Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-09-08 12:37:12 följande:
    Ja 12 timmar efter andra stickan...

Gooo girl! Hoppas sambon är sugen!!
    Ja, det hoppas jag med :) Har haft en tuff vecka båda två hittills så jag tror jag köper med lite vin och god mat hem efter jobbet. En onsdag! Men vad gör man inte :)
  • Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-09-08 13:24:29 följande:
    Åh tusen tack igen..Fattar inget..Är i ett riktigt glädjerus just nu Hoppas bara gubben snart kommer börja tro på det så jag har någon här hemma och dela det med, hehe
    Åh, jag ser det klart och tydligt idag! Grattis!!!!
  • Pancakes

Muffe, vad bestämde du dig för? Ska du ta VUL på fredag eller om två veckor?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-09 08:58:14 följande:
    Pancakes gissa vad?? Mina älstickor har börjat stegra! Redan! Fortsätter det på detta sätt borde jag ha äl om ett par dar.... håll tummarna!
    Men åååh, vad kul! Du är ju i kapp redan! Heja oss båda nu!!! Har du slutat blöda?

Mitt ÄL-test var ganska starkt imorse också men liiiiite svagare än igår. Förförde maken igår kväll i alla fall :) Borde väl göra det ikväll också, men vi ska bort på middag.... Åh, jag blir förvirrad av detta... 12 timmar efter utslaget på andra testet säger du? Dvs ikväll är det ÄL antagligen. Då borde sex imorn vara försent? Jag tror nästan jag slopar ÄL-test nästa månad. Jag stressar upp mig så känner jag. I och med att mannen inte är nån jättefan av sex många dagar i rad på rutin kanske detta inte är nån bra metod för oss?!
  • Pancakes

Skönt att du är igång igen MCT! Förstår att det kändes bra att prata med din mamma också. Alltid intressant att höra. Och ja, bara för att man kan testa så tidigt upptäcks ju fler missfall. Det är väl inte ovanligt att många får missfall och så tror de ju att det bara var en vanlig mens. Om du inte hade testat och det varit 70-talet nu så hade du väl trott det den här gången? Men det är så svårt att låta bli att testa..man är ju så nyfiken :)

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-09 10:21:28 följande:
    Näe det är ju inte bra om man stressar upp sig över dumma test... kör på lust bara! Herregud... det är ju så befolkningen fortplantat sig i evigheter och det har ju fungerat hittills...
    Haha, precis! Jag tror nog det är bäst, jag blir lite nojig över allt detta timande. Som nu till exempel...sitter och funderar på vad som är bäst....Utslag på ÄL-test igår morse och imorse. Sex igår kväll. Det bästa är väl med sex både ikväll och imorn men om jag bara ska "välja" en gång, är idag eller imorn bäst?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-09 11:05:39 följande:
    Jag skulle välja sex ikväll då, eftersom spermierna lever länge... men jag skulle ha sex imorgon bitti också om möjligt :-P
    Ojojoj, mer morgontrött människa än min man finns inte...och jag går upp halv sju på morgnarna, så det kan jag nog glömma. Eventuellt en lunchsnabbis på offentlig toalett :)

Som sagt, detta planerande gör mig lite småhysterisk. Inte min grej riktigt. Är avundsjuk på er andra som får till det så bra och har en partner som alltid är sugen!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-09 11:18:45 följande:
    Haha min var  nog inte alltid sugen, men jag tvingade honom i rent produktivt syfte... romantic ...
    Skönt att höra att det inte bara min som är svårflörtad :)
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-09 11:34:28 följande:
    Däremot har jag himla dåligt samvete nu för att jag är sååå himla tråkig, trött och illamående och vi har inget sex alls sedan plusset kom.. är så rädd att blöda!
    Men det har ju sina orsaker så inte ska du ha dåligt samvete för det! Så fort ni fått se ett hjärta slå så blir det ju bättre. Han vill väl inte heller riskera nåt? Ilamående är ju ett jättebra tecken :)
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-09-09 11:42:07 följande:
    Hej alla!

Får jag oxå vara med på listan? BIM 17 sep, MF apr -10, 5:e försöket.
    Hur tidigt kan man testa och få +? Är det BIM -5? eller inte så tidigt?

Jag är livrädd för ett nytt MF samt rädd för att det kommer ta jättelång tid innan en ev. ny graviditet.

Styrkekramar till alla!
    Du är så välkommen! Beklagar ditt missfall, det är verkligen jobbigt att gå igenom.

Lägg in dig på listan! Ska plocka fram den. Du är i precis samma sits som jag. Jag hade MF i april och är nu inne på femte försöket. Bim 26/9 och ÄL idag.

Jag är precis som du stressad över att månaderna går och undrar otåligt hur lång tid detta ska ta!

Kramar!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3