Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

LillaMy3 skrev 2010-09-23 13:40:37 följande:
    Låter smart med test i morgon om det är kalas i helgen. Hoppas att du inte får drick vin, men om du nu får det så får du passa på att njuta För om vi alla skall plussa här i tråden snart så blir det inget vin på länge

Själv så är jag ledig på förmiddagen idag. Trött, men det beror nog mest på att vårt barndalarm kom på att det bar tvunget att påpeka att batteriet nästan var slut, kl 4 i natt. Så knappast symptom
    Ja, trött kan vara vara ofta. När har du BIM då? Nästa vecka var det va?
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-23 13:50:46 följande:
    LIte oklart när äl var, men tippar på i fredags. Det var då älflytningarna tog slut och, magen gjorde lite extra ont. Dessutom var äl-testet (ett av tre jag tog) positivt på torsdagen. Men ver inte hur det var på tisdag, onsdag eller fredag då jag inte tog ett då.

Så fredag nästa vecka borde BIM vara.

Så bara vänta och se....
    Åh, visst är det jobbigt med denna väntan. Om man ändå kunde få ett svar direkt efter ÄL om det tog sig eller inte. Ja, BIM borde vara fredag för dig. Min BIM vet jag som sagt inte riktigt... Jättestarkt utslag på onsdag morgon och aningen svagare på torsdag. Borde vara imorn som är min BIM.
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-23 13:55:49 följande:
    *HoppasHoppasHoppasHoppas*

Tack, vad gullig du är! Ställer in mig på det värsta ändå så är allt annat en glad överraskning. Det blir nog så att jag tar ett test imorn, det är negativt och jag deppar en stund. Sen kommer mensen och jag tar en värktablett och sen går jag och tränar på lunchen och rycker upp mig lite. Åker sen in till stan och har en tjejkväll med gott vin och tar nya tag om ett par veckor. Så där, nu ställer jag in mig på det!
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-23 13:50:46 följande:
    LIte oklart när äl var, men tippar på i fredags. Det var då älflytningarna tog slut och, magen gjorde lite extra ont. Dessutom var äl-testet (ett av tre jag tog) positivt på torsdagen. Men ver inte hur det var på tisdag, onsdag eller fredag då jag inte tog ett då.

Så fredag nästa vecka borde BIM vara.

Så bara vänta och se....
    Dessa ÄL-flytningar är också svårtolkade. Jag brukar ha dessa ett par dagar innan utslag på ÄL-stickor. Hur har du? Jag trodde liksom det var "äggvita" som hängde ihop med ägglossningen.
  • Pancakes

Åh, Sugarrush...det kommer gå jättebra! Min Cytotec-upplevelse var inte alls så där hemskt som de säger. Jag tog mina hemma. Det viktiga är att ta smärtstillande INNAN du tar Cytotec så att de börjar verkar direkt. Citodon funkade jättebra för mig. Jag hade nästan inte ont alls. Låg i soffan och kollade på tv och vilade och hade som lite svag mensverk.

• Pancakes

Jag gick dessutom och shoppade på eftermiddagen och restaurang på kvällen efter Cytotec för att muntra upp mig lite och mådde hur bra som helst. Smärtan och blödningarna försvann med sista "klumpen" (som förvisso var lite småäcklig men skönt att få ut den och få ett avslut)

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-23 14:32:44 följande:
    Tack snälla tjejer, det låter lite lugnande. Jag fundrerar på om det kan vara så mycket värre än ett "vanligt" missfall. Ett sådant har jag ju klarat av tidigare, och det funkade med lite starka smärtstillande....
    Jag tyckte det var mycket värre det jag gick igenom innan Cytotecen. Kroppen satte ju igång det hela själv innan och jag var inte beredd. Tog bara en alvedon och trodde det skulle räcka men det gjorde sjukt ont och blödde mängder. Satt dessutom i en bil på väg från Skåne och var inte beredd på smärtan. När jag tog Cytotec var det under kontrollerade former och man var beredd på ett annat sätt och hade tagit smärtstillande innan. Dessutom är du ju på sjukhus och har folk som hjälper dig där. Det kommer gå jättebra! Blod är man ju van och se en gång i månaden och mensvärk som gör jätteont har man ju haft miljoner gånger också så det är ingen "läskig" smärta.
  • Pancakes

Lycka till nu Muffe! Tänker på dig och hoppas du kommer med glädjande besked här sen!

• Pancakes

PLUS IDAG!!!!!!!!!!!!

Femte gången gilt verkar vara våran grej! Jag kan knappt tro att det är sant, var helt beredd på ett nytt minus och lite depp i helgen. Tjejer, ni som kan allt...är detta ett starkt eller svagt plus?? Bild finns i galleriet. Jag använde CB digital sist jag plussade så jag vet inte hur det ska se ut.

• Pancakes

Muffe, vilka underbara nyheter! Vad glad jag blir för din skull!

Pilgrimmen, jag hade fortfarande plus på testet men fick ÄL ändå. När jag var på återbesök hos gyn sa hon att hon såg ÄL på VUL och då sa jag "vad skumt, jag har ju fortfande plus" men då sa hon att det inte spelar nån roll, man kan få ÄL ändå!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3