Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Dag och natt skrev 2010-08-16 15:29:03 följande:
    Da ska jag tanka pa dig och hoppas att allt ser bra ut! KRAM

Ursakta att jag skriver utan svenska bokstaver, de har av nan konstig anledning bara forsvunnit fran min dator under dan. Lite latt storande. Glad Jag kanske ska forsoka lista ut vad som har hant innan jag skriver mer....
    om du tittar nere vid klockan på skärmen finns det bokstäver där det antagligen stå EN för dig.. tryck där och välj SV
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-08-16 16:51:51 följande:

Längtan: Fanns inget sånt vid min klocka tyvärr men jag vet vad du menar för så har jag på min dator hemma! Det funkade att skriva å, ä och ö i Word men inte i vårt dataprogram eller på internet. Jag startade om datorn så den fick göra några uppdateringar och vips så försvann problemet! Glad 
    Hoppas förresten också att allt ser bra ut för dig på måndag, det måste trots allt kännas skönt att de kollar upp dig så noga med tiodagars intervaller! Och att ni kommer iväg på er resa och vågar låta er njuta av resan! Jag förstår ju att det kan vara svårt att att sluta tänka på det även om det ser bra ut, men om det gör det ut så hoppas jag att ni kan börja slappna av lite grann iaf! {#emotions_dlg.flower}

Nu ska jag åka hemåt... !

jag försöker övertala mig själv att om det ser bra ut på måndag så KAN det väl ändå inte vara någon fara med de här flytningarna? och sen har jag ett till vul innan resan, det vill säga den 31 augusti och då är det 4 dagar kvar till Grekland, så har jag klarat mig dit ska jag banne mig klara 2 veckor i Grekland.

Sen känner jag så här med. att om jag avstår Grekland och ändå får missfall då kommer jag ångra mig till 1000 att vi inte åkte. Och får jag missfallet där, ja då är jag ändå glad att jag åkte, för det hade ändå inte blivit bättre att bara sitta hemma och tycka synd om sig själv. det hade ändå hänt..
    och får jag Inget missfall alls och jag avstår Grekland så kommer jag bli arg på mig själv att jag tilläts stanna hemma bara för den sakens skull...
    tänker jag fel?
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-16 17:07:52 följande:
    BIM idag, ingen mens. känner mig dock helskum i kroppen! har varit så förbannat trött idag, min man fick inte upp mig förrän 11.30, kunde inte lyfta huvudet från kudden. sen åkte vi iväg o kekade o lite sådär, o så somnade ja i soffan vid 14 igen, han väckte mig vid 16.. är varmare än vanligt, känns som klimakteriet (hur de nu känns, men värmevallningar!) och så konstant molvärk, samt mina tokömma bröst. nu börjar jag verkligen misstänka något så vi ska strax gå upp o köpa ett test som jag tar imorn bitti om inget nytt händer innan. dock känns de ganska "meningslöst" eftersom ja alltid börjar blöda senare o de slutar i MF; så då blir man glad för o sen bli ledsen - igen. istället för o bara vänta in mensen o "tro" att den e sen.

diffust illamående har jag också, obehagligt. tempen är högre än vanligt, ligger på 36,8-37,1 hela tiden. jag ligger annars alltid på 36,2-5.
    vi hoppas på det bästa..
    men om du är gravid, är det så att du inte klarar en graviditet utan medicin?
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-16 17:12:55 följande:
    dom vet inte, jag har 4 bekräftade MF sen december -09. samt säkert 2-3 st tidigare där jag aldrig testat mig men där mensen varit "sen" o de har varit precis som vid mina MF. men som sagt, dom e inte bekräftade på sjukhus.

det kanske e så att jag klarar mig utan medicin, nångång ska de väl gå bra liksom. men man vet ju aldrig, så därför fick jag gravförbud förra månaden och denna för att jag ska hinna få provsvar o mediciner till nästa ÄL då ja ska börja me dom, vi ska dit nästa torsdag. så ja, de kan ju gå hursom. kanske bra, kanske åt helvete som vanligt :/ men testar o ser iallafall, o om ja skulle va gravid vilket ja börjar tro mer o mer så får ja ringa dom o kolla om man inte kan sätta in medicin nu, även om de nog e försent..
    varför skulle det vara försent? bättre sent än aldrig? eller får du mf direkt vid plusS?
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-16 17:16:26 följande:
    precis, får typ MF direkt första veckan, ibland kan ja gå nån vecka längre. så alltid i v 4+ eller 5+. så ja måste köra från ÄL för att de ska gå säger dom.. :(
    vad är det för medicin du ska få?
  • Längtan efter liten

är sur som FAN!
    är sjukskriven och ordinerad att INTE anstränga mig!
    har en jävlig dotter just nu som är i sin 3 årstrots och INTE lyssnar. Sambon fattar inte att jag inte får anstränga mig, så jag blev as förbannad på dottern och kastade henne isäng, sen gick jag på toa och såg flytningarna!!!
    VA FAN TAR HAN INTE SITT ANSVAR OCH FATTAR ATT JAG INTE FÅR BLI UPPRÖRD ELLER STRESSA!!!

• Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-17 19:56:44 följande:
    Nej, Längtan, har det kommit mer flytningar nu?? Åh, jag håller tummarna för att det inte är någon fara... Åh stackare....
    Du får nog ta ett rejält snack med karln, han måste ställa upp till 110%
    nu! Annars får han alla oss tjejer i tråden efter sig, vi kommer jaga honom med brödkavlar och andra tillhyggen, och det är INTE roligt kan jag lova!
    Kram till dig!
    han frågade bara varför jag stog och skrek åt honom!!!
    mmm lite flytningar... eller det var precis som dom igår kväll, fast tack och lov är de mer gula än gruna..
    men ändå, jag vill vara torr eller ha genomskinliga...
    går snart och lägger mig känner jag...
    ja slå honom gärna lite löst i huvudet så kanske han fattar!
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-18 10:27:33 följande:
    Jag bara gråter just nu.
    Det fanns fortfarande inget plus imorse. Bara antydan till ett streck, som dök upp efter 15-20 minuter - testets utgångtid var efter 10 minuter. Strecket är precis lika svagt som igår. Och när jag gick på toa nyss hade jag fått en BLÖDNING, precis som mens.
    Nu ger jag upp den här skiten och accepterar att det bara var spökstreck.
    lilla vännen. vad ska man säga för att kunna trösta dig?
    jag vill kraama om dig hårt hårt hårt...
  • Längtan efter liten

hej tjejer. har inte läst allt ni hunnit skriva och orkar verkligen inte göra det heller..
    sover så dåligt om nätterna... kuddarna är verkligen inte sköna längre. får ont i övre delen av ryggen och nacken/nedre delen av huvudet!
    Det är sååå frustrerande...
    Känner en massörr och skrev till henne inatt att jag behövde akut massage, men hon rekomenderade inte det nu när jag är gravid och allt är riskabelt.. hon tyckte jag skulle höra av mig när jag kommit förbi v.12...
    suck, så jag ska sova så här pissigt i flera veckor till :(
    känner mig som en zombie... Några råd?

• Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-08-19 18:33:33 följande:
    Vad intressant diskussion om åldersskillnad förresten! Bara häromdagen pratade jag med sambon om vi skulle ha tätt mellan barnen eller inte och jag har mest varit inne på tätt, kanske just på grund av min erfarenhet av mina egna syskon när jag tänker efter. Jag har många äldre syskon, jag har tre år upp till min yngsta storebror, och vi bråkade massor när vi var små! Samma med honom och min syster där det skiljer fyra år, de bråkade förmodligen ännu mer. Flört Och de två äldsta syskonen känner inte jag att jag har så bra kontakt med jämfört med de andra två just för att de är så pass mycket äldre än mig, den äldsta 14 år äldre. Så det kan ju vara väldigt olika det där. Jag känner att jag blir ju inte heller yngre och hittills har jag önskat mig tre barn ungefär, men igår kläckte jag ur mig till sambon att det vore trevligt med en skock ungar, typ fem som jag och mina egna syskon!! Haha men då får vi verkligen se till att köra hårt framöver. Flört
    jag har alltid sagt att jag vill ha tätt, högst 2 år mellan mina...
    nu hinner tyvärr min dotter bli nästan 4 år om det går vägen den här gångne.. men sammtidigt tycker jag det känns okej nu för då har hon en helt annan förståelse och mognad (om man kan kalla en 4 åring mogen) när det gäller nya bebisen...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3