Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79, hur känns utomkveds? Har en kompis som misstänker att hon har symtom för det och vill gärna råda henne men kan inget om det..

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-01 10:46:09 följande:
    Hej på er.
    Hoppas ni mår bra, grattis till nya pluss och hoppas det kommer fler i helgen.

Själv har jag jobbat upp mig i ett frikort för sjukvård inom loppet av tio dagar, det ni!
    Det har varit ultraljud, cytotec, kurator, återbesök, kurator.. Jag har haft jätteont efter cytotec-behandlingen förra veckan, och idag hittade läkaren anledningen, jag har fått en infektion! Så nu har jag fått två sorters antibiotika att proppa i mig och får absolut inte dricka någon alkohol... (Och jag som hade tänkt slå till med en redig fylla i helgen...fan också!) Kuratorn vill sjukskriva mig för depression och kanske vore det klokt, jag vet inte. 

Jag tittar in och läser då och då men orkar inte skriva så mycket, men jag håller ändå tummarna i bakgrunden för er. Kram!

Hejsan vännen!
    Fy sjutton vad jobbigt! Stackars dig! Vilken otur du har. Hoppas verkligen det vänder för dig snart och att du får lite ljusare tider. Stor kram till dig!
  • Pancakes

Åååååh, MCT...vågar man säga grattis?? Förstår att du är tveksam men något är det där, så är det bara! Som Odd skriver så är det ju tveksam när ÄL var så det kanske bara är svagt för att det är tidigt. Hoppas hoppas vännen!!!

• Pancakes

Jo, men visst är det nåt där!!! Syns ju till och med här på datorn och det är ju lovande! Som sagt, du kan ju inte veta om det är BIM exakt, allt blir ju lite skumt efter ett missfall. Åh, hoppas så för din skull vännen!

• Pancakes
    sofy skrev 2010-10-04 13:49:21 följande:
    Nä men hurru de där tror ja kommer ta sig! De känns som starkare än förra månaden, eller har ja helt fel? Ja minns de så iallafall. Heja heja!!
    Jag tycker också det är starkare än förra gången! Då såg inte jag dina streck på min jobbdator. Sitter vid samma dator nu och det här strecket ser jag Glad
  • Pancakes

Men fy sjutton vad jobbigt Sugarrush!!! Stor styrkekram till dig! Skönt att du börjar kunna se framåt! Har du antibiotika så är det snart över och så ska du plussa igen ska du se.

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:23:35 följande:
    Ja det är faktiskt åt helvete.
    I helgen var jag på fest och kunde inte dricka pga medicinen, då TRODDE inte folk på att jag åt antibiotika, nej de frågade förstås ifall jag var gravid, och sade skrattande "nej men antibiotika är ju en sådan där ursäkt man tar till när man är gravid, hehe, nu kom vi allt på dig!".
    Fyfan. 
    Men åh, vad tråkigt med dessa kommentarer!!! Kan du inte berätta varför du äter antibiotika så de får skämmas riktigt ordentligt?!

Jag fick barnfrågan igen idag på fikapausen på jobbet. Hallååå, på jobbet liksom??? Vem vill sitta och diskutera det så där på fikapausen inför alla. Folk är lustiga ibland.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:35:24 följande:
    Ja, man kan ju fundera på vad man ska säga för dräpande kommentar.. vad brukar du säga? Vi vill liksom inte avslöja för någon att vi planerar barn, och SPECIELLT inte för dem som säger såna idiotiska saker... Men det kanske man borde. jag vet inte.
    Jag tycker nog att det är bättre att avslöja men det är nog bara för att jag fått så otroligt mycket kommentarer och ledsnat så på det. Det enda ställe jag håller helt tyst på är på jobbet för det kan ju påverka ens karriär negativt. Vanligast är frågor på fester som typ: "när ska ni skaffa en liten knodd då, ni som är nygifta och allt är det inte dags nu?". Jag har svarat saker som "Ja, jo det vore roligt faktiskt så jag får hoppas att jag inte får missfall nästa gång också då eftersom det verkligen är dags för oss nu som är nygifta och allt" eller "Jas¨å, är det bara att skaffa alltså, typ trycka på en knapp eller?? Vad praktiskt! Jag som trodde att man var tvungen att tima ägglossning och att båda måste vara fertila och sånt".

Haha, vilken solstråle jag är på fester då :) Näe, men allvarligt talat är jag grymt trött få folk som lägger sig i. Har fått sååå mycket gliringar i många år. Är över 30, gifta och har varit tillsammans jättelänge och har bra ekonomi så folk verkar bli grymt provocerade av att man inte har barn tydligen.

Stå på dig, Sugarrush. Låt dem inte göra dig ledsen! De bör fatta att de är otroligt KLANTIGA!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-04 14:51:14 följande:
    Sugar och Pancakes, det är fantastisk vad folk lägger sig i och frågar... egentligen borde vi komma upp med ett riktigt smaskigt svar som stänger käften på folk ordentligt!
    Ja, det är så otroligt privat och så konstigt att folk tycker att man kan fråga hur som helst. Man borde fråga nåt privat tillbaka som typ "jaha, eftersom du frågar mig om mitt sexliv så frågar jag hur ert sexliv är? Hur ofta har ni sex och brukar ni komma båda två varje gång?" eller nåt... Flört
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-04 14:52:35 följande:
    Dina svar var ju ruskigt bra Pancakes.. hur har folk reagerat då?
    Åh, de skäms jättemycket oftast. Men det kan de ha. Man får faktiskt tänka sig för lite tycker jag.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3