Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Väntan på en liten skrev 2010-07-29 13:44:16 följande:
    Förhöjd risk för MF?
    ja hade man över 1 eller 1,5 hade man risk för missfall.. antar att det är just om man är gravid.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 13:49:16 följande:
    Har du över 4 så är det ju inte bra, men jag är helt övertygad att du har OK värden, men du kan ju fråga din BM om tyreiodeaprover, men känner du symtom på det då?

Sök på hypothyreos på google. man mår oftast skit av det jag gjorde det iaf då hela kroppen går på sparlåga.
    Det finns ju hyperthyreos också men då mår man riktigt skrutt går ner i vikt och man märker att nåt är fel, det är mer svårbehandlat.
    jaha så man har symptom? trodde det bara var något man kunde ta för att se hur en graviditet fortskrider..
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 13:59:06 följande:
    Ja man har symtom, det är en sjukdom ju.

Tråkväder här idag, i Sthlm, regn. Usch påminner mer om november än juli.
    Tycker jag hör åska men hoppas verkligen inte.

Det finns en tråd om hypothyreos och så på FL om du går in på allmänna rubriker, gå in på hälsa så finner du den då den brukar ligga på första sidan där. Det är en lång tråd men där kan du läsa om du inte hittar det du söker på nätet.

Jag tror iaf inte du behöver oroa dig, men tala med din BM om du ändå vill ta blodprovet.
    tack så mycket.
  • Längtan efter liten

Happy: Jag är övertygad om att det fsktiskt är vulet och inget annat. Det är nästan mer vanligt med blod efter vul än utan. Vi är sjukt känsliga där nere, så försök njuta. Har inte läst alla inlägg men såg det något bra på vulet

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-07-29 18:32:54 följande:
    Vad du e söt....Förstår att du vill få mig på bättre tankar.. På ett sätt är det ju så att blir det MF så blir det liksom. det finns ju absolut inget vi kan göra åt saken...än att knapra tabletter då. Det som händer det händer. Nu skiter jag i att vara orolig....för idag Haha! Saken är den blodet tillsammans med TSH höjningen gjorde ju att jag satte morgonkaffet ( som jag inte dricker) i halsen. Aha tänkte jag det är därför jag börjar blöda..TSH förklarar saken tänkte jag och ställde helt upp på att ett MF var på väg. Jag är fortafarande orolig tills TSH har gått ner och det får jag reda på om 2 veckor då blodprov ska tas igen. Så tills dess är det bara högre makter som gäller men det är ju inte illa det. VUL:t såg fint ut. Knoppen var 8-9 mm så där och jag såh hur hjärtat bultade. På måndag är jag i v8. Helt otroligt! Nu har jag inga fler VUL. Nåsta blir UL i v12 isamband med KUBen. Men då är det med värsting maskinen dom kör så då är det bara att ligga tillbaka och njuta . Som du märker funkar Lergianen. Illamåendet är inte lika kraftigt. Hur går det för dig? Hur mår du? Inget illamående? Fick du bokat in VUL och MVC tid? Vi håller ju till i två trådar samtidigt du och jag så det blir ju ett herrans spring. HAha! KRAM till dig från Happi

Happiness skrev 2010-07-29 18:32:54 följande:
    Vad du e söt....Förstår att du vill få mig på bättre tankar.. På ett sätt är det ju så att blir det MF så blir det liksom. det finns ju absolut inget vi kan göra åt saken...än att knapra tabletter då. Det som händer det händer. Nu skiter jag i att vara orolig....för idag Haha! Saken är den blodet tillsammans med TSH höjningen gjorde ju att jag satte morgonkaffet ( som jag inte dricker) i halsen. Aha tänkte jag det är därför jag börjar blöda..TSH förklarar saken tänkte jag och ställde helt upp på att ett MF var på väg. Jag är fortafarande orolig tills TSH har gått ner och det får jag reda på om 2 veckor då blodprov ska tas igen. Så tills dess är det bara högre makter som gäller men det är ju inte illa det. VUL:t såg fint ut. Knoppen var 8-9 mm så där och jag såh hur hjärtat bultade. På måndag är jag i v8. Helt otroligt! Nu har jag inga fler VUL. Nåsta blir UL i v12 isamband med KUBen. Men då är det med värsting maskinen dom kör så då är det bara att ligga tillbaka och njuta . Som du märker funkar Lergianen. Illamåendet är inte lika kraftigt. Hur går det för dig? Hur mår du? Inget illamående? Fick du bokat in VUL och MVC tid? Vi håller ju till i två trådar samtidigt du och jag så det blir ju ett herrans spring. HAha! KRAM till dig från Happi

Sköööönt. Men du blödde alltså inget innan vulet? Det kommer gå kanonbra ska du se. Jag tror på dig. Ser man ett hjärta picka efter v7 har jag hört att risken sjunker drastiskt redan då för mf FFör mig går det väl egentligen bra förutom att jag.nog är oroligast i världen. Har flytningar som är vitgula o det känns som att det rinner hela tiden, så pringer på toa stup i ett o torkar mig så nu har jag torkat så mycket att jag irriterat mig där nere. Men eftersom min gyn inte är tillbaka innan v32 har jag tjatat till mig ett vul i en annan kommun. Så ska dit nästa fredag då bör jag vara i v7 Min dotter näst intill hoppade på min mage innan så jag skrek av rädsla och förtvivlad. Nu oroar jag mig för det också. Kommer aldrig ta mig ur den här graviditeten levande.
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-07-29 19:13:06 följande:
    Längtan : Haha! Vi måste skratta åt detta lite... vi är ju så oroliga både du och jag så det nästan är pinsamt men jag lovar jag kommer hålla på så här och älta, gnälla och vara otrevlig hela graviditeten. I vecka 39 tänker jag sitta och funder om det ska bli ett MF eller inte...vem 17 har kommit på det egentligen? den frågan har jag ställt så många gånger. Varför kan det inte bli rätt från början liksom...allting ska vara så för baskat osäkert li livet. Jag hatar denna osäkerhet!

Tänk om man redan nu visste att man skulle få Ma i vecka 19. Herregud vilken tanke! Nä nu vill jag inte veta något. Haha!

Nej jag blödde inget innan VUL:t. Det där med flytningar känner jag igen. Med -03:an hade jag så mycket flytningar i alla dess färger och former så jag to m fick en svamp infektion. Tror jag hade minst 10 st. Hur skönt är det då?

Har också för mig att ett fint pickande hjärta och normaltillväxt säkrar upp ordentligt. När jag hade kromosomfelet på mitt lilla änglafoster då tappade det i längd. Så det är det första kah ska hålla koll på nu. Att längden stämmer med veckan. Sen ska jag som sagt göra KUB:n. Ska du göra den? Om jag får fina siffror där blir det INGET FVP/MKP annars går jag vidare med det.

Grattis till VUL! Vad bra att du fick tid dit. Då kommer din oro lätta lite...jag säger lite vågar inte lova att den försvinner helt. Men ja kan lova att det blir MYCKET bättre! man vill ju bara se att det är något där liksom. Eller hur? En snabbtitt. Vi får stötta varann under våra graviditeter. KRAM!
    Ja jag bvet man är ju så innerligt dum som hela tiden går och oroar sig. men vad ska man annars göra när man haft så mycket skit gällande graviditeter.. kommer knappt ihåg hur det var med dottern.. misfallen har lixom tagit över det fina.
    Det som skrämmer mig är att man kanske inte kommer se så mycket nästa fredag då jag tror att äl skedde lite senare så jag kanske inte har hunnit komma in i v7 riktigt än då.
    Vi får i såna fall hoppas att bebben växer så det knakar.
    huvudsaken är att den växer och mår bra.
    KUB test, får alla göra det? fått för mig att man måste vara över 30? Jag är ju bara en yngling på 23.

Skönt att ha dig att prata med, jag verkligen stortjöt när dottern "hoppade" på min mage...
    och hon undrade varför hon inte fick göra det.. då sa sambon "nej mamma har ont i magen"
    så lyfte hon på min klänning och sa "är det där mamma" såp pekade hon på min små blåmärken efter fragminsprutorna... "Ja, sa jag då" tänk om hon bara visste min lilla älskling... Jag hoppas för hennes skull också att det kommer bli ett syskon, hon behöver verkligen det... Och hon vill så gärna.

Vad ska man göra för att inte oroa sig? finns det avslappningsövningar man kan göra, eller ska man boka tid till psyket på en gång? kan man massera sig till ett lugn?
    Jag betalar ALLT för att inte oroa mig...
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-29 19:44:44 följande:
    Samma sak bekymmrar mig också, jag ska göra VUL på onsdag... Då borde jag vara i v 6+3, dvs v 7... Men den lille där inne kan ju vara några dagar yngre, och därmed kanske det inte går att se ngt hjärta. Att då gå och vänta en hel vecka till... Det fasar jag för! (det gjorde jag sist, i v 7 syntes inga hjärtan och då tog de förgivet att fostren var yngre, men en vecka senare visade VUL:et att de dött...)

Häromkring måste man iaf uppnått en viss ålder för att få göra KUB, iaf för att få göra det gratis... Jag är 26, så jag får inte göra det. Om inte gyn går med på fler VUL/UL innan RUL, så tänkte jag ta mig till stora staden 15 mil bort, och göra det privat...

Jag hade också gjort vad som helst för att slippa oron, skulle gärna bli sövd fram till RUL ungefär. Går det att ordna tro!? Flört
    Ja, som tur är så ska jag göra vul på en annan ort, så jag kan ju försöka få in en tid snabbt efter här på mitt gyn som jag går på så fort de kommer tillbaka från semestern.
    Men och andra sidan kanske de kan se om "bönan" är lika stor som den förväntade veckan man är i.
    bara det lugnar en lite iaf.

söva ner? ja går det? handen upp..
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 20:31:51 följande:
    Fett minus men det var ju väntat.
    hm konstigt. men jag kan ju säga att jag hade det likadant förra månaden..
    du tar inga tabletter?
    för mig lev det så när jag blandade glandin och pravidel...
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-30 10:20:35 följande:
    Ja det var ju praktiskt... Ser de inte hjärtat, så vet jag att jag får en tid en vecka senare, känner till förfarandet... Men även den väntan blir olidlig, särskilt som det visade så illa sist... Rynkar på näsan

När jag var grvaid med dottern, hade jag hyper HELA graviditeten, slutade inte spy förän dottern kommit ut, 15 dagar över tiden. Då ville jag också bli nedsövd, vill jag minnas, men av ngn jättekonstig anledning, ville de inte det. Flört
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 20:31:51 följande:
    Fett minus men det var ju väntat.
    Rynkar på näsan Fan vad trist...

Jag har haft lika symptom, men utan blödning, då var det en stor gulkroppscysta på en äggstock...
    man ska vara glad att de tar hand om en så mycket som de faktiskt gör.
    usch mådde du så illa?
    jag lider med dig.
    Med dottern mådde jag inet illa alls.. det enda var halsbränna och huvudvärk.. KAnon graviditet, och än så länge känner jag inget heller. pytte mol ibland och pytte yr ibland, men inget anvmärkningsvärt... fast det kan ju oroa sig med..
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-30 11:47:34 följande:
    Nej, inga tabletter denna månad, ska bli intressant att se om jag har någon ÄL nu, åt ju apiforce i april och blev ju gravid, sedan hade jag ju naturlig ÄL efter MA:t i juni och ÄL i juli men då åt jag Apiforce igen och nu tänkte jag testa och se hur det blir utan det.

Tycker det är så jädra drygt, känns som det var en evighet sedan mensen började, men det är bara dag 6 och runt 1,5 vecka kvar till ÄL, suck.
    okej, det bästa är ju att låta kroppen sköta allting själv om man inte får något ordinerat av läkare.
    men ibland vill man bara hjälpa kroppen lite på traven.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3