Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jania skrev 2010-08-23 11:18:02 följande:
    Nja, de kan nog inte säga vad som orsakade missfallet egentligen.
    Men nu har jag pratat med Gyn och där sa de att jag bara får lyssna på min kropp och ta det lite lugnare eftersom jag trots allt har en infektion i kroppen. Den här bakterien har hur som helst vid missfallet orsakat en inflammation i livmodern och det gör att jag är öm och kan blöda lite längre. Men jag ska avvakta tills jag är klar med pennicillinkuren. Är jag inte bättre då ska jag höra av mig så kanske de måste ge mig nån annan antibiotika som biter bättre på infektionen. Man vill ju inte hålla på och äta en massa antibiotika heller, det är ju inte bra...

Blir ju stressad med eftersom jag ska börja nytt jobb. Jag vill ju inte gärna börja med att säga att jag måste till sjukhuset litegranna
    De vet ju inte heller hur situationen är.
    det låter ju som att det kan ha varit denna bakterie som orsakat det. läskigt i såna fall då vågar man inte riktigt ha sex vid en graviditet...
    och det med jobbet tycker jag inte du ska bry dig om vad de tycker eller tänker för det här är något du inte kunde göra något åt och inte helelr velat.
    så de får helt enkelt ta det som det är..
    vad är det för slags jobb du ska börja på?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Jania skrev 2010-08-23 12:00:03 följande:
    Inte meningen att oroa. Jag tror att man lugnt kan ha sex under en graviditet, de sa på gyn att de flesta kvinnor bär på bakterien. Så troligen hade jag den redan innan graviditeten, men att den gav en inflammation i livmodern antingen under grav. eller vid öppningen då livmodern stötte ut fostret.

Jobbet är på Svenska kyrkan så man kan ju tycka att de har överseende med att människor råkar ut för mänskliga saker, men är nervös ändå eftersom de trots allt är en arbetsgivare....
    Jobbet i sig är inte särskilt krävande rent fysiskt så det kommer nog att gå bra.
    Det ger ju en känsla av trygghet att ha ett jobb, även om det som vanligt är sex månaders provanställning. Skönt att komma ut och inte bara sitta hemma...
    okej men svenska kyrkan om någon borde väl förstå om du förklarar. eller du ska inte ens behöva förklara..
  • Längtan efter liten
    Jania skrev 2010-08-23 12:10:12 följande:

Jag måste få fråga er; tar ni några såna ägglossningstest å grejer för att veta när ni ska göra era försök? Är de säkra? Är det inte dyrt att köpa såna hela tiden? Och besvärligt att ta test som man kanske tivlar på?

Själv har jag en bok som jag läst (finns nog bara på bibliotek nu för tiden) om 'naturlig födelsekontroll'. Så jag tar min temperatur varje morgon ungefär samma tid och jag lyckades bli gravid på första försöket. Sen att det blev missfall var ett bakslag, men metoden verkar funka.
    Slutade med P-spruta för ca fyra år sedan och har undvikit att bli gravid med samma metod under hela den tiden. Nå'n annan som kör på samma grej eller är jag ett "orginal"?

jag har kört med äl test i stort sett hela tiden..AKTIVT, men denna gången jag plussade la jag ingen tyngd på dom utan tog ett test tror jag.. och det lyckades.. Tror inte man ska ha för stor koll på ens kropp. men man ska självklart ha det till en viss del..
    det med tempen har jag hört ba om, men det skulle jag aldrig orka hålla på med.
  • Längtan efter liten

Mammas hjärta.. En liten böna på 15mm.
    Allt såg bra ut.
    Hon sa att blödningarna kommer från livmodertappen och är helt ofarligt för barnet OM jag inte stressar upp mig vill säga. Så ska köpa cyklo.f som jag ska ha med mig till Grekland. Dom stoppar blödningen.
    Fortfarande sjukskriven och får inte anstränga mig, inte ens bära dottern och har sexförbud.
    Blödde såklart lite när hon var inne och gojsade, men frågade bestämt om det var för att hon var där och ja det var det. så punkt slut inget oro för det.
    Så nu känns det bra igen. Ska dit på tisdag för en sista koll innan resan så man kan känna sig lite trygg på resan.
    Älskar redan den här bönan så enormt....
  • Längtan efter liten

muffe: håller tummarna attd en håller sig borta...

Blinka: Välkommen.. vi har gjort mf utredning och fått svaret apc resistant... har även hjärtformad livmoder. dottern är dock bara född 11 dagar förtidigt..

• Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-24 10:24:09 följande:
    Nej, hon va helt VÄRDELÖS! Satt mest o huttrade o snackade om hur mycke hon frös! Jävla nolla! Och från spec. MVC också, ne fyfan säger ja bara! Blev inte ett dugg klokare o framförallt INTE lugnare!!

Hon gjorde ingenting. Jag frågade om hon kunde men hon sa nej. Vissa läkare är så jävla inkompetenta! Om en tjej som är SKITOROLIG för fler MF kommer dit o frågar om grejer, svarar man inte liiite mer utförligt då? Och man kanske inte öppnar käften om något man inte vet? (Gravtestet alltså..) BM fick ju lugna mig efteråt o förklara att de va ingen fara enligt henne!
    men vad fan är detta? är hon inte från spec mvc!! de ska kunna MER än mvc! tog de inte ens hcg prov?
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-24 10:28:04 följande:
    Bra fråga.. känns som ett jävla skämt! Sparka gärna på den som ligger.. liksom! Kan man inget eller är osäker på något så är man TYST! Jävla idiot. Nu är ja oroad över gravtestet som va "svagt" (enligt mig va de inte svagt även om de inte va knallrött) men jaja, hon "vet" ju tydligen, eller näe. Jävla fanskap! De här förstörde hela min dag!

Och näe, inge HCG prov heller..
    jag förstår att du känner dig förkrossad.. ring tillbaka och säg precis hur du känner dig! inte mer än rätt att de gottgör dig på något sätt.. ALLVARLIGT!!
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-24 10:50:08 följande:
    Jaa, arg, besviken och ledsen!! ;( Jag som såg fram emot de för att bli lugnare psykiskt! Men näe!

Jaa, o då får ja ju mitt VUL också.. Äntligen! Hoppas VERKLIGEN på en hinnsäck! Men nu oroar gravtestet mig eftersom de inte e stor skillnad från förra veckans test ja tog där!! :(
    du ska inte oroa dig för gravtestet alls! inte ett skvatt. de har okänsligare test så är det bara det är ju helt klart  attd e blir lite svagare hos dom.. ta ett eget för att stilla oron på den biten...
    Nej tycker inte heller du ska gå tillbaka, men däremot tycker jag att du ska ringa och säga det till dom att de betedde sig idiotiskt och att du inte kommer rekomendera dom för andra!
  • Längtan efter liten
    Alicia 72 skrev 2010-08-24 10:59:08 följande:
    Sofy; vet inte om det var ovanstående inlägg som du ville jag skulle svara på?
    Vet tyvärr inget om proggisar, men jag vet av erfarenhet att man är väldigt känslig i underlivet under graviditeten.
    Vi kunde t.ex. aldrig ha sex när jag var gravid med dottern. Blev livrädd då jag började blöda VARJE gång.
    Det är nog inte omöjligt att proggisarna kan ha stört slemhinnan lite.

Min erfarenhet av missfall är att de börjar med brunaktiga flytningar. Och gärna i kombination med en molande känsla i magen, annorlunda än den man kanske haft tidigare under graviditeten. Rött/rosa blod på pappret har inget av mina mf börjat med. Och så länge det slutat nu skulle jag faktiskt inte oroa mig.

Proggisar - hur har du fått tag på dem? Vad mer exakt är det de gör? Är det något jag bör tjata till mig hos gyn i morgon inför kommande graviditeter?

Kan trösta dig med att i morgon är det min tur att träffa en idiot till läkare.
    Har varit hos henne en gång förut då jag bokat tid för och trodde att jag skulle få någon slags fertilitetskontroll. Men hon vevade bara runt VUL-staven i 10 sek och konstaterade att jag hade 2 äggstockar och en livmoder - klart.
    Sen sa hon torrt att det är ju i alla fall inget vi kan hjälpa er med eftersom du och din man redan har ett barn. Då får man betala den hjälpen själv och det kostar ju massa pengar (ungefär som att hon då och nu bestämde att det var ju inget alternativ för oss).
    Anledningen till att jag går till henne igen är för att det var den enda tiden som fanns på de ställen jag ringt runt innan slutet på september (!!!!)  (Undra varför det fanns just hos henne...) Jag tvivlar än så länge inte på hennes kunskap, bara på hennes intresse att hjälpa och sätt att hantera sina patienter på. Hon borde nog kunna se om allt kommit ut och om något mer behövs göras.
    Om inte annat har jag tjatat mig till en återbudstid på ett annat gyn i slutet på nästa vecka. Då får jag ta den om jag känner att jag inte litar på det hon kommer fram till.

Alicia

nej me sicken tuuuur att du hade 2 äggstockar och en livmoder =) det var inte dåligt bruttan :) ha ha ha
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-24 20:11:35 följande:
    usch vad jag letar symtom nu.. men det "ilar, hugger" mer över venusberget... nästan i höger ljumske?!

Hmm.. undrar om man ska kissa på ett ältest bara för att se om jag får nått utslag på det. ;)
    gör det :) det var så jag gjorde.. men när jag kissat på det kund ejag inte motstå att ta ett gravtest sammtidigt så äl testet var ju överflödigt
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3