Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Dum (och äcklig kanske...) fråga - ngn som har erfarenhet av gula flytningar några dagar innan BIM?
Dum (och äcklig kanske...) fråga - ngn som har erfarenhet av gula flytningar några dagar innan BIM?
God morgon tjejer!
Pilgrimmen - sååå ledsen för er skull! Vet hur det känns, mitt sista mf var så där med, bara svaga svaga plus som inte blev ett dugg starkare, sen kom "mensen" Såå himla tråkigt!! Det som brukar va "positivt" med så här tidiga mf är att mensen o äl brukar komma igång snabbt, för mig kom det som vanligt igen.. Stor stor kram till dig, ta det du behöver mot smärtan, och försök att skämma bort dig med saker som gör dig lite gladare.. Såå ledsen för er skull!!
LillaMy - mellanbldödningar har jag ibland, sk spottings, kan ni kanske ha haft sex ngn dag tidigare...? Finns massa trådar här på fl om spottings, sök på det så finns massa info där..
MCT - jag brukar ha mina äl-flytningar ngn/ngra dagar innan jag får utslag på äl.. Kör på (om lust finns) varannan o var tredje dag under äl-veckan, så ska det inte finnas ngn risk att ni missar äl!
Väntar på BIM på måndag.. senaste dagarna har det inte kommit ngt blodigt eller brunt i flytningarna, men snövita gravtest.,,, så jag antar att feber o dunderförkylning inte underlättar för graviditet - lisebert till trots.. Deppigt!!
Nu ska jag ut i trädgården o jobba lite!
Massa kramar till er!!!
BIM-2 idag, visst borde jag fått åtminstonde svaga plus på gravtesten idag?? Förlorar hoppet här om att det kan bli något den här månaden... Visst att oron för fler mf är stark, men jag måste ju iaf få bli gravid först!!
MCT - tack för reality checken man är ju så nyfiken o så lätt att ta de där negativa testen som säkra.. Men, myste lite nu på kvällen, o sen kom svagt bruna flytningar, har hållit sig borta ett par dagar, vilket fått upp hoppet, men nu verkar det som om tanten kommer på måndag iaf,, vill inte!!! Hur går det för dig med äl-testen? du måste nog testa varje dag för att se, för mig får jag oftast utslag 2 dagar i rad, ibland tre, men ibland bara 1, så tar man inte varje dag så missar man det..
God morgon!
Har börjat få ngra bruna flytningar - så förmodligen kommer tanten igång under dagen eller i morgon, j´kla skit-tant! Flyttar ner mig till oktober istället..
Har telefontid på onsdag med läkaren som forskar om mf, fick höra att proverna ska tas i slutet av mensen eller strax efter, så kanske kanske finns det en chans att vi kan ta testerna den här gången ändå, hoppas!!
Lycka till alla ni andra som har äl i dagarna!!! Dags för fler fina plus i tråden tycker jag!
Pilgrimmen - vid mina tidiga mf har jag blött som en rejäl mens, men lite i början för att övergå i en rejäl mens ett par dagar, sen över.. Ge det några dagar tycker jag, om du inte slutat blöda efter en vecka kanske du ska ringa till gyn eller en bm o fråga dom? Kom i håg att använda binda o inte tampong på grund av ökad infektionsrisk samt inget sex tills du slutat blöda av samma orsak,,,
MCT - härligt att höra!! om du är som jag så kommer det fullt utslag på äl-testen inom ett par dar, så på´t bara
Sugar - vännen, läste precis om dig i plus-tråden, o jag hoppas hoppas att det inte är någon fara med dig!! Usch vad jobbigt att va utomlands när man börjar blöda! Men jag TROR inte att det är ngn fara, ni är ju många i tråden som har haft bruna flytningar o t o m blödit och det gått bra ändå! Mina tankar är hos dig!! Stor stor kram
Vet inte om jag gjort ngt dumt, men nu är den köpt iaf så då kan man ju lika gärna läsa den.. Skulle köpa lite fler gravtester på testlagret, de säljer även en bok som heter "älskling vi blir inte med barn" - hade rea på den så jag beställde den med.. dumt kanske...?! Kanske blir mer negativt inställd till det här, tanken var att jag ska få lite hopp och att jag ska inse att det finns ett liv även om man inte kan få barn... Vi får väl se..
Sugar - vännen, du har klarat ett mf, OM du skulle behöva gå igenom ett till så klarar du det med, det gör man... Men jag hoppas verkligen att du inte ska behöva få den erfarenheten!! Försöka att vila, kan du prata med din sambo? Be din vän vara med dig, är inte så kul att va själv... Om det värsta skulle hända kan du inte göra ngt åt det ändå, det som händer händer... Vila, samla kraft, kanske blir det inget mer blod! Hur länge ska du va i NYC? Jag hoppas du kan njuta lite av din resa ändå!
Fick precis ett sms av en nära vän, deras lilla grabb föddes idag! Deras första barn, inte helt självklar han heller, precis som många av våra bebisar här är... Sååå glad för deras skull, tårarna rann på kinderna när jag fick se honom (MMS) - helt perfekt!
Vi kommer också få såna där fina söta små saker!! Tack sugar för att du tror på mig!!
Hej vänner!
Har läst om er Muffe & Sugar, på jobbet idag, men inte kunnat svara... Såå ledsen för er skull!! Men jag tror att det fortfarande kan gå bra, är ju många här som har blött massor och som det gått bra för! Muffe - ser att du fått rådet av många att åka in o kolla dig, och såg i den andra tråden att ni avvaktar.. Ni gör så klart som ni vill, men jag tycker nog att det är bra att dom får kolla på dig, förhoppningsvis lever den lille där inne och då slipper du ju va så ledsen!! Oavsett besked så är det skönt att veta!! Läste också att en del landsting "kräver" konstaterade mf för att man ska ha rätt till utredning, så är det inte här i västra götaland iaf.. Mitt första mf - där fick jag + hos läkaren då jag sökte för blödningar, hade inte testat mig själv alls då jag inte hade en tanke på graviditet.. Inget mer konstaterande om mf, dock finns det säkert i min journal att jag fick plus där, men sen kan de ju se att jag inte har barn.. Andra mf konstaterades hos gyn, o då började han även prata om utredningar.. så vid mitt tredje mf ringde jag till gyn och meddelade att jag hade fått ytterligare ett mf, ville att det skulle stå i min journal.. Nu är jag ju aktuell för utredning, tyvärr, men läkaren har inte krävt någon form av intyg på att jag just haft tre mf...
Jag vet inte hur många mf ni har haft, men infon jag fick från min läkare var att ett mf är otroligt vanligt, två är inte alls lika vanligt och tre är väldigt ovanligt - bara 1 procent av fertila paren får tre eller fler.. Så, ni kanske har oddsen på er sida vänner... Om det nu skulle va mf för er, så är ju risken för ytterligare ett mf otroligt liten.. Kanske klen tröst nu...
Sugar - tycker sååå synd om dig som är så långt hemifrån mitt i allt detta!! Massa massa kramar till er båda!!