Alicia 72 skrev 2010-08-24 10:59:08 följande:
Sofy; vet inte om det var ovanstående inlägg som du ville jag skulle svara på?
Vet tyvärr inget om proggisar, men jag vet av erfarenhet att man är väldigt känslig i underlivet under graviditeten.
Vi kunde t.ex. aldrig ha sex när jag var gravid med dottern. Blev livrädd då jag började blöda VARJE gång.
Det är nog inte omöjligt att proggisarna kan ha stört slemhinnan lite.
Min erfarenhet av missfall är att de börjar med brunaktiga flytningar. Och gärna i kombination med en molande känsla i magen, annorlunda än den man kanske haft tidigare under graviditeten. Rött/rosa blod på pappret har inget av mina mf börjat med. Och så länge det slutat nu skulle jag faktiskt inte oroa mig.
Proggisar - hur har du fått tag på dem? Vad mer exakt är det de gör? Är det något jag bör tjata till mig hos gyn i morgon inför kommande graviditeter?
Kan trösta dig med att i morgon är det min tur att träffa en idiot till läkare.
Har varit hos henne en gång förut då jag bokat tid för och trodde att jag skulle få någon slags fertilitetskontroll. Men hon vevade bara runt VUL-staven i 10 sek och konstaterade att jag hade 2 äggstockar och en livmoder - klart.
Sen sa hon torrt att det är ju i alla fall inget vi kan hjälpa er med eftersom du och din man redan har ett barn. Då får man betala den hjälpen själv och det kostar ju massa pengar (ungefär som att hon då och nu bestämde att det var ju inget alternativ för oss).
Anledningen till att jag går till henne igen är för att det var den enda tiden som fanns på de ställen jag ringt runt innan slutet på september (!!!!) (Undra varför det fanns just hos henne...) Jag tvivlar än så länge inte på hennes kunskap, bara på hennes intresse att hjälpa och sätt att hantera sina patienter på. Hon borde nog kunna se om allt kommit ut och om något mer behövs göras.
Om inte annat har jag tjatat mig till en återbudstid på ett annat gyn i slutet på nästa vecka. Då får jag ta den om jag känner att jag inte litar på det hon kommer fram till.
Alicia
nej me sicken tuuuur att du hade 2 äggstockar och en livmoder =) det var inte dåligt bruttan :) ha ha ha