• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT - usch vad tråkigt med blankt test! Men skönt att du fått en tid hos läkarna! Jag har ju också så, plussat men börjar blöda nästan genast.. 3 sådana bakom mig, men nu har utredningen rullat igång iaf, skönt det..

Svårt att veta vad som är start på mensen o vad som är de vanliga blödningarna jag haft i 2 veckor nu, men idag tycker jag det är mer, så jag tar det som mensstart... Hoppas innerligt att blödningarna slutar när mensen är över, trött på att ha det så här!

igårkväll kom jag hem efter en lång arbetsvecka, var o handlade på ica där jag nästan började lipa över alla gravidmagar o nyfödda bebisar som fanns där. Tänkte muntra upp mig med att köpa en tidning - p åalla förstasidor stog det om kändisars bebislyckor, o gravid-tidningarna var självlysande!! (ja jag såg det jag "ville" se...) kom hem till en fantastisk sambo som tänt en brasa, ljus mm hemma o bara väntade på mig.. Jag var på toppenhumör - not, o började storböla hemma! Gråter Pms, trött, hungrig.. Men varför ska det va så svårt att få bli föräldrar? Sitter på jobbet o hör mina höggravida kollegor planera  inköpsresor till Gekås o IKEA, diskutera namn, planering av bebisrummet, skötbord mm mm.. Jag vill också få göra det här!!!

Ursäkta mitt depp-inlägg idag, men att få en bebis känns så otroligt långt borta nu!! 

• FruW

Sugar - tack vännen!! Hoppas att du mår bättre också, kul att se dig här igen (på FL, men hellre i den andra tråden då..) Ja, Lennart verkar jättebra, så det känns skönt! Nu väntar vi på proverna, o på plusset! Men kanske bra att få provsvaren innan plusset, så man vet om det är ngt annat som är knas! Han sa ngt bra, o det var att trots våra tre mf, o om vi inte skulle få ngn behandling alls, hade vi ändå 50-50 chans att en ny graviditet skulle lyckas, så det känns lovande! Jo, det känns lite bättre nu. Har varit iväg på hästmässa hela dagen, så ska lägga mig i soffan, dricka kaffe o käka lite godis o bara ha pms... Har börjat blöda lite mer nu, så tror det är mensen som kommit, men lite svårt att veta...

Jag gör som du med bebisar, gravida mm, men svårt när jag har både nära vänner o kollegor som är gravida, de vill jag inte undvika o inte så många som finns kvar sen.. Men - emellanåt är jag rejält sotis, även om det tar emot att erkänna det! När jag var på ICA igår såg jag en riktigt ung fjortis-mamma (inte åldern nu jag påpekar, utan typen fjortis, om ni förstår, men ung va hon med... ) med sin nyfödda bebis, o då kan jag känna mig bitter! Skäms Men jag skäms över att jag känner så, men känner mig så misslyckad över att jag inte klarar av att bli förälder...

Nej, nu soffan, godis o tv, ska inte ta ut min bitterhet på er tjejer, förlåt!

KRAM

• FruW

MCT - lycka till i morgon! Tror du kan ställa dig in på samtal med lite frågor om din hälsa, dina mf, alkoholvanor, kaffevanor, rökning mm, gynundersökning nästan garanterat och ev lite blodprov.. Du ska se att det går bra, o det är skönt att bollen är i rullning!

Trodde aldrig jag skulle säga det, men åååh så skönt det är att ha fått mens! Nu hoppas jag bara att när den är över så slutar blödningarna! Denna månad har varit en tvärtom-månad, 1 vecka blödningsfritt, resten mens.. inte kul!

• FruW

Grattis tjejer till plussen - Pilgrimmen, jag tror på dig, ge det lite tid, det är ju fortfarande såå tidigt! Men lite hopp kanske jag kan bidra med - när jag inte varit gravid har mina test varit helt snövita, jag har inte kunnat ana ett streck till hur jag än vinklade det, kisade och belyste med starka lampor.. Så, ett extra streck är alltid positivt!!

• FruW

Glömde - jag har ÄNTLIGEN slutat blöda!! Det ni, såå härligt! Har till och med fått till det med grabben min, första gången på evigheter! Glad Har dessutom i ett svagt ögonblick lovat både läkaren och sambon att inte testa mer med äl-tester, sälj dom på blocket tyckte läkarn... Frustrerande för kontrollfreaket i mig, men kanske har de en vits med detta, vi får se...

• FruW

Sugar - skumt med testerna! Bra att du fått helt neg på gravtesten iaf! =) Hur är det med äl-flytningar, ngra känningar?? Har du testat att tempa? Jag provade i en och en halv månad, men fick ju mina konstiga blödningar efter läkarundersökningen, så blev inte klok alls på min tempkurva, o så lovade jag ju både sambon o läkaren att sluta med äl-tester, så det fick inbegripa även tempningarna, tyvärr.. Flört Så nu har kontrollfreaket ingen koll alls,, får se hur det går!

Pilgrimmen, jag säger som längtan, veckan när hjärtat ska börja slå är kritisk.. Så tror det är vanligare med tidigare mf än senare (närmare v 12) Önskar dig all lycka till iaf!

• FruW

Sugar  - men oj!! Har inte full koll på det du gått igenom, så vågar inte helt helt säga grattis, men du har ju haft snövita test i flera dagar, så jo - ett liitet grattis får du från mig!

Men lite förvirrande är det allt.. Stor kram till dig vännen!

Förresten - du kan gå till gyn o be dom ta blodprov, ta 2 st med några dagars mellanrum, så kan man se om HCG stiger som det ska..

• FruW

Sugar - jag kan tyvärr inte hjälpa dig att tolka testen. har bara erfarenhet av CB o CB digital, samt testlagrets stickor. Stickorna brukar va snövita på mig, är det ett extra streck så har jag tolkat att jag var gravid. Men visst hade du fått streck även på de från testlagret? Har de blivit svagare nu? Har du kollat om de är lika känsliga? Har annars hört av ngn här i tråden att det är jättesvårt att jämföra testerna, då resultatet beror på så mkt olika, t ex hur mkt man har druckit under dagen.. Men jäkla sköterska du fick prata med, såna ska inte jobba med människor! Det finns ingen privat gyn där du bor? Jag går privat, är superbra! Kostar inte mer än vanligt läkarbesök, högkostnadskortet gäller o man brukar få en tid snabbt! Tycker att du har rätt att kräva ett blodprov!!

Massa kramar till dig!

I dag är en liten deppdag, känns som om vi aldrig kommer bli föräldrar, o att ev pluss är evigheter härifrån!! Så avis på er som har plussat!

Räknar med att jag har äl i slutet av veckan, sambon ska skå klart bort tors-söndag, jättebra! =( Så vi ska försöka mysa lite i morgon innan jobbet, o sen på söndag när han kommit hem, vad tror ni, finns det en chans? Första äl nu på länge som jag inte ska testa med äl-test eller tempa, känns lite jobbigt faktiskt! Men kanske bra bot för en testoman som jag!

• FruW

Sugar - men va fasen!! Blä!! Kan ju ha varit ett tidigt mf kanske? Stor kram till dig vännen!

• FruW

Pilgrimen - wow vilket fint plus! Kul att se att man kan få så starka utslag på testlagrets test! Tror inte jag har fått det ngn gång.. Grattis vännen  - o du är så klart alltid välkommen att tjöta här med!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3