Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT, vad är det jag läser? Nu blir jag jätteledsen.....

Man kan tycka att ETT missfall per person och livstid vore nog, men som vi båda vet så är livet ju jävligt orättvist ibland.. Du som haft både missfall och x borde verkligen ha haft din beskärda del... *krama om*

• sugarrush

Vad bra att du ringde MCT! Och vad bra att de verkade vara tillmötesgående. Hoppas de kan göra något nu så det inte sker igen!
    Vi får hålla ihop mot de här j-a missfallseländena... tänker på dig *kram*

• sugarrush

MCT, plusset är ju helt klart starkare idag!
    Så visst kan det vara en ofarlig blödning.

• sugarrush

Men vad bra att du ska till läkaren nästa vecka! TÄnk att det är en win-win situation: antingen är du gravid och då kan få hjälp att få graviditeten att fortskrida. Eller så har du fått missfall och isåfall börjar din utredning redan där och då, och du kan säkert få hjälp att få det att funka nästa gång. 
    Jag hoppas verkligen att det går bra denna gången. Kram!

• sugarrush

Vad störigt MCT! Förstår att du blir frustrerad. Hoppas allt är bra och att du är gravid!

Men jag kom att tänka på en sak, kommer du ihåg för några månader sedan i tråden, då var det väl någon som hade "pendlande hormoner" efter missfallet, iallafall kallade läkarna det så. Ifall du inte är gravid kanske det är något sådant, att du inte fått missfall igen utan att det är rester från förra missfallet som spökar?

• sugarrush

Okej... Fan också. Själv går man med MASSOR av hcg, trots att jag gjorde cytotec- behandligen för nästan 2 veckor sedan. Bli så ledsen att det aldrig går ner, gravidstrecket kommer fram efter typ 10 sekunder när jag kissat på testet, och blir jättestarkt. Hur länge hade ni hormoner kvar i kroppen efter ert mf/ma? Ni som fått cytotec?

• sugarrush

Mmm det suger verkligen att gå och vänta såhär. Pancakes, det låter positivt att ditt bara var borta helt plötsligt en dag! Hoppas det sker här också.
    Vid mitt förra MF började hcg-hormonet sjunka redan första veckan, och efter 10-11 dagar var det helt borta. Den här gången är det annorlunda, det är som om jag är jättegravid fortfarande... Dock tycker jag ju att symptomen har försvunnit, så jag hoppas att det ska gå ner.
    Man kan väl inte få ny ÄL är testet fortfarande visar positivt väl?

Håller tummarna för dig MCT, det verkar vara många som upplevt mysko saker i början av sin graviditet!

• sugarrush

Vad konstigt! Man kan ju liksom inte kolla om man har ÄL nu med testen, nu när man har hcg i kroppen.
    Jaja, då får man börja sexa så fort blödningen slutar då. Fasen vad jag vill ha sex nu, har inte haft det sedan mitten på augusti, då jag plussade!

Lite oklart hur mycket jag har kvar att blöda ut, på sjukhuset i månadgs hade jag 13 mm kvar, men så sade hon att det inte behövde gå helt ner till noll, innan mens kunde man nämligen ha upp till 10 mm som skulle blöda ut under mensen. Lite flummigt det här...

• sugarrush

Pancakes, hur långt efter din cytotec-behandling fick du ÄL förresten?

• sugarrush

Mimmi, blä för mens! Ska vi ta varsin bloody mary i helgen och tänka på varann kanske? När är det du ska till läkaren?

Tack Pancakes för svaret! Hoppas nu att jag som du får ÄL nu två veckor efter cytotec-behandlingen. För isåfall borde det ske nu i dagarna... Har dock inte fått några ÄL-känningar ännu, och jag kan ju inte testa med stickor eftersom gravtesten fortfarande visar positivt, men man kan ju alltid hoppas. Jag och sambon sexade iallafall igår för första gången sedan mitten på augusti! (Fast sist tog det ju en mens innan vi blev gravida igen, så vi är inställda på att vi måste vänta åtminstone en månad innan något kan ske... bara att hålla ut!)

MCT, hur går det för dig? Har du testat dig idag? Hoppas du inte blött mer!
    *kram*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3