Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

miraclee skrev 2010-11-15 13:45:50 följande:
    Huh? Involverade p-piller, vad menar du? :/

Förtjockad slemhinna har man innan mens eller ja vid grav ;) Hoppas!! När har du BIM?

Åh kul att se dig S... jag menar miraclee! Jag har saknat dig! Hoppas du mår bra!

Alltså, behandling av endometrios är att äta p-piller. För hormonerna i pillrena gör att symptomen lättar. Men eftersom jag vill bli gravid så ska jag förstås inte äta p-piller. Så vi lät den eventuella endometriosen vara så att jag kan bli gravid.

Jag har BIM i helgen någon gång tror jag. Så jag är på typ BIM-5 eller BIM-6 idag. 

• sugarrush

Tack miraclee... fan med lunginflammation! Drygt!
    Har du kollat att det ska bli en kille alltså? Coolt! Har ni funderat på namn och sånt?

SoMa72: Klart vi ska stötta varann! Och försöka vara positiva!
    Förresten, har du några symptom?

• sugarrush

Tror inte det nånsin försvinner faktiskt... Man blir liksom ärrad efter missfall.
    Men du är ju massor av veckor gången muffe! Lyllos dig

• sugarrush

Åh vilka roliga och FINA bilder! Jag förstår absolut bildpositionen! (men jag börjar fnissa på hur generad man hade blivit om någon tagit en likadan bild på en själv... )

• sugarrush

Åh vad söt du är miraclee... (attans jag har verkligen svårt att inte kalla dig för ditt tidigare namn...)
    Men allvarligt talat vet jag inte om jag orkar vara så aktiv i en tråd när jag plussar, för det har varit så skitjobbigt så länge. Eller så kan jag inte hålla mig borta..(kanske mest troligt) Vi får se!

Hahaha, en välutrustad herre, gud så roligt! Coolt med sparkarna också!

• sugarrush
    miraclee skrev 2010-11-15 14:57:20 följande:
    Kalla mig Sofy du ;) De är ju den jag är! Haha.. funderar på om ja kan byta tillbaka, de här är ju inte jaaaag. Suck!

Nä ja förstår dig faktist.. o dom första veckorna är så jävla jobbiga! De känns som man bara kämpar i motvind men tillslut så går de ju faktist bra! Dock tycker jag du ska lita på din magkänsla nästa gång o åka in för VUL om du känner något är fel! Magkänslan brukar stämma! Dock inte alltid, men ja.. Nästa gång ska de gå bra för er, och ni ska få en liten sommar eller höstbebis!

Mina tankar finns hos dig o jag håller alla mina tummar!!
    Tack för lyckönskningarna!
    Ja, det har varit ett smärre helvete sedan det andra missfallet. Nu mår jag äntligen bra igen. 
    Det är dubbelt det här: klart jag vill bli gravid och ha en bebis, samtidigt vill jag verkligen inte behöva gå igenom 8 veckor av ångest och rädsla. Jag är orolig för att en graviditet skulle göra mig livrädd och svag.
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-11-16 12:55:15 följande:
    Just nu är jag bara så evinnerligt ledsen.. tårarna strömmar nedför mina kinder.. fick veta att ytterligare en kollega är gravid idag.. å självklart är jag jätteglad för hennes skull men samtidigt blir min egen sorg ännu lite starkare..
    Det dyker upp fler och fler gravida kollegor, kollegor som började försöka långt efter mig...

NÄR SKA DET BLI VÅR TUR???  :´´´´(((
    Jag vet precis hur det känns.
    Fan det är så himla orättvist, man vill bara gråta, ja, jag börjar faktiskt nästan gråta när jag tänker på hur det känns för dig nu. För det är faktiskt för jävla jobbigt. Så jävla sorgligt. Vi förtjänar bättre.
    Men nästa år kommer vi ha våra bebisar, vi också. Det SKA vi bara!

Men det är riktigt jobbigt när folk i ens omgivning bara går omkring och är supergravida, ja  man hatar dem nästan faktiskt. Jag har själv fortfarande svårt att vara glad över min systers graviditet, just för att hon tar allting så för givet. De bestämde att de skulle bli gravida just på bröllopsresan i juni för det vore ju så jävla perfekt med barn i mars, inte för nära jul och så vore det ju rent FRUKTANSVÄRT om de fick ett barn som föddes på senare halvan av året, då skulle ju barnet vara sist i klassen med moped.... självklart blev hon ju gravid på bröllopsresan och fattar inte alls att jag kan vara ledsen över missfall, jag borde ju bara vara glad över hennes barn istället. Ett missfall är väl bara att skaka av sig liksom...

Jag har precis kommit från min kurator (som jag för övrigt blev skitförbannad på idag eftersom hon INTE tyckte jag skulle gå på ett extra VUL ifall jag blev gravid igen för det skulle innebära risker för barnet enligt henne...) men iallafall, kuratorn säger ofta att de är vi som kämpar för våra älskade barn som blir de bästa föräldrarna. Det kan man ju tänka på.

Stor kram till dig MCT! Tänker på dig!
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-16 13:23:24 följande:
    Ja, jag har ju det och jag tyckte det var väldigt -, men med lite god vilja kan man ana jordens svagaste +, vågar dock inte tro eller hoppas nåt alls än, avvaktar några dagar...
    What? Streck? Men gud så roligt, då är du ju gravid!
    Åh så glad jag blir för din skull! *kram*
    Vänta några dagar och gör ett nytt test, så får du säkert ett starkare streck!
  • sugarrush

Men gumman, testa inte för tidigt med ett CB digital, de kräver mer hormon än det vanliga CB-testet och stickorna för att bli positivt. Jag brukar alltid testa med stickor innan BIM, och med CB digital absolut tidigast på BIM - för själv skulle jag bli superbesviken om jag testade för tidigt och fick negativt.

När har du BIM?

• sugarrush

Om du har BIM idag kan du absolut ge det ett försök imorgon bitti! Hoppas du får ett FINT "gravid" i rutan!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3