooo!!!!! Vågar man säga grattis??? Ja, 6+4 funkar nog jättebra. Det är ju i vecka 7 då. Har för mig att hjärtat börjar slå i vecka 6.

• Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-10-28 14:04:04 följande:

Innser at jag har semester en vecka tidigare än jag trodde, eller snarare att det är vecka 43 nu och inte 42... (inte alls lite förvirrad här).

Så får nog hålla mig med att göra vul tills jag är hemma igen. Skulle ju gärna gjort ett med en gång samt fått en skriftlig försäkran om att allt kommer gå som på räls nu Kan man inte få det tro?? Det hade inte varit så dumt.

Hehe, det skulle man gärna vilja ha verkligen. De där första veckorna innan man kan gå på VUL bara segar sig fram så var glad att du ska på semester och kan tänka på annat :)
  • Pancakes

LillaMy, hur gick det idag? Nu är vi nyfikna :)

• Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-10-29 11:01:13 följande:
    Lite (eller snarare mycket) nervös dock.... Och hungrig Det är ju bra i vart fall.
    Har du provat några andra test då för att jämföra? Ta en CB digital kanske för den tolkar ju åt dig?
  • Pancakes

LillaMy, jag tycker dina streck är tydliga så du behöver nog inte testa så mycket mer. Men det är svårt att låta bli... Grattis igen!

Pilgrimmen, kul att höra från dig! Ja, tiden segar sig fram i början.. Kul att ni ska berätta för familjen! Vi ska också göra det i helgen.

Sugarrush, hur är det med dig?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3