Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-10-02 20:21:14 följande:
    Världens mensvärk nu.... daaaaaaamn!!!
    Eller växtverk? Skrattande Jag hade mer växtverk än vad jag har normalt sett mensvärk :)
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-03 08:47:40 följande:
    Okej... bim-1 idag enligt mina beräkningar... å ett suuuuuuuupersvagt plus.. det går att ana... sambon såg det också men det går inte att plåta... det är svagare än det var på bim-2 förra månaden.... VARFÖR?!?!

Varför får jag sånahär supersvaga plus som sen skiter sig!!

Så jävla ledsen just nu... :((((
    Men gumman! Du vet inte om det skiter sig! Har du fått ett pluss så får du ju såklart vara glad för det. Du är kanske en låghormonare. Som det tar lite längre tid att få upp hcg för. Dessutom är du ju innan BIM än så länge!!! Jag säger GRATTIS!
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-10-02 23:21:21 följande:
    Jag hoppas åt dig tills motsatsen bevisas ;) Testa du, va blir de imorn.. BIM - ... ? De visar ju olika på olika personer. Jag fick tokstarkt på BIM -2, medan andra i vår Plustråd inte fått starka direkt alls, typ som Mabaja som testade pos, sen neg o sen pos igen :) Men nog e hon gravid alltid ;D
    2 barns mamman hade det likadant! Först svagt sen negativt sen positivt. Hon har ju bara 85 dagar kvar till BF, så nog är hon gravid alltid :)
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-03 09:09:02 följande:
    Näe visst.. jag ska inte ge upp... men alltså... svagare kommer de inte.. tro mig...
    Har du sett mina bilder i mitt galleri?? Jag plussade visserligen på bim -5 men det var definitivt inte starkt från början. Tog några dagar innan det blev starkare. Jag håller helt klart tummarna för att detta ska gå vägen!
  • rontgensyrran
    pixerpie skrev 2010-10-03 12:14:47 följande:
    Å- här i tråden händer som vanligt mycket! Spännande MCT!! Gråter med er som fått mens... Usch- den känslan är så trist!

Och själv är jag väl någonstanns mittemellan... dag 32, äl + 17 (?) enligt ul innan to morgon för två veckor sedan... Ömma bröst som kommer och går...  Tapp långt upp men något öppen?? Vet ej vad jag ska tro... Pendlar mellan hopp och förtvivlan... Kanske, kanske... Testar nog ikväll!
    åhhh så spännande. Håller tummarna för dig och blåser gravbeciller rakt på dig, förhoppningsvis är du redan "smittad"
  • rontgensyrran

MTC79 där är det ju det positiva strecket :D Eftersom det var knappt synligt igår så måste det ju vuxit sig rejält starkare redan, för detta ser man ju hur lätt som helst! Så nog går det åt rätt håll alltid! Stort grattis ännu en gång!

• rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:06:20 följande:
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
    Usch och fy! Det låter ju inte alls kul. Tänker på dig och hoppas snart att du är på banan igen. Förstår verkligen att du har det tungt just nu! *styrkekram till dig*
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-05 08:24:47 följande:
    Mitt plus ser svagare ut idag... så himla ledsen... känns som förra månaden upprepar sig...  Gråter
    Har du ingen bild på det nya testet? Kan det inte vara så att det är lika starkt idag? Ibland tar det ju nån dag innan det blir starkare. Det gjorde det för mig med när jag testatade. Nån dag tyckte jag att dt inte hände nå alls på och nojjade som bara den, men dagen efter så vart det lite starkare. Hoppas detta gäller dig med!
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-10-05 13:20:43 följande:
    Näe det var nytt.. har testat heltblankt emellan och testade kritvitt både fredag och lördag...

men nu har jag bokat tid för utredning.. och det utan att behöva tjata ett endaste dugg...
    Skönt att du får hjälp nu. Bra att de var hjälpsamma. Dock hoppas jag att det är en sån blödning som sofy hade och det visar sig att du är gravid trots allt. Det hade vart drömscenariot!

*styrkekramar till dig*
  • rontgensyrran
    Aina83 skrev 2010-10-06 09:06:50 följande:
    Hur orkar ni?

Jag orkar snart inte längre=(

Försökt i 1år nu, och vi ska ta hjälp nu, är det inte mensen som kommer, nej då får jag missfall, vrf är livet så jävla orättvist för?=( 
    Kolla på BIM-listan så förstår du varför vi orkar. För när vi ser alla som har plussat så så förstår man att det kan faktiskt hända dem som är i samma sits, så varför skulle det inte hända mig. Det är bara att fortsätta och nån gång förr eller senare med eller utan hjälp så ska det gå vägen. Jag skulle själv ge upp en månad och söka hjälp men då plussade jag och bebisen är fortfarande i magen. Är idag 26+5. INGET ÄR OMÖJLIGT!

Visst är inte livet rättvist, och det gäller inte enbart graviditet. Det gäller tyvärr mycket annat också. Hoppas snart du sitter med ett pluss som resulterar i bebis.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3