Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-05-30 11:20:04 följande:
    Jag tog en sticka i morse..är ju så sjukt trött och sover och sover.. haft lite som mensvärk och i morse mådde jag lite illa. Men stickan var klart negativ. Så detär nog bara inbillning!
    Samma här, helt gaaaalet trött! Men vill inte hålla på att spekulera heller, man kanske bara har sovit för lite :) Men illamåendet låter ju lovande för din del!

Det är så svårt att låta bli att känna efter fastän man inte vill. Som sagt, jag är så trött och somnar som en stock. Sen tycker jag mig känna av nåt på träningen. Tränar fem-sex gånger i veckan så håller igång väldigt mycket men de senaste dagarna har jag blivit väldigt andfådd och trött på träningen. Men åter igen, kanske sovit för lite och stressat för mycket. Inte spekulera, inte spekulera, inte spekulera..... :)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-05-31 10:26:48 följande:
    Japp din och min vecka.... duuu å jaaa Alfred! ;)Näe jag vet att det är för tidigt att testa.... å det är skitsvårt att låta bli! Verkligen!Time will tell.. men jag tror inte det är nått för min del.. vet ju inte exakt när jag hade äl iofs men det har ju inte duggat supertätt mellan sexet precis. Å andra sidan hade jag sex 2 ggr på 2½ vecka när det tog sig i januari.. så det handlar kanske inte om antalet ggr utan mer rätt tillfälle.. ;)Jag håller tummarna för oss Pancakes!
    Jag är i samma sits! Ingen stenkoll på ÄL och inte jättemycket sex heller. Det var likadant för mig när jag var gravid förra gången. När BM räknade ut befruktningsdatum så var det på en helg när min man var bortrest... Eh, pinsamt.. Nä då, vi skrattade mest åt det. Men det tyder ju på att det kan bli lite hur som helst.

Jag håller tummarna för oss också! Är det nån mer med BIM den här veckan? Har inte sett listan på länge. Ska leta fram den!
  • Pancakes
    {#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    25 maj -puttekulan(6:e försöket efter MF dec-09)
    28 maj -Längtan efter liten (3 försöket efter 3 mf på raken, MA feb-10) 
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni Mimmi80 (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/
  • Pancakes
    Väntan på en liten skrev 2010-05-31 11:44:18 följande:
    Jag är bara rädd att allt inte blött ut och att det ska ska bli tabletter eller ny väntan på att blödningen ska sätta igång och ny väntan. Jag ska säga på fredag om det är så att nu får ni boka tid så jag blir av med detta genom en skrapning så att jag slipper gå och vänta och vänta och vänta. Det är så frustrerande.I vilken vecka fick du MA? Hoppas så att det går vägen den här gången för dig och för mig med nästa gång jag plussar om jag nu gör det vilket jag verkligen hoppas på.
    Välkommen hit och beklagar verkligen ditt mf!

Ja, jag tycker också du borde få skrapning nu! Hoppas de lyssnar på dig!

Klart du plussar igen snart, det här är en magisk tråd :) Kolla på listan ovan så ser du att det är fler på plus än på BIM och det är ju upplyftande!
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-05-31 12:58:22 följande:
    Pancakes...ser på BIM-listan att det är snart din tur vännen!!!!! Nu kryssar vi fingrar och ben.....Känner du något???****************************KRAM****************** **************
    Vad du är gullig! Kram på dig :)

Nja, jag känner efter lite och inbillar mig nog mest saker. När jag plussade innan MF så kände jag absolut ingenting så jag kanske är en sån som inte känner så mycket. Ok, det ENDA man skulle kunna säga att jag är väldigt trött på kvällen och svimmar nästan pang bom när jag går och lägger mig och så var jag extra andfådd på träningen de senaste två gångerna. Men det är ju småpotatis..behöver ju inte betyda nånting.

Hur är det själv? Blir det nåt testande i veckan. BIM 6:e står det på dig på listan!
  • Pancakes
    Tejj skrev 2010-05-31 20:20:32 följande:
    Galen ja... minst sagt... jag har mina ups and downs... o när jag väl är nere, så kan jag nog inte komma längre ner än vad jag är just då... bara gråter o gråter... fattar inte på ett sätt hur jag kan gå vidare, men gör det ändå.... o stackars sambon min... vad ska han säga? vad ska han göra? när jag inte ens själv vet vad som ska sägas lr göras... suck... eländiga kropp, eländiga väntan... det vet jag iaf att jag tycker... så de som har sin mens, men inte blir gravida... var glada för det... jag har inte ens mens o kan inte ens försöka bli gravid... jeje... får se vad läkaren säger som sagt....Nu ska här packas kreta-kläder =)
    Åååh, vad trist för dig Tejj!!! Måste vara så frustererande! Visst är det så att man blev glad när första mensen var igång även om man hellre velat vara gravid, men det betyder mer än man tror att veta att kroppen fungerar. Hoppas verkligen du får nån bra hjälp eller tips av läkaren. En resa låter i alla fall underbart just nu och precis vad ni behöver!

Kram!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-05-31 20:17:12 följande:
    Godkväller..Pancakes vad är din status idag?Jag fick en liten blödning idag... inte mkt alls. Slutade. Blev lite glad och tänkte nid! Mår lite lätt illa.. men inte så mkt andra symtom.. bröstvårtorna är klart känsligare än de brukar vara men de gör inte ont.. brösten lite lite ömma bara.Sen tittade jag i min app till iPhonen och insåg att jag hade en likadan blödning 4 dagar före mens förra månaden! RIDÅ!Oh well! ;)
    Attans! Hur mår du idag? Det behöver ju inte betyda nånting den där blödningen. Kan ju vara nid faktiskt! Blöder det mer idag elelr har det slutat?

Jag känner ingenting speciellt faktiskt. Fortfarande trött men det har nog mest att göra med att jag kommer i säng för sent, det är ju så ljust på kvällarna.. Känner på mig att mensen kommer snart, la ner tamponger i väskan idag. Har nog en svaaaag mensvärk faktiskt på gång.
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-06-01 12:00:52 följande:
    hej tjejer... har inte läst igenom allt jag missat så hoppas jag in te missat något viktigt. ni får uppdatera mig i så fall..

här är mensen i stort sett över vilket glädjer mig.. de här "tråkiga" dagarna går rätt snabbt iaf. så snart kan vi börja mysa på igen :) och denna månad ska vi göra det av kärlek och inget annat :D men visst känner jag mig rättk ommer tankarna ändå vara där i stundens hetta, "tar det sig nu" " är det detta myset som gör mig gravid" man är ju helt otrooooolig... men det är värt ett försök.
    Längtan efter liten är stor
    Jag känner igen de där tankarna :) Men det är väl ok att tänka så, det gör ju det hela lite mer speciellt faktiskt. Men som du skriver så vill man ju att det ska vara av kärlek, inte i "produktionssyfte". Skönt att mensen snart är över för dig i alla fall! Själv sitter jag och väntar på att den ska komma...eller snarare att den INTE ska komma :)
  • Pancakes

Även på jobbet är det lätt att man springer och kollar :) Men förstår att det är värre att vara hemma och tiden går långsamt.

Tränade på lunchen och det kändes som mensen kom men det var nog bara svett, haha. Om mensen ska komma vill jag att den gör det NU så man slipper gå runt och undra hela veckan.

• Pancakes
    FruW skrev 2010-06-01 14:38:27 följande:
    Men visst vore det toppen att inte behöva tänka så mkt, utan bara slappna av, njuta av livet o varandra, o vips så har man barnet i magen
    Precis så var det för oss när jag blev gravid, alltså det som slutade i missfallet. Känns så extra sorgligt för det kommer nog inte bli så igen. Vi var så avslappnade och räknade ingenting utan lät allt bara vara och vips en månad så kom det ingen mens. Precis så som vi ville ha det. Det är helt omöjligt att hitta tillbaka till det, nu FÖRSÖKER man på ett annat sätt, suck!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3