Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Väntan på en liten skrev 2010-05-31 11:09:59 följande:
    Det har inte vart nåt snack om nån skrapning, läkaren på SöS sa att det allra bästa är om kroppen får sköta det hela själv. Samma sa k sa läkaren på KK i tisdags och samma sak i fredags. Men är det inte slut på fredag så ska jag verkligen trycka på.jag är bara rädd att det ska säha att det är bra och så sitter det nåt stopp i cervix som inte syns för jag läste om en annan som hade så och det blev jättelång väntan innan det upptäcktes.Jo, när jag haft minst en normal mens så har jag fått klatrecken att försöka igen och det kommer jag att göra, får bara hoppas att tiden med uteblivna ÄL är förbi så den funkar och gärna att jag plussar då och får en liten välskapt frisk bebis i mars/april om nu mens och ÄL är i juni/juli.
    Jag håller tummarna för att det kommer att bli så för dig :)

Alla läkare säger nästan olika +att det är olika rutiner på olika sjukhus och i olika län. Skumt det där.

Jag hoppas verkligen att det håller i sig denna gången för mig. Har ännu inte kommit över den magiska gränsen då jag fick MA förra gången.
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-31 11:44:18 följande:
    Jag är bara rädd att allt inte blött ut och att det ska ska bli tabletter eller ny väntan på att blödningen ska sätta igång och ny väntan. Jag ska säga på fredag om det är så att nu får ni boka tid så jag blir av med detta genom en skrapning så att jag slipper gå och vänta och vänta och vänta. Det är så frustrerande.I vilken vecka fick du MA? Hoppas så att det går vägen den här gången för dig och för mig med nästa gång jag plussar om jag nu gör det vilket jag verkligen hoppas på.
    v 10 + fick jag mitt MA sist :(
  • rontgensyrran

HAPPINESS!!!!!!!!!WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWW!!!!! JIPPPI JIPPI JIPPI! Det är ju inget snack om att det är plus ju! För att vara taget med en kass kameramobil är det ju jättestrakt juh! Jag hoppas som bara den att den lille vill stanna kvar denna gången och frodas nu som bara den i lilla magen! Och att du snart kommer till oss i den andra tråden.

BLÅSER GRAVBACILLER ÖVER HELA TRÅDEN!Gravid

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-06-06 07:24:36 följande:
    Vakna Happiness!!!! Sitter här med spänning och väntar på din rapport ju...då får man inte ta sovmorgon! 

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Jag håller med VAKNA!!! This is the day!!! För i dag är det din testdag!!!! Åhhh vad jag är glad för jag vet ju att det kommer att visa lika fint pluss som det gjort de andra dagarna! För du är gravid med ditt fina "guldägg"!  Hoppas du nu vågar lägga dig i gravlistan och kommer över i den andra tråden :D Puss på dig mamma Happiness
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-06 10:41:31 följande:
    Söta Happiness. Du vet minsann hur du ska hålla oss på halster... ;)
    Håller med, en dramatisk väntan! Med de tydlig plussen som du har fått borde det juh helt klart stå gravid på det. Men jag vet hur du känner dig. Jag mesade jag med :) Vågade inte ta ett digitalt ifall det skulle stå ej gravid.

Men såklart att du är gravid! Lika gravid som mig och Kajsalisa! Eller hur kajsalisa?!
  • rontgensyrran

Drar fram BIM-listan så den inte  hamnar för långt bak.  Undrar hur det har gått för Kolbodatjej, nån som har hört nåt? Nämen vilken tom BIM-lista! Har inte tänkt på det förrens nu. Snart är förhoppnngsvis ALLA över och står under gravida. Tänk vad underbart det hade vart?!

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-06-07 13:52:14 följande:

Odd: Nästa vecka på torsdag!?! Är dom från vettet???

Har du verkligen ingen gynakut där du bor? Vi har en på Sahlgrenska i GBG. Man kan åka in dygnet runt. Ja visst får man kanske dra en liten vals men det är ju det absolut värt istället för att sitta och oroa sig. Allt som kan göra en lugn är bra.....

Jag tycker fortfarande du ska upp söka akutvården och säga precis som det är du har haft 5 MF och du vill veta hur detta embryo mår pga att du haft en blödning. Dom kan inte neka dig ett VUL på dom kriterierna. Jag har själv åkt in några gånger när jag fått en liten blödning för att bara stilla min oro.

*******************************************KRAM*** *********************************************

**************VARJE PLUSS RÄKNAS!!!!!*******************
    fast problemet är väl om man åker in så tidigt i en graviditet att de ändå inte kan säga nåt. För embryot är så litet så man kan inte avgöra om det är nåt tickande hjärta eller nåt. Därför brukar de nog  vilja att man väntar lite.  Men jag förstår precis hur du känner dig! Att man vill ju att någon tittar på en tar en på allvar och säger att allt ser okej ut.

Men frågan är vad man ser i en sådan tidig graviditet förutom hinnsäck eller vad det heter.

Jag hoppas sååå in i norden att allt är okej med din lille. Försök att inte jaga upp dig utan glädj dig åt att du inte blöder mer. Och försök för bebisens skull att inte stressa upp dig, lättare sagt en gjort :/

*styrkekram*
  • rontgensyrran
    FruW skrev 2010-06-08 17:22:57 följande:
    Vilken bra info du fick från BM Happiness!! Tack för att du delade med dig!

Odd - inget mer blod ser jag, härligt!!

Tog ett gravtest nu när jag kom från jobbet, för att se så alla gravhormoner har gått ur kroppen, men fick svagt positivt, så jag antar att det finns rester kvar som spökar.. =( Har börjat med rosenrot igen, och hade jag trott att jag fortfarande var gravid så hade jag bedömt känslan i magen som molvärk, men nu vet jag inte vad det är, är nog RR som sätter fart i källarvåningen hoppas jag!

Men lite jobbigt att se det där gravtestet visa positivt, dumma tankar börjar härja i huvudet om att det kanske inte ändå var mensen som kom..

Ska iväg på akupunktur i kväll, som ska främja fertiliteten. Har aldrig testat tidigare, ska bli spännande! Är lite nervös för att det ska göra ont. Någon som har testat?
    Happiness har ju provat akupunktur. Jag har dock provat rosenrot en månad, den månaden jag plussade. Om det beror på rosenroten det vet man inte :) Men jag tyckte det var värt att prova iaf. Alltid spännande med alternativa metoder :)
  • rontgensyrran
    LillaMy3 skrev 2010-06-08 20:06:20 följande:
    Tänkte förra veckan att jag kanske skulle prova rosenrot. Men så kändes det som äl var runt hörnet och då tänkte jag jag hoppar det.... MEN nu har äl fortfarande inte kommit Har haft nästan positiva test nu i ett par dagar, men idag var det svagare igen. Om jag inte mins helt fel så var det så sist också. Så äl är ju inte toksen, bara som vanligt sen. Dag 18 idag. Tror min äl brukar komma på 20+ . Men man får ju lite förhoppningar om tidigare när man ¨har gott om äl-flytningar. Men det har jag fortfarande så det var nog bara en lite tilfällig LH stegring. Så hoppas att morgonen bjudet på starkare test! Har sex varje dag för säkerhets skull. Fast det känns lite tvunget. Dumt.

Tar det sig inte denna gång så kanske det blir rosenrot nästa...
    Rosenrot ska man inte äta hela månaden. Men det kanske du vet? Enbart från mens till ÄL. Finns ju inga studier gjorda på gravida. Men det sägs att det kan göra att man får lättare missfall om man äter det som gravid, men det låter jag vara osagt.

Jag var tidigare med i en tråd om just rosenrot och där var det många som plussat med hjälp av rosenrot. Speciellt är det att rekommendera till dem där mensen är oregelbunden samt vid utebliven ÄL. Det sägs att det gör ÄL starkare.
  • rontgensyrran
    LillaMy3 skrev 2010-06-08 20:33:24 följande:
    Ja det var just den biten med från mens till äl som gjorde att jag inte kom igång denna gång. Kom på det en stund efter mens, men då trodde jag äl var runt hörnet. men tydligen är det ett väldigt långt hörn för snart är det en vecka sen jag trodde det var dags...

Jag får ju pergotime pga ingen egen äl alls. (eller nja, kanske om jag väntar ett år eller så...) så då får jag kombinera. Men det skall inte vara ngt problem.

Skall tänka på saken. Men det är ju lockande att testa. Dock säger farmaceuten i mig att jag är skeptisk Men bara man tror så funkar mkt!!
    Såklart jag är skeptiskt också, men tänkte att man får väl chansa och se. Förra gången jag blev gravid så blev jag det på andra förösket och har superregelbunden ÄL och mens så visst hade jag säkert den månaden jag plussade säkert blivit gravid ändå. Men det vet man ju aldrig. Okej, så det går att kombinera med pergotime??? Vet inget om det, men det är väl inte så bra för de som har problem med sköldkörteln och så vad jag har hört iaf.

Har de ökat din dos av pergotime. Eller hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3