Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-11-19 11:51:20 följande:
    Soma. Har du testat igen? Sugar: super roligt. Nu håller vi tummarna stenhårt
    Tack längtan! Härligt att se att det går bra för dig!

Har äckelsmak i munnen idag igen. Och är sjukligt törstig, vilket brukar vara ett gravtecken här.
    Någon slags molvärk som förhoppningsvis INTE är mensvärk.
    Vi får väl se...
  • sugarrush

SoMa, nu har jag typ finkammat hela FL om bruna flytningar vid BIM i samband med plusset, och det verkar som om det går bra för de allra flesta. Mina flytningar har tilltagit lite under dagen så jag känner mig  lite orolig. Ska försöka hålla mig positiv...

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 13:06:54 följande:
    Men Sugar vad kul!!! GRATTIS!!
    Sablans bruna flytningar så att man inte kan glädjas fullt ut! Men som du sa - det verkar gå bra för de flesta, eller hur?!
    Har du någon gyn att kontakta kanske du ska ringa och se om du kan få progestoron?

Alicia
    Borde jag det? Alltså, tror du att det kan vara till hjälp? Jag har ju "bara" haft två missfall så jag vet inte om de vill hjälpa mig...
  • sugarrush

Vet inte om de måste göra ngn särskild undersökning för att se att man behöver progesteron... har ingen aning! Funderar starkt på att gå till hälsokosten och se om det finns där som kräm, finns ju på internet iallafall i krämform. Jag började dock med 1/4 tablett albyl minor imorse. Får se om det kan göra någon skillnad.
    Men fan vad nervös man är nurå.

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-11-19 13:27:02 följande:
    Hoppar in och säger grattis till plussen

Tänkte flika in en sak om progesteron som ni snckar om. Har ett svagt minne om att ngn, kanske Havsklippan eller färnevik i vår granntråd var oroliga för just prog. som de tagit, eftersom det skulle kunna skada pojkfoster...

Inte helt säker på denna info, men googla gärna på det

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m41368645.html
    Har aldrig hört det förr.... Låter konstigt, isåfall skulle de väl inte skriva ut det läkemedlet...
    Tack för gratulationerna.. du hade förstås anat det redan innan, du med ditt mediala förmåga
    Nu gäller det bara att de bruna flytningarna försvinner!
    KRAM!
  • sugarrush

Muffe, mängden i 1/4 albyl minor är mindre än i Trombyl.
    Trombyl har en så svag dos att den inte ger någon fara för fostret, men minskar risk för blodpropp i moderkakan (som kan vara en anledning till tidiga missfall). 
    Tar man upp till 1/3 albyl minor ska det inte vara någon fara med läkemedelsmängden. (Jag fick t.o.m. tanten på apoteket att intyga att 1/4 albyl minor innehöll samma verksamma ämne och samma mängd som 1 trombyl-tablett!)

• sugarrush

Ja, hoppas vi kan ta oss dit snart!
    Jag kommer dit när de bruna flytningarna försvunnit och jag lyckats plussa på CB digital!

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-19 13:53:17 följande:
    Vad är albyl minor för tabletter? Ska man ta såna när man är gravid?
    Det är en smärtstillande recepfri tablett där 1/3 tablett motsvarar 1 st trombyl (trombyl är blodförtunnande acetylsalicylsyra som motverkar blodproppar i moderkakan).

Många som haft missfall och som genomgått utredningar som inte visat något har fått trombyl utskrivet och det har hjälpt dem att bära ett friskt foster. Man får inte ta en hel tablett för det kan skada fostret. Jag tar bara 1/4, det skadar inte, men kanske kan det hjälpa en aning, jag vet inte.
    Det finns ett antal trådar om det här på FL.
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 13:56:02 följande:

Har du ätit albyl minor vid tidigare grav?

Alicia

Nej, men jag har läst många trådar om det. Och så länge det inte skadar så kan det vara värt ett försök, tänker jag. Kanske kan det hjälpa till.
  • sugarrush

Jajemen, snart är det din tur, Alicia. Vi hejar och hejar och hejar på dig!

Jag har äckelsmaken i munnen fortfarande, skulle kunna döva den med aftereight (fan, asken är snart slut! ) men är liksom inte sugen, för ovanlighetens skull. Antingen så är jag gravidillamående eller så har jag förätit mig på aftereight (kanske det mest troliga... )

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3