Happiness skrev 2010-07-29 19:13:06 följande:
Längtan : Haha! Vi måste skratta åt detta lite... vi är ju så oroliga både du och jag så det nästan är pinsamt
men jag lovar jag kommer hålla på så här och älta, gnälla och vara otrevlig hela graviditeten. I vecka 39 tänker jag sitta och funder om det ska bli ett MF eller inte...vem 17 har kommit på det egentligen? den frågan har jag ställt så många gånger. Varför kan det inte bli rätt från början liksom...allting ska vara så för baskat osäkert li livet. Jag hatar denna osäkerhet!
Tänk om man redan nu visste att man skulle få Ma i vecka 19. Herregud vilken tanke! Nä nu vill jag inte veta något. Haha!
Nej jag blödde inget innan VUL:t. Det där med flytningar känner jag igen. Med -03:an hade jag så mycket flytningar i alla dess färger och former så jag to m fick en svamp infektion.
Tror jag hade minst 10 st. Hur skönt är det då?
Har också för mig att ett fint pickande hjärta och normaltillväxt säkrar upp ordentligt. När jag hade kromosomfelet på mitt lilla änglafoster då tappade det i längd. Så det är det första kah ska hålla koll på nu. Att längden stämmer med veckan. Sen ska jag som sagt göra KUB:n. Ska du göra den? Om jag får fina siffror där blir det INGET FVP/MKP annars går jag vidare med det.
Grattis till VUL! Vad bra att du fick tid dit. Då kommer din oro lätta lite...jag säger lite vågar inte lova att den försvinner helt. Men ja kan lova att det blir MYCKET bättre! man vill ju bara se att det är något där liksom. Eller hur? En snabbtitt. Vi får stötta varann under våra graviditeter. KRAM!
Ja jag bvet man är ju så innerligt dum som hela tiden går och oroar sig. men vad ska man annars göra när man haft så mycket skit gällande graviditeter.. kommer knappt ihåg hur det var med dottern.. misfallen har lixom tagit över det fina.
Det som skrämmer mig är att man kanske inte kommer se så mycket nästa fredag då jag tror att äl skedde lite senare så jag kanske inte har hunnit komma in i v7 riktigt än då.
Vi får i såna fall hoppas att bebben växer så det knakar.
huvudsaken är att den växer och mår bra.
KUB test, får alla göra det? fått för mig att man måste vara över 30? Jag är ju bara en yngling på 23.
Skönt att ha dig att prata med, jag verkligen stortjöt när dottern "hoppade" på min mage...
och hon undrade varför hon inte fick göra det.. då sa sambon "nej mamma har ont i magen"
så lyfte hon på min klänning och sa "är det där mamma" såp pekade hon på min små blåmärken efter fragminsprutorna... "Ja, sa jag då" tänk om hon bara visste min lilla älskling... Jag hoppas för hennes skull också att det kommer bli ett syskon, hon behöver verkligen det... Och hon vill så gärna.
Vad ska man göra för att inte oroa sig? finns det avslappningsövningar man kan göra, eller ska man boka tid till psyket på en gång? kan man massera sig till ett lugn?
Jag betalar ALLT för att inte oroa mig...