Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72, låter ju onekligen som ett gravsymtom. Kan mensen ha varit en lång nidblödning i såna fall?

• Pancakes

Längtan, stort grattis till ditt ultraljud! Måste kännas underbart!

Mimmi80, åh vad skönt att ni fått läkartid! Nu vänder turen för dig vännen!

Sugarrush, håller tummarna för dig idag! Uppdatera oss sen hur det gick!

• Pancakes
    En Elva och Mallanis, hur är det med er? Några känningar? Jag har tyvärr inga alls måste jag säga även fast jag försöker känna efter..

BIM SEPTEMBER
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    24-26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

BIM OKTOBER

1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Tror jag fick äl som igår/idag.)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    4 okt - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
  • Pancakes

Sugarrush, hur mår du? När ska du iväg på ditt ultraljud?

• Pancakes

Åh, jag förstår att du är nervös! Det kommer gå jättebra ska du se! Du har ju massa grav.symtom. Ska du tillbaka till jobbet sen eller är du ledig?

• Pancakes

Usch, nu börjar den där "innan-BIM-deppen" igen. Försöker vara inställd på att mensen kommer men kommer bli besviken ändå. Tur att helgen är helt fullbokad med roligheter så att man åtminstone kan fokusera på annat. Om mensen ska komma hoppas jag att den kommer på fredag så att jag kan dricka vin med gott samvete på festerna i helgen.

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-21 11:28:06 följande:
    Ta ett test på fredag för säkerhets skull Pancakes"! Man vet ju aldrig...
    Hmm, kanske. Vill egentligen inte veta, det förstör humöret liksom på tjejmiddagen på fredagkvällen. Och skulle jag mot förmodan vara gravid så skulle det aldrig gå att dölja för tjejerna. Blir tvungen att berätta och vill inte det än. Men samtidigt skulle det ju kännas jobbigt om jag plussar på söndag och har druckit vin under helgen. Att gå runt och smussla med ett fullt glas på festen på lördag kommer inte vara nåt problem men under tjejmiddagen kommer det aldrig funka.
  • Pancakes
    Pancakes skrev 2010-09-21 11:33:45 följande:
    Hmm, kanske. Vill egentligen inte veta, det förstör humöret liksom på tjejmiddagen på fredagkvällen. Och skulle jag mot förmodan vara gravid så skulle det aldrig gå att dölja för tjejerna. Blir tvungen att berätta och vill inte det än. Men samtidigt skulle det ju kännas jobbigt om jag plussar på söndag och har druckit vin under helgen. Att gå runt och smussla med ett fullt glas på festen på lördag kommer inte vara nåt problem men under tjejmiddagen kommer det aldrig funka.
    Förstör humöret om jag får veta att jag INTE är gravid menar jag alltså. Bättre att ha hoppet uppe liksom och deppa senare istället
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-21 11:36:31 följande:
    Jag skulle inte riskera faktiskt. Får du negativt men inte fått mens ännu, kan du ju ändå vara gravid, så du behöver ju inte deppa så mycket. Och då kan du ju dricka. Men skulle jag själv fått starkt plus på lördagen skulle jag mått skitdåligt om jag druckit kvällen innan...
    Får du plus på fredag kanske du kan sjukanmäla dig från middagen?
    Ja, du har rätt. När man har fått ett missfall tidigare är man ju väldigt nojig och vill inte göra nåt för att riskera nästa graviditet. Får väl slösa ett test på fredag morgon.

Åh, det är komplicerat det här. Till saken hör också att en av mina bästa vänner kommer på fredag och hon har haft flera missfall och försöker få barn så jag tror det skulle vara rätt jobbigt för henne om jag skulle plussa på fredag. Jag vet att hon skulle vara glad för min skull men helt smärtfritt skulle det ju inte vara för henne så klart.

Men nu sitter jag här och nojar i onödan. Mensen kanske har dykt upp tills dess och då är problemet ur världen.
  • Pancakes

Som sagt, kanske dyker mensen upp innan löser hela "problematiken" åt mig.

Tycker det är jobbigt att inte veta när BIM är exakt. Har tagit ÄL-test tre gånger och alla gångerna gav de utslag onsdag och torsdag morgon. Första gången kom mensen onsdagen två veckor senar och andra gången kom mensen fredagen. Vad kan man vänta sig denna gång? Alltifrån onsdag till söndag skulle det ju kunna vara

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3