• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Go kväll!

Härligt att ni skriver så mkt - försöker läsa lite på jobbet Skäms kan inte hålla mig härifrån, men kan inte skriva här då..

SoMa - hur har det gått idag? Kikade på dina bilder, tycker också att det såg ut som om testet ökat i styrka, men svårt att säga på bara 2 dagar.. Men har du börjat blöda mer? Håller tummarna hårt för dig vännen!

Vilka är ni fler som snart har BIM? Håller tummarna för er med!

Själv ser jag fram mot nästa äl.. Vi åker till kanarieöarna nästa fredag, så tror jag kommer ha äl där, kanske kan bli en liten semesterbebis om vi har tur! Solig

Tröttnade idag på att vänta o vänta på våra provresultat, så jag ringe till läkarens mottagning, han skulle höra av sig till mig lovade sköterskan. Tyvärr hann jag aldrig svara när det ringde, från skyddat nr, så jag kunde bara spendera resten av dagen med att vara frustrerad.. På kvällen kom jag hem och sambon berättade att doktorn ringt hem till oss..... Vi har fått besked kära vänner! Glad

Alla provresultat såg bra ut!!!! Så skönt att veta! Jag hade börjat bli rädd att det var ngt riktigt konstigt fel eftersom det drog ut så på tiden. Så nu ska vi få hem lite information och ngt slags "avtal"  - sen är det bara att hoppas på att plusset kommer så jag kan börja med behandlingen..

Hoppas det snart kommer till oss alla, tycker vi är såå värda det!

MCT - läste ditt inlägg från igår, tror jag det va.. Vet precis hur du känner det! Andras graviditeter kan verkligen suga! Jag har 2 kollegor som är mer än höggravida, ska föda vilken dag som helst. 2 vänner som ska ha barn om 2-3 månader, det är snart det! Som pratar barnvagnar, sängar, namn etc etc.. Jag är såå avis, känner mig sååå utanför! Gråter

• FruW

Hallo girls! Ser ut som om kanarieöarna är på modet =) vi ska också till playa del ingles, vi åker nästa fredag, ska bli såååå skönt! Dock funderar jag på om äl kommer då, har redan fått äl-flytningar.. konstigt! Läser ert resonemang om alla andra som hela tiden blir gravida, vet precis hur det känns! Jag hade en sån dag i dag med, många runt om mig som väntar barn, och jag känner mig grymt utanför! Inget kul alls! På tal om bf för våra förlorade små - jag tyckte det blev lättare när det hade passerat, sedan dess har jag inte tänkt så mkt på det, skönt! Många kramar från mig

• FruW

Soma - jag tycker ditt test ser lovande ut! Något finns där, det är jag säker på! Har bara fått snövita test annars.. Men - visst, det kan va ett tidigt mf, men det kan också va en tidig bebis, o jag röstar på det sistnämnda! Baby Tyvärr kan du inte göra så mkt nu, bara att vänta o se.. Hur går det med blödningarna? Enligt min läkare är det inte ovanligt att blöda tidigt, och det säger enligt honom inget om utgången på graviditeten.

• FruW

Sugar - skulle precis skriva ett stort GRATTIS till dig vännen, men så ser jag detta.. Blöder du mkt - typ mens? Tänk på att det inte är ovanligt att man blöder, det kan fortfarande gå vägen! Hjärta Enligt min läkare så har det ingen betydelse för utgången att man blöder lite i början. Håller tummarna stenhårt för dig och för SoMa! Jag tror på att det kommer att gå bra!

Lite Ego - idag kom pappren från läkaren, bara att skriva på och skicka tillbaka, så är vi med i studien - sååå härligt! =) Bara att hoppas på att plusset snart kommer så jag kan börja medicinera.

Många fredagskramar till er

• FruW

Sugar, nej!!! Gråter Vännen, såååå ledsen för din skull! Vet inte vad jag ska säga.. Miljoner kramar till dig!

Konstigt, hur gärna jag än vill plussa, mer än allt annat, när jag läser om din o SoMas noja, så är jag lite lättad över att jag inte behöver sitta här o fundera över ett plus kombinerat med (som alltid för mig!) bruna flytningar.. Jag vet vilken ångest o panik det där innebär, så kortsiktigt är det skönt att slippa, om ni förstår mig rätt.. Men - det är ju plus jag vill ha, så får väl ta det där..

SoMa,  hur går det för dig?

Tycker mig ha äl-flytningar, redan, borde inte stämma tidsmässigt... jaja, vi får väl se, ovissheten är min följeslagare nu när jag inte får testa mig..

Extrakram till Sugar o SoMA från mig Hjärta

• FruW

Sugar - fasen va trist, men håller med om att det är skönt när det går fort! Stor stor kram till dig vännen! O spa tror jag stenhårt på, se bara till att mannen inte spenderar alldeles för lång tid i bubbelpoolen eller bastun Flört

En fråga - hur ser hinnsäcken ut?

Tror jag har räknat fel på mina veckor, tror jag har/precis har haft äl nu, BIM är ju 4 december... Så ingen kanariebebis för oss.. Har jag otur kommer väl mensen när vi fortfarande är där nere.. Blir till att packa tamponger, bindor o smärtstillande!! Vill inte gärna få mensen alls, men absolut inte vara där o blöda o ha vansinnigt ont...

SoMa - håller fortfarande tummarna för dig!

Sugar - glömde, jättebra att du nu får en utredning!! Du kan väl berätta sen vad de testade dig för? Jag är ju med i en mf-studie som en överläkare här i stan gör, 17 rör blod på mig, blodprov på grabben, gynundersökning... Men allt såg bra ut, skönt! O jätteskönt att bli kollad!

Kram från mig

• FruW

Med 2 små - Tejj - GRATTIS till plussen! Skönt att se dig här igen Tejj, har funderat på hur det har gått för dig..

Happiest - på mig tog dom 17 rör blod. Jag kommer inte ihåg allt, men det var iaf saltbalans, vitaminer, sköldkörtelhormoner, blodets koagulationsförmåga (propparna!) samt kromosomtest. På sambon tog de 2 rör tror jag, för kromosomtest. Våra prover såg bra ut.. Så nu väntar vi på ett plus, o därefter vidare i behandlingen, antingen trombyl eller med placebo..

Jag var hos en zonterapeut i dag, skönt, o trött är jag.. Ska bli spännande att se om det blir något resultat av det...

Tror äl är över för min del, BIM räknas bli den 4 december..  Jag hoppas klara semesterresan iaf utan blödningar o mensvärk!!!!

Men ärligt, jag måste ha jordens känsligaste livmodertapp/slemhinnor, jag blöder i flera dagar efter vi har haft sex! Liiiite frustrerande, funderar på om blodet kan ställa till det för dom små..?

• FruW

Spammar lite till Soma - snyggt plus du har nu!! Jag tror stenhårt på bebis för dig vännen! Baby KRAM

• FruW

Go kväll tjejer!

Här kommer ett inlägg från psykopaten! Flört (OBS! Jag skämtar bara, men det förstod ni säkert)

Allvarligt - vad är det för idioter till kuratorer ni har fått träffa? Trodde att en kurator hade en lång utbildning o praktik bakom sig?? Visst, mkt är säkert bullshit på FL, men mkt är ju bra också! Tror inte dom själva har varit här inne om dom säger så. O det är väl som det mesta i livet, det gäller att tänka själv!

Sugar - södra sverige, är det typ skåne? Annars har jag en bra gyn här i Borås... Han är privat.Oavsett kan jag rekommendera alla att gå privat, tyvärr! Tycker jag har fått betydligt bättre hjälp privat, mkt mer förståelse o snabbare tider. Men min forskar-doktor är ju inte privat, men han är bra han med. =)

Vad jag har hört när det gäller att vänta efter mf är det mer för att lättare kunna bestämma tiden på graviditeten, jag menar vet man att man har haft en mens emellan är det ju lättare.. Sen kan jag tro att det kanske beror på hur tidigt/sent mf man har fått med. Men jag tror inte att man får mf bara för att man blev gravid för tidigt!

MCT - om du vill kan jag utmana dig att inte testa med äl? Flört Jag tyckte själv att det var ur-jobbigt att inte testa äl den första månaden, men nu är det ganska skönt. Jag vet ju ungefär när äl är, o har regelbunden mens, så ngra dagar hit eller dit.. Vi ser till att mysa "lagom" under äl-veckan, o annars när vi har lust.. Skönt att slippa analysera de där förb´de strecken tycker jag!

Men - jag är knäpp! Bim den 4 december, o vem tog ett gravtest i dag....! Alltså, jag vet ju att det är typ 100 år för tidigt, men kunde ändå inte låta bli. Otålig är bara förnamnet!

Jag var ju på zonterapi och akupunktur i går, hon gjorde vad hon kunde för att "sätta fart" på livmodern min,,, Dessutom sa hon till mig att köpa pumpafrön i en hälsokostbutik o låta sambon käka lite varje dag, typ på filen eller mackan. Ska tydligen öka livsdugligheterna på de små simmarna rejält! Ett litet tips om ni vill...

Tejj - nej jag är inte gravid! Med "dom små" menade jag spermierna. Tänker att blod är ju basiskt, o mina blödningar, även om dom är små, kanske försämrar förutsättningarna för spermierna att orka ända upp till ägget...

Jaja, nu ska jag packa, på fredag drar vi!!!! Solig

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3