Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-08-20 11:29:29 följande:
    Jo min mens var sen 3 dagar förra månaden... vet inte varför men fick aldrig något såntdär kanonutslag på äl-stickorna så kanske uteblev min ägglossning? Man är ju ingen ungdom längre... :S
    Äsch då..säg inte så, jag är född -78 :) Antar att du är 79:a av namnet att döma?

Jag tror det tog sig för dig den här månaden! Du fick ju så himla starka utslag på stickorna och du och mannen har ju legat i som sjutton ju :)
  • Pancakes

God morgon alla fina tjejer!

Har haft fullt upp i helgen men har läst alla era inlägg och känner igen mig så mycket i det ni skriver! Så skönt att vi kan ventilera här!

Muffe, jag har också varit på "jobbig" fest i helgen med nya gravidbesked och magar som skulle varit lika stora som min idag och fick dessutom sitta och spåna på bebisnamn tillsammans med en tjej. Sen igår kändes det lite bättre men så kom ett till gravidbesked och jag bara känner hur luften går ur mig. Försöker vara positiv men det är så svåååårt!

Den här veckan innan BIM brukar jag vara lite hoppfull men nu känner jag mig bara ledsen. Orkar inte sitta där på toa och se mensen komma igen och sen gå ut och låtsas vara trevlig på jobbet. Funderar på att ta ett test redan nu bara för att få det överstökat så man kan gå vidare. Men det är BIM-2 så jag borde väl vänta till morgonkisset imorn antar jag.

Sorry för deppigt inlägg... Är glad att den här tråden finns!!!

• Pancakes
    Gulligt av er att ge mig hopp men jag känner inget realistiskt hopp alls faktiskt. Men ibland kommer liksom tanken "Om" ändå. Drömma får man väl??

Rangordnar de möjliga beskeden som kan fås på onsdag i den ordning jag helst vill ha dem:
    - "Nej men titta, här har vi ett pickande hjärta! Blodet kommer från något annat" (såklart något helt ofarligt)
    - "Allt ser bra ut och allt har kommit ut - blödningen avtar och ett ägg är snart på väg att lossna"
    - "Tyvärr har inte mkt kommit ut - vi måste skrapa och nästa tid för det finns om 5 veckor..."

Alicia
    Låter som en sund inställning Alicia! Det måste vara supersvårt att inte börja hoppas! Oavsett vilket så kommer det bli skönt att få det där VUL:et så att du får ett "avslut" på något sätt och kan gå vidare! Om du i det värsta av dina scenarion mot förmodan skulle behöva skrapas så kommer du få göra det fort. Alternativt ta Cytotec och försöka driva ut det sista. Jag slapp skrapas, fick ta Cytotec i två omgångar istället och det funkade bra och slutade blöda direkt efter i stort sett.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-22 20:56:31 följande:
    Alicia - mitt hcg försvann på 9 dagar.
    Har ditt inte minskat alls är det inte omöjligt att du fortfarande är gravid!
    Ska bli spännande att se vad VUL:et säger... men 24 dagar utan att hcg:et sjunker låter ju inte som om det vore missfall... *skumt*
    Jag hade plus i tre veckor efter. Det var inte ovanligt sa läkaren. Undrar varför det är så olika egentligen?!
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 09:43:02 följande:
    Vet precis hur du känner! Det höll på att ta knäcken på mig/oss i våras.  Bebisverkstan med alla dess måsten och (för oss i alla fall) sex på kommando. Bara för att varje månad, hur mycket man än jobbat i precis rättan tid, få mens.
    Jag vet, jag vet... När vi väl nu får sätta igång kommer vi inte köra så seriöst. Det funkar inte alls för oss och då blir alternativet istället att vi inte orkar hålla på med syskontillverkning öht.
    Det kan nästan vara mer spännande att skrota äl-stickorna och köra lite mer när man har lust och blir det så blir det. Men det är supersvårt att ha den inställningen också.

Ta ett test med morgonurinen i morgon, vem vet, du kanske slipper deppa!! Du kanske hoppar jämfota till jobbet i morgon istället?

Det tror jag!

kram Alicia
    Tack gulliga du! Fattar inte varför jag känner mig ledsen redan. Försöker väl gardera mig antar jag så jag inte blir så besviken. Men det kommer jag bli ändå.

Vi började så där "oseriöst" men ju mer tiden går desto mer stressad blir man. Har låtit bli ÄL-stickorna in i det sista men nu tog jag dem sist ändå.

Ja, jag tar ett morgontest imorn. Mensen är ju lite oregelbunden nu för tiden och jag orkar inte gå runt och spekulera i flera dagar och få upp hoppet. Lika bra att få veta på en gång. Mycket deppigare än jag är idag kan jag ändå inte bli.

Sorry brudar, jag måste rycka upp mig, jag vet!!!
  • Pancakes

Havsklippan och Alica, det verkar väldigt olika det där med skrapning vs Cytoec. Alla verkar tycka olika. Fördelen med skrapningen är väl att man blir av med allt på en gång. Nackdelen är väl att det kan göra ont efteråt och ev. (i ovanliga fall) ge men senare?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-23 09:55:48 följande:
    Jaha, nu är kanske bim-dagen inne men tror mer på imorgon...

Vet inte när jag hade äl men fick utslag både den 8 och 9/8, när tror ni äl var då?

Hade sist 14 dagar efter äl, då kom mensen... så det är idag eller imorgon. Inget ont på flera dagar, mensvärken är som borta men den kommer väl snart här på jobbet....

flytningar har jag, så det känns som mensen är på gång....
    Flytningar är väl ett grav.symtom också?

Du hade säkert ÄL 9-10 nånting. Då borde mensa komma idag eller imorn...eller förhoppningsvis INTE kan man säga. Håller tummarna för dig! Jag tänker som sagt ta ett test innan BIM för jag orkar inte hålla på och springa på toa och leta efter mensen hela tiden.
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 10:02:15 följande:
    Nehe, Vad var det inte tyckte om? Hur reagerar man? Har ingen aning om vad det är för något?
    Muffe80 skrev 2010-08-23 09:55:48 följande:
    Jaha, nu är kanske bim-dagen inne men tror mer på imorgon...

Vet inte när jag hade äl men fick utslag både den 8 och 9/8, när tror ni äl var då?

Hade sist 14 dagar efter äl, då kom mensen... så det är idag eller imorgon. Inget ont på flera dagar, mensvärken är som borta men den kommer väl snart här på jobbet....

flytningar har jag, så det känns som mensen är på gång....
    Stegrar man två dagar säger de att man har äl inom 12 timmar efter senaste stickan.
    Aha, det visste jag inte. Då prickade vi in ganska bra senast men vågar inte hoppas ändå. Det känns som om det är så mcyket som ska till, Även om man prickar in rätt så är det ingen garanti för att det tar sig ändå. Dumma kropp!

Ang Cytotec så tycte jag det var helt ok eftersom man tar en massa smärtstillande innan. Jag hade som ondast när jag inte var beredd och kroppen själv började stöta ut det. Då tog jag alvedon och trodde det skulle räcka men icke! När jag fic Cytotec fick jag en massa piller att ta en halvtimme innan och då var jag ju beredd. La mig och sov ett par timmar med dubbla bindor och sen var det klart. Men som sagt, det är nog olika hur man upplever det.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-23 10:11:40 följande:
    Hej på er. Tog ett test i morse. Negativt såklart! Nåja... Det är några dagar kvar. Har värk över höger äggstock, som
    En blandning mellan molvärk och ilning.... Hoppas de här dagarna går fort nu!!
    Låter lovande vännen! Ja, fem dagar innan BIM är i tidigaste laget så det behöver inte betyda nåt alls. Jag tror på dig den här månaden!
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 10:16:03 följande:
    Dubbla bindor.... Hade du blödit något innan eller var det allt som kom ut då?
    Låter jätteläskigt om jag, som blödit i 24 dagar, skulle få en sån blödning att dubbla bindor behövs...
    Uhhh, vill inte alls!
    Muffe80 skrev 2010-08-23 10:09:33 följande:
    Tack Sugar, har tänkt på dig med och du ska veta hur avis jag är och hur gärna jag vill hänga med på ditt tåg... NU!!! Men om det inte blir nu blri det kanske ett juni-barn, och det är bra det med ;)
    Det får du nog inte! Du har säkert fått ut det mesta om du blödit så länge. Har du blödit jättekraftigt och haft ont nån gång eller har det bara småblödit hela tiden?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3