Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-09-23 08:40:44 följande:
    Tack söta du. Just nu fokuserar jag mest på att överleva timmarna på jobbet med extremt illamående... FY fan. Men jag ska väl inte klaga, du har det ju värre

Kl. 16 får jag domen. Har ställt in mig på MA så allt annat utöver det är bra. Det jag funderar på är om hon vi ska till är så bra på detta med foster, hon är vanlig gynläkare som jag går till privat annars för olika saker. Men hon kan väl iaf mäta ett ev foster osv.
    Jag tror det kommer gå bra för dig! Mår du så där himla illa så är det ju ett jättebra tecken! Håller tummarna för dig vännen!
  • Pancakes
    MelikaH skrev 2010-09-22 19:46:09 följande:
    Tack, jag har läst i denna tråd lite då och då men jag vet inte så mycket om hur allas situation ligger till här. Det är tufft att gå igenom detta, jag var på återbesök igår och embryot var ute men jag hade en tunn hinna kvar den skulle lossna självt sa han. Han tyckte annars att det såg bra ut och att min kropp har skött det här själv är bra.
    Jag mår bättre nu men man tänker ändå på det hela tiden, längtar tills vi kan komma igång igen.

Hur ligger allt till hos dig? 
    Snart är ni igång igen ska du se! Man brukar ofta veta när det sista kommer ut. För mig var det ocksåp en tunn hinna kvar och fick några till Cytotec och då kom det ut som en klump och sen slutade blödningen helt nästan. Två veckor senare kom ägglossningen och två veckor efter det mensen.

Min situation är att det gått snart ett halvår sen missfallet. Det har inte tagit sig igen, vet inte riktigt varför. De första månaderna försökte vi inte jätteaktivt men nu de senaste två gångerna har jag kört med ÄL-test, men jag kommer sluta med det för jag tycker bara att det är stressande. Har BIM imorn men har inga stora förhoppningar den här gången heller.

Ska plocka fram vår BIM-lista så kan du se vilka som är aktiva i tråden och skriva upp dig om du vill!
  • Pancakes

BIM SEPTEMBER
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    24-26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

BIM OKTOBER

1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Tror jag fick äl som igår/idag.)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    4 okt - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-23 08:51:16 följande:
    Ja illamående skulle ju kunna vara ett bra tecken, men jag är lite nojjig över mina blödningar som kommit i tre omgångar.

FAN min kropp om den luras oc det är MA. Kommer inte bli gravid på länge då, för detta är fan hemskt att stå ut med om det inte ens är någon där inne....

Ursäkta mitt ego och negativa inlägg!
    Äsch, det är det vi finns till för! En av mina bästa vänner blödde från och till riktigt mycket under graviditeten och åkte in på VUL för att kolla flera gånger. Hon tappade till och med symtomen då och då. Hon har en söt liten son på sex månader nu :)
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-23 09:13:19 följande:
    Jag har en vecka kvar till BÌM och känner nada och inget. Har ju inte tagit pergotime denna cykel heller så det kanske spelar in i att jag känner mindre än vanligt innan BIM. Inga ömma bröst, ingen trög mage inte så värst gråtmild. Skulle nästan gissa att jag inte ens haft äl, men det tror jag jag hade.

Brukar du få mens 14 dagar efter äl? Är det i morgon? Inga känningar? Hoppas verkligen inte din mens dyker upp!

Äl-test är lite stressande, tycker jag med. Tog dem inte regelbundet denne gång utan bara tre st och inte ens dagarne efter varandra. Bara för att kolla läget lite liksom. Sambon gillar dem inte heller.
    Jag känner inte heller nåt. Det gjorde jag visserligen inte när jag plussade sist heller. Plussade på BIM+4 och misstänkte ingenting.

Skönt att höra att det är fler som blir stressade av ÄL-test. Det kanske inte passar alla helt enkelt.

Ja, jag brukar få mens 14 dagar efter ÄL men det har varierat lite senaste månaderna. Har haft exakt samma utslag på ÄL tre månader i rad. Starkt onsdag och torsdag morgon. Ena gången dök mensen upp onsdagen två veckor senare, andra gången fredagen två veckor senare så nu vet jag inte riktigt när jag kan förvänta mig den. Alltifrån onsdag till söndag skulle kunna vara rimligt. Det är torsdag idag och ingen mens men det betyder ju inte mycket...
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-23 09:22:19 följande:
    Vad säger ni tjejer, ska vi ingå en pakt? Om tre månader ska INGEN av oss vara kvar i den här tråden!
    Är det en deal?
    Jaaaa, det tycker jag! Startarna av denna tråd har ju alla övergått till gravidtråden så det inger ju hopp faktiskt!
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-23 09:37:27 följande:
    Jag är med!!

Men har inte så stort hopp på denna månad.

Pancakes: När jag blev gravid med sonen anade jag inget heller. Men nu i våras när jag fick missfall så misstänkte jag att jag var gravid på äl +9. Men å andra sidan så har jag hoppats och misstänkt en himla massa varje cykel både innan och efter så det behöver ju inte betyda något alls. Får nog vänta och se helt enkelt. Vore ju helt onödigt om att det tillverkades gravtest och att man faktiskt bör vänta till mensen uteblir om det ändå var så att var och varannan person visste att de var gravida redan innan BIM

Bara ordet äl stressar min stackars sambo... (och mig med en del). Vi har ju jobbat på bebis sen i januari nu (med ett mf i maj) så det är lite segt.
    Ja, det är märkligt hur kroppen och psyket luras. Idag säger jag att jag inte känner nåt alls men skulle jag plussa imorn skulle jag nog säga att jag nog hade lite ömma bröst ändå och att jag blev lite yr på träningen imorse etc. Men i nuläget spekulerar jag inte, har varit skengravid såååå många gånger så jag vet inte hur det ska kännas.
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-09-23 10:47:23 följande:
    Håller tummarna för ett Plus för dig den här månaden... Om inte annat får vi kämpa vidare tillsammans Glad

Jag har ju också börjat fundera om det är nåt fel? Eller så behöver kroppen lång tid för att återhämta sig. Helt värdelöst... Sen är jag förstås livrädd för ett nytt MF/MA, men det blir som det blir med det.
    Läkarna tycker ju inte att det är nåt konstigt förrän det har gått ett år, så skulle man komma in nu skulle de fnysa åt en säkert. Funderar ändå på att gå på undersökning, bara för att kolla att det inte är nån infektion eller nåt. Slutade med p-piller i september förra året och plussade fem månader senare. Så det gick ju inte superfort då heller. Nu har det gått fem månader sen missfallet så man kanske inte är nån jättefertil person :(
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-09-23 11:02:28 följande:
    Gaaah, hoppas verkligen att vi inte ska behöva gå ett helt år nån av oss...
    Du ska se att det snart tar sig och då får vi behålla dem resten av livet! Hjärta
    Tack, jag hoppas det! Jag har hela tiden tagit för givet att jag kommer vara gravid då mitt BF skulle ha varit. Det är 24 oktober och det verkar inte lovande. Usch, vilken sorglig dag det kommer vara. Vad mycket tid man förlorat.. Men det är väl normalt att det tar tid så vi får inte ge upp hoppet! Snart plussar vi ska du se :)
  • Pancakes

Tack LillaMy3, det behöver jag :) I ärlighetens namn så har jag faktiskt inga symtom alls, är inte ens skengravid. Däremot tror jag att jag har en begynnande mensvärk faktiskt.. Ja, ja vi får se om den kommer idag. Annars tar jag ett test imorn bitti så jag vet om jag kan unna mig massa vin imorn kväll när jag ska ut med kompisar.

Melikah, Cytotec är såna där piller som man tar när man vill stöta ut alla rester från missfallet. Det är samma piller som används vid abort. Ibland tar kroppen hand om det själv och så verkar det ju vara i ditt fall. Min kropp tog hand om det mesta själv men det var bara liiiite lite kvar och då fick jag Cytotec så att jag kunde bli av med allt och gå vidare. Men om du inte behöver så är det ju skönt om du slipper. Min upplevelse var ganska odramatisk men har hört andra som haft väldigt ont och blött mycket.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3