Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Sofy - heja dig o dit HCG!!!
Sofy - heja dig o dit HCG!!!
Pancakes (och ni andra med såklart) jag tycker du ska gå om du har LUST, men inte annars! Om någon frågar om det inte är dags för er att "skaffa barn snart" så säg bara ett (lite) tydligt Neeej... då fattar nog vederbörande att det inte är läge att fortsätta fråga.. Om du vill alltså..
Jag var inne en sväng på en gammal arbetsplats i går (en klädbutik) tillsammans med sambon, stötte då på min förra chef.. som frågar - lite käckt; Inga barn på väg snart? Samtidigt som hon gör den där gesten över magen ni vet.. Och jag, som precis har mensen på ingång, ville INTE ha den frågan just då, av just henne.. Sa nog ett tydligare och lite mer snäsigt nej än vad jag brukar, men det såg ut på henne som om hon iaf inte vågade fråga mer.. Annars är det många som fortsätter "tjata" som att tänk på att du börjar bli äldre (japp, har precis fyllt 30 - jag är JÄTTEgammal!!), ni som har hus nu o allt, har varit tillsammans så länge, vill inte sambon ha barn mm mm!! I de lägena vill jag bara skrika: Vi vet inte om vi kan få barn alls, fattar du det (kärringj´´´vel!!!)
Ursäkta språket, men oj vad upprörd jag blev nu när jag skrev det här känner jag, mkt inneboende ilska där, haha!
Hur som Pancakes, du gör ju såklart det som känns bäst för dig, MEN om du VILL gå, gör det, missa inte partyt "bara på grund av det här" (hoppas du förstår mig rätt nu), det finns många sätt att hantera de där frågorna, hitta det som känns bäst för dig.. Kanske bolla tillbaka frågan till vederbörande - t ex varför frågar du det? eller nej, ska du ?
Kram till er alla!
Extra kram till Sugarrush - vila vännen om det känns bättre, jag tror på att det kommer gå bra för dig!
Sugar - tack för förståelsen, söt du är!! (i dubbel bemärkelse ) Jag tror också det är så som du säger, har svårt att se att ngn t ex från den här tråden skulle ställa såna dumma frågor till ngn.. om inte annat borde de ju märka att man inte vill prata om det! Sicken kusin du har! Hur har det gått för er relation sedan dess?
MCT - visst är det surt! Jag har insett att jag alltid har halsbränna några dagar innan BIM, tidigare tolkat det som ett bra tecken, men nepp, antagligen bara tecken på att mensen är på g! Vem har bestämt att gravsymptom o menssymptom ska vara lika?? Kunde de inte vara helt olika i stället, tex att kisset blir blått när man blivit gravid, eller ngt annat supertydligt!!
Håll ut - om några dagar vet du! Kram till dig!
Ang ålder på barn-diskussionen.. nu har vi ju ännu inga, men vi har alltid pratat tidigare om att ha 2-3 år emellan barnen, vi önskar oss 2 barn, men nu, med de här erfarenheterna, tänker vi nog börja testa för 2an så fort äl är tillbaka efter första barnet (om nu det ngnsin kommer..) eftersom ettan verkar ta sån tid på sig, så känns det lika bra att köra på direkt för att försöka få syskon.. men det är ju vi det..
Åh Muffe - jag vet hur det känns! *kramar om* I morgon beger vi oss iväg på bröllop, med minst 2 gravida kompisar, varav den ena ska jag umgås med hela helgen, men hon är en av mina bästa vänner, så det är helt ok! Samtidigt sitter man här med mens o mensvärk, hade hoppats att jag hade fått dricka alkoholfritt jag med på bröllopet...
Men, måste du följa med då, din sambo kan inte åka själv? Säg till vännerna att du blivit sjuk kanske? Annars - följ med och försök ha kul, det kan bli en rolig helg ändå, du blir ju tyvärr varken mer eller mindre gravid för att du undviker andra gravida... även om det ibland är superjobbigt att träffa dom!
Stor kram till dig vännen!
Hej fina vänner!
Härligt att det skrivs så mycket i tråden!! Alltid massa kul (o ibland tråkigheter som att tanten har kommit!) att läsa när man kommer hem från jobbet.
Var hos gyn i dag, sambon & jag, för första steget i mf-utredningen... Var nervös innan, ni kanske kommer ihåg att sköterskan som gav mig en tid sa att "sen får vi se om doktorn kan hjälpa er..!" Det där har fastnat i mina tankar, så jag var väldigt nervös över att vi skulle få ett nej..
Iaf, det hela gick rätt snabbt, inga undersökningar eller så utan bara lite prat.. Vi blev remitterade till en läkare som heter Lennart Blomqvist vid lasarettet, som bedriver ett forskningsprojekt om upprepade mf.. Så kommer vi med i hans projekt får vi en fullständig utredning där igenom, där efter delas man in i 2 grupper, en försöksgrupp o en kontrollgrupp. (hoppas vi blir i försöksgruppen då!) o så får man tabletter, trombyl, som är blodförtunnande, forskningen går ut på att det kan blidas små blodproppar i moderkakan (eller ngt.. fattade inte alla medicintermer) som sätter stopp för graviditeten...
Vet inte riktigt hur det känns efter mötet.. Jättebra om vi kan komma med i forskningsprojektet, men vår läkare verkade mkt mer "osäker" nu än förra gången.. Efter 3 mf ser tydligen statistiken värre ut än om man "bara" har 2.. Han pratade om att det kan finnas många olika orsaker, och att läkarna inte har något bra svar på vad som är fel o vad man ska göra åt det... Tror att han försökte säga att det finns inga snabba lösningar..
Känner mig lite besviken och uppgiven, jag vill ju ha barn NU! Nu ser jag bara massa remisser, provtagningar, tabletter, hormoner,,,,, mm framför mig.. Han trodde nog att trombyl skulle bli aktuellt vid nästa graviditet (när den nu kan tänkas komma..) jag frågade också om progesteron, och han sa att det eller liknande kan bli aktuellt, men först senare...
så, steg ett är att min gyn ska skicka brev till Lennart Blomqvist som kommer kontakta oss, förhoppningsvis kan vi komma med i hans forskning, snälla håll tummarna för oss!!
Ursäkta mitt långa ego-inlägg! Men jag vet att ni förstår, o jag behöver era tips här!
Mariatösen - usch, din stackare!! Jag hoppas det kommer i gång för dig snart, måste vara jättejobbigt att gå o vänta på att det ska börja blöda! Hade du gått långt? Skickar en stor kram till dig! Tycker du ska krypa ner i soffan med en filt o en film, kanske ngt gott att äta (om man nu får det när man tagit tabletterna..)
Muffe, Pancakes, MCT & Mallanis - spännande dagar för er!! Mina tummar är hårt hållna för er skull, någon av er borde ju rent statisktiskt plussa i dagarna kan man tycka (förhoppningsvis alla så klart!!). Dagarna innan bim är jättejobbiga, men samtidigt - det är du de vi jobbar för hela tiden!! Njut av spänningen flicks, om mensen kommer så är det ju skitdagar i stället.., Stor kram till er med!
Stort grattis Längtan - vilken sötnos (ok, svårt att se, men det är jag säker på att den är! ) Såå härligt att höra att allt är bra!
Wow, tjejer, vad ni skriver!! Smygläser lite på jobbet (kan inte låta bli) men kan inte skriva ngt där.. Har inte koll på allt som hänt under dagen - men Muffe - spännande!! Jag sållar mig till "testa! testa!-gänget", men all respekt till dig om du klarar av att inte testa till din sambo har kommit hem!! Hade jag aldrig klarat!!
Sofy - skönt att det ser bra ut för dig vännen! Hur har det gått med era provresultat, kommer inte ihåg om du har skrivit ngt om dom..? Vore jättekul att få se resultatet! Förhoppningsvis kommer ju även jag o sambon dit ngn gång.. Hoppas att brevet från den där överläkaren snart ligger i lådan, och att han vill träffa oss o att vi får va med i hans studie!!! Gärna snart!! Har sett såååå många gravida kvinnor idag! Speciellt på gymmet!! Blir så avis när jag ser dom!!
MCT - kikade på dina test, ser mkt bra ut tycker jag!! Håller tummarna för att du snart får starka fina streck/plus! När mina är negativa är de helt blanka... Vågar mig på ett GRATTIS vännen!
Pancakes - hur ser det ut för dig? Hänger du med till september-bim, eller har du oxå tänkt att plussa nu i dagarna Håller tummarna stenhårt även för dig så klart!! (Trots att det alltid är kul med sällskap...)
Tack Sofy!! Det hoppas jag med!!! Å så skönt att höra att era prover va bra! Jag håller tummarna för att de resterande också är fina!
KRAM
Muffe - spännande spännande!! Jag håller tummarn stenhårt för dig!!
MCT - snyggt snyggt test!! Grattis!! Nu är det ingen tvekan vännen, du är GRAVID!!!
Pancakes - blä för minustest, men än har tanten inte visat sig va?? Håller tummarna för dig med, hårt hårt, men OM tanten kommer så finns jag i september-bim ´et och väntar på dig..
Ego - i dag har jag en sån enorm barnlängtan...! Inte efter att få va gravid, som jag brukar längta efter, utan efter att få va mamma.. Kanske mentalt börjar förbereda mig på att man kan bli förälder på flera olika sätt.. Vilket är helt ok, men tråkigt så klart att inte få uppleva allt det där, bra som jobbigt, med att va gravid! Sen kliar det i kroppen av otålighet o nervositet över att höra från läkaren angående den där studien, vill sååå gärna att vi ska få va med där, mkt hopp har jag till den!! Jag har världens sämsta tålamod när det gäller sånt här, gå o vänta på ett samtal, ett brev eller en bebis med, är urjobbigt ju!!
Nu ska jag på kalas & umgås lite med min underbara guddotter på drygt 1,5 år, härligt substitut för egna en stund!!
KRAM till er alla som väntar o väntar på att tanten ska dra o att det fina plusset ska visa sig!!
Muffe, förresten, jag har käkat apriforce ett tag, men fick inte senare mens för det, men det kan ju va olika så klart! Tänker på dig, o tänker plus plus plus!! Sänder "positiva" gravtest-tankar till dig