• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • And3RZsoN
    rontgensyrran skrev 2010-05-20 06:05:45 följande:
    Såklart, välkommen. Tyvärr träffas vi i denna gruppen inte under de mesta positiva premisserna. Men vi håller lågan uppe. Och nån dag har vi alla våra efterlängtade pluss :)
    Tack :)
    hehe jaa
    mammaSöt skrev 2010-05-20 11:19:13 följande:
    Ny på familjeliv och i denna tråd.. Missfall i söndags (vecka 6) efter behandling med pergotime. Nu väntar jag på att slutablöda (hur lång tid skall det ta ?) och ultraljudet på tisdag för att kontrollera så att "allt" har försvunnit.. Sedan är det bara att börja om från början med diverse hormonpiller och sprutor!
    Åh vad tråkigt :(..
    Jag fick ett tidigt missfall som slutade blöda förra veckan, men denna gång så blödde jag ej lika mycket som sist och heller inte lika länge (2 veckor)... blödde "sparsamt" i fem dagar endast... Var hos bm häromdagen och fick konstaterad tidigt missfall samt en massa hormontabletter och även en annan tablett.
    Jag känner med dig, och hoppas du slutar blöda snart och får igång din kropp så ni kan börja försöka igen.
    *kramar om*
  • Happiness

kajsa-lisa: Tack för all peppning. Det betyder mycket ...Är super koncentrerad och fokuserad på det jag ska göra så FL har hamnat på sidan av den senste tiden. Men I´ll be back...Längtar efter att få skriva in mig på BIM-listan igen. Den ser så naken ut utan mig..HAHAHA!!! Nä jag har inte drabbats av storhetsvansinne fösöker bara få mig själv på gott humör. Är så svinrädd för imorgon.

Vet ju med mig att jag inte tål någon smärt överhuvudtaget...trots att jag fött fram en klump på 4600...

Skriver imorgon så fort jag kan. Morfinet och cervixblockaden kommer väl göra så man är lite dizzy i huvudet. Hoppashoppas att dom hittar några ägg annars blir jag galen.

Inte helt bekvämt att gå omkring med 7 stora äggblåsor (vanligtvis har man ju 1 vid ÄL). Idag är jag alltså i ÄL tog en hCG spruta igår som gör att äggen släpper. Idag ska jag inte ta någon spruta alls och imorgonbitti smäller det.  Sen ringer dom mig på lördag för att tala om hur många ägg som blivit befruktade. Har man 5 befrukatde ( tror inte jag kan få det ) så långtidodlar man på 5 dagar. Då sätter dom in en blastocyst. Nu vill jag detta ska vara över. Kramar till er och jag skriver så fort det händer något. KRAM

• FruW

Happiness - åh vad jag håller tummarna för er, du ska se att allt kommer att gå super i morgon, finfina ägg och finfina blastocyster att sätta in! {#lang_emotions_sunny} Ska bli spännande att höra vad ni har att rapportera om..

Bev - wow, ev 2 stycken!! Så häftigt! Har du barn sen tidigare? Min sambo vill helst bara ha 2 barn, så om vi skulle få twins första gången blir det inga mer graviditeter (säger han ja..) men jag vill gärna få vänta barn (då räknas inte mf!) två gånger, så jag tycker inte att twinsen ska räknas som 2 då, hehe.. Spännande, o lite jobbigt kan jag tänka mig, att inte veta om det är 1 eller 2.. Bekanta till oss väntar barn nr 3 o 4 vilken dag som helst, det är ngt visst med tvillingar.... drömmer mig bort, haha!

• Tejj

Välkommen alla nya... trots att det är för j-vligt att ni oxå är här, men ändå kul o få "prata" o lära känna er... vi försöker att hålla humöret uppe här så gott det går, men ni vet ju vid det här laget att ena dagen e inte den andra lik... så mår man skit, skriv av er här på tråden... VI om några vet ju hur ni känner.... så skönt o få ventilera sig.... oavsett om det är till kända/okända människor.... =)

Kram kram

• Lallan

Måste visst skriva lite här inne igen

Bev: Härliga nyheter, har också två i magen den här gången. V 8+5 idag och hoppas på att båda klarar sig den här gången. Blir spännande att se sen i v 12. Själv bokade jag ett till vul privat bara för att se att båda finns kvar sen i v 10.

• Bev

Är det någon som vet hur det funkar med havandeskapspenning och sjukskrivning om man enbart har en timanställning? Jag tänker om det nu är tvillingar kommer jag ju inte orka/kunna jobba så himla länge i höst då jag jobbar i ett jobb som innebär risk för hot o våld. Men jag har ju bara en timanställning än så länge och ingen A-kassa så får jag sjukskriva mig då eller få havandeskapspennig? Någon som är haj på FK?

Idag har jag mest gått o tänkt, herre gud, tänk om det är två och tänk om de vill stanna i magen. SÅÅÅÅ spännande!

Kram!

• mammaSöt

Jag trodde att jag skulle få tvillingar, men som sagt, blev ett missfall.. Men hoppas VERKLIGEN att era stannar kvar där inne nu i alla härliga månader!!! Underbart att få 2 barn under en graviditet!!! GRATTIS

• LittleJunia

Bev- Havandeskapspenning får man 60 dagar innan beräknad BF om de bedömmer att man är berättigad till det.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anna i Hult

Tja, det blir att vänta ett tag till då. <tur att jag inte har några tester hemma, men ska försöka få tag på ett till  på tisdag, då det är ÄL+10.

Bev- har du någon SGI? om du inte vet, ring och fråga FK. Om du inte kan jobba, för att du har prematura sammandragningar eller preeklmpsi blir du sjukskriven och anställningsformen spelar ingen roll. Det blir inte aktuellt med havandeskapspenning då.
    De flesta tvillinggravida blir sjukskrivna från v26-28.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3