Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-10-07 13:31:25 följande:
    Pancakes, hur långt efter din cytotec-behandling fick du ÄL förresten?
    Ganska exakt två veckor. Så kör på du! Man vet aldrig!
  • Pancakes

Mimmi, trist med mensen! Hur mår du?

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-08 10:08:58 följande:
    Mimmi, blä för mens! Ska vi ta varsin bloody mary i helgen och tänka på varann kanske? När är det du ska till läkaren?

Tack Pancakes för svaret! Hoppas nu att jag som du får ÄL nu två veckor efter cytotec-behandlingen. För isåfall borde det ske nu i dagarna... Har dock inte fått några ÄL-känningar ännu, och jag kan ju inte testa med stickor eftersom gravtesten fortfarande visar positivt, men man kan ju alltid hoppas. Jag och sambon sexade iallafall igår för första gången sedan mitten på augusti! (Fast sist tog det ju en mens innan vi blev gravida igen, så vi är inställda på att vi måste vänta åtminstone en månad innan något kan ske... bara att hålla ut!)

MCT, hur går det för dig? Har du testat dig idag? Hoppas du inte blött mer!
    *kram*
    Det är i alla fall skönt att kunna tänka att "det finns en chans". Det gör det lättare att fortsätta. Sen om mensen kommer så blir man ju lite glad ändå för att kroppen är igång igen som den ska och att det funkar liksom. Kommer inte mensen så är det ju också bra för då är du gravid :)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-08 10:16:37 följande:
    Mimmi, tråkigt med mens... det borde vara din tur att få ett plus snart....

Sugarrush... jag blöder klart mindre... vilket förvirrar mig!! Jag borde blöda några dar till... testade inte i morse heller... ids inte... tar ett i morrn tänkte jag...  kram!!
    Ja, det är verkligen förvirrande med din situation nu. Är du gravid, är det missfall eller mens...vilken soppa, stackare! Skönt att du ska till läkare och få klarhet snart. Vad duktig du är som inte testar!
  • Pancakes

Jaaa, det ska ni! Vill se massa plus snart! Jag och Mallanis är väldigt ensamma som nyplussade i andra tråden. Vill ha dit er tjejer!!!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-08 14:17:19 följande:
    Tog ett test nu på em.... helvitt... så nu verkar jag vara på banan igen då.... tog en rosenrot... så nu kör vi... brösten helt oömma med...

Jakten på äl har börjat.....
    Härlig inställning! Jäklar vilken kämpe du är! Heja heja! Du kan ju trösta dig med att du verkar ha lätt för att bli gravid i alla fall så om så så ska du ju på läkarbesöket så ni har ju alla förutsättningar för att lyckas nu!
  • Pancakes

Men gud vad knasigt jag skriver. Sorry, vet inte vad som hände! Hoppas du fattade vad jag menade i alla fall.Glad

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-13 12:15:03 följande:
    Tack vännen! Har varit cool fram till nu men nu börjar det pirra i magen... men det blir ju mest prat idag...
    Återkommer när jag varit där..=)
    Ja, gör det! Vad skönt att du får träffa nån som hjälper och stöttar. Hoppas ni får en bra läkare!
  • Pancakes
    MelikaH skrev 2010-10-13 13:12:05 följande:
    Hej alla!

Jag undrar om man kan få tillbaka ÄL direkt efter MA?!
    Jag har rikligt med flytningar nu och jag tror att jag fick det varje gång jag skulle ha ÄL. 
    Om inte jag hade gått igenom allt det så hade nog min ÄL varit ungefär vid denna tiden.

Förstår inte riktigt?! 
    Jo, men visst kan du det. Jag hade ÄL precis två veckor efter, det såg de på VUL. Missfallet blir som som en slags "mens" och så kommer ÄL två veckor efter och mens fyra veckor efter ungefär.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3