• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Sugar - vet inte vad jag ska säga, usch vad jobbigt!! Bra att du sa som det är, det brukar kännas lättare!!
    Stor kram till dig!!

Ang kaffe, jag har dragit ner på det, men dricker iaf 2 koppar om dagen.

Nu ska jag käka lite frukost o förbereda mig för en heldag ute i snön, såå skönt!

Lycka till ni som har äl idagarna!

KRAM

• FruW

Soffy - hur mår du vännen?? Tänker på dig och hoppas det har gått bra idag!!

Sugar o MCT - härligt att höra att ni är på G!! Nu jäklans ska här bli plus i tråden!!

Snuttskorpan - beklagar ditt mf o jättetråkigt att du behöver leta dig fram till en mf-tråd!! Gråter Men den här tråden är helt toppen, precis som du säger!! Den o tjejerna här betyder sååå mkt för mig, vet inte alls hur jag hade mått utan alla fina goa tjejer som stöttar o tröstar när det är jobbigt, o peppar och hoppas när det går bättre!

Stor kram till er alla!!

• FruW

Jobbar också på första barnet, känner att jag är glad om det alls blir något.. Vi fick vårt första mf i augusti förra året, sen mf nr 2 i april och mf nr 3 i maj i år. Har nu genomgått en mf-utredning som inte har visat på några konstigheter, och ingår i en speciell mf-studie. Vid nästa plus får jag hjälp så det känns skönt!!

Har också mängder av vänner med små barn, bebisar eller gravida, urjobbigt!! Men försöker jobba på den där känslan, att de blir gravida förminskar ju inte mina chanser till en egen bebis, men visst är det jobbigt! Hur ärliga har ni varit mot era familjer och vänner om era försök att få barn och ert mf? Jag har berättat för de närmsta, vilket har varit väldigt skönt! innan jag gjorde det kom det ganska mycket kommentarer, som var sååå himla jobbiga!

• FruW

Hej tjejer!

Pixan - beklagar mensskrället!! Men du är sååå välkommen till BIM i januari!! kram till dig vännen!

Oj vad ni skriver i dag, jättekul! Måste hålla med om att shit vilka "vänner"! Även om det är trist att mista vänner så kan man nog lika gärna vara utan sådana som beter sig på det sättet!!

Det värsta jag har varit med om, förutom frågor kring "vet ni inte hur man gör" när man diskuterar att SKAFFA barn så var det det här: När jag precis fått mitt första mf konstaterat (dagen efter) hade jag en kompis här på  besök, som då berättar att hon väntar barn, v 5.. Samma som mig. Hela hennes graviditet har påminnt mig om min förlust, t ex min mage hade också varit så stor nu.. Bebisen kom i våras, och det dröjde några månader innan jag var redo att träffa honom, det var för jobbigt innan. Nu i höstas var jag där o fikade med henne o lillkillen, och hon frågar om det inte är dags för oss att SKAFFA barn snart. Jag har inte velat berätta för henne om våra 3 mf tidigare, för när hon var gravid ville jag inte oroa henne, o sedan inte förta hennes glädje med min egen sorg... Men nu kände jag att det får bli som det blir, nu berättar jag.. Så det gjorde jag.. O hon svarade: -Jag vet hur det känns, jag blev gravid tidigare med en kille jag dejtade, jag hade bokat tid för abort för jag ville inte ha barnet, men hann aldrig genomföra den då jag fick mf. Så jag vet hur det känns...

Jag kände bara, ja... eller NEEEJ! Du vet inte hur det känns!! Men sa såklart inget.. Kanske menade hon att hon vet rent fysiskt hur det känns att få ett mf, men jag kan inte se att det är samma sak att förlora ett älskat och efterlängtat barn i mf, som att få mf när man ändå bestämt sig för att göra abort något senare.. Kan hända att jag trampar på några ömma tår nu, ber om ursäkt isåfall, men för mig kändes det inte som samma sak..

Nej tjejer, nu jäklar är det vår tur!! Jag vill ha mitt plus NU så jag kan få börja med behandlingen!!!!

Stor kram till alla tappra tjejer här i tråden!!!

• FruW

Pixan, du har helt rätt, deras graviditet påverkar ju inte min ickegraviditet åt något håll! Tänker så med, men ibland är jag mindre bra på det..

Sov gott! Flört

• FruW

Pixan - åhhh, drömmer om att analysera babybajs, haha! Less idag, känns som om vi aldrig kommer få barn.. Kommer inte ihåg vem av er som häromdagen beskrev dom tre stadierna, eller faserna.. Känner igen mig så, skrattade högt när jag läste det! Men inte den här månaden, borde ha äl snart, men är fortfarande deppig. Känner liksom att det har ju inte funkat alls sen i maj senast, så varför skulle det funka nu liksom.. ? Rynkar på näsan

Jaja, så är det.

• FruW

Jania, jag tror det är senaste listan. Grattis till knyttet, hoppas du snart mår bättre!!

Såå lessen för alla er som nyss fått tanten på besök, jäkla skittant!! Extra kram till er!!! Sugar ( o ni andra) jag finns om ni behöver prata, vet precis hur det känns, men har nu hoppat (liiite iaf) över till fas 2 så är inte lika depp längre..

Vi ger inte upp tjejer, nästa år är vårt år!!

Stor stor kram från mig Hjärta

• FruW

Odd o Röngen - ni är ju snart färdigbakade, härligt!! Tänk vad fort det gått, kommer ihåg när du ODD plussade, känns inte alls länge sen! Tack för lyckönskningarna, hoppet o bacillerna, jag suger åt mig som en svamp!! Känns trist att fortfarande hänga i den här tråden (även om den är helt underbar o världens bästa!!!) men har gjort det tillräckligt länge nu tycker jag o vill hemskt gärna komma över till plustråden!

Ego- tror äl är här, har haft jättemkt äl-flytningar de senaste dagarna. Tar ju inga tester längre, men har vant mig av med testberoendet (när det gäller äl, grav-test kommer jag nog aldrig att sluta med, inte innan jag blir gravid iaf!) Hoppas hoppas på ett fint plus på nyår!

Kram från mig

• FruW

Skruttnorpan - jag kan inte annat än att hålla med! Samtidigt kan jag avundas din väns naivitet, vore skönt att kunna ha den inställningen! Men för oss som får kämpa lite finns inga dåliga datum/tider på året/månader - precis som du säger, vilken dag som helst är bäst, bara det blir av!!! (Snart!!)

Men tycker du gör rätt i att försiktigt påpeka för din vän att barn är inget man beställer, det är något man eventuellt får.. Sen är det upp till henne.

Kram

O du - 2011 är bara såååå vårt år!! Flört

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3