Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-08-12 13:46:30 följande:
    Förresten, jag som inte skulle leta symptom den här månaden, har förstås blivit helt skogstokig
    Igår kväll (ÄL+3) ömmade det så i livmodertrakten att jag knappt kunde böja mig framåt. Idag gör det lite ont i bröstmusklerna, alltså nästan uppe vid armhålan. Och det var just sån värk i bröstmusklerna som sist fick mig att misstänka graviditet (och då var jag ju gravid)....
    Blir galen på min kropp, man kan ju inte känna något såhär tidigt väl?
    Låter ju lovande! Speciellt om du kände så sist du var gravid. Jag kände ingenting sist så jag vet inte hur det ska kännas. Dock har jag förväxlat träningsvärk efter att jag kört armhävningar med ömma bröst några månader men jag antar att de två känslorna inte är så lika..
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-08-12 19:14:38 följande:
    Tar också RR denna månad i brist på Pergotime. Har ju aldrig äl annars men har liiiite hopp nu ändå. Men det kan ju hända att kroppen pausar i något dumt mellanläge. Skall börja med älstickor snart för att få lite översikt. Har lite ökande flytningar men det kan man ju ha ändå. Skall ge kroppen augusti ut och sen får jag klura vidare på vad jag skall göra. Skall se om jag inte hittar en ny gyn för jag har liksom "kört fast" med den jag har.
    Håller tummarna!!! Får lite dåligt samvete för att man håller på och ältar sin ÄL här när vissa har problem att få ÄL överhuvudtaget. Sorry... Kram till dig! Hoppas rosenroten funkar, den verkar ju ha gjort det för många här!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-13 10:55:19 följande:
    Låter jättebra! Allt är ju tillåtet i krig, krälek och graviditetsförsök... även ÄL-stickor!
    Tror ni är på god väg nu, när ni börjat med ÄL-stickor. Det hjälper ju att veta när ÄL är, helt klart! Håller tummarna!
    Tack snälla du! Ja, det känns bra faktiskt. Har ju varit stor motståndare till ÄL-test men har fått vika mig nu. De säger ju att man inte behöver det om man har sex varannan dag året runt men det har vi verkligen inte. Är alldeles för upptagna med annat för att hinna/orka med det. Satsar med på kvalitet än kvantitet :) Så då är väl ÄL-test en bra variant för oss. Dock vet inte sambon om det här med ÄL-test, jag har inte sagt nåt och tror inte jag gör det heller.  Är det fel tycker ni? Jag förför honom hellre på nåt sätt än att hojta "parvla dig hit, nu är det starka streck" haha.
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-08-13 10:38:08 följande:
    åååh kan det inte få bli 4 september snart ?=) vill till grekland nuuuu :)
    Vad trevligt med Grekland! Jag vill också! Funderar på att ta nån sista minuten för att fokusera lite på annat och slippa tänka på bebisverkstad hela tiden.
  • Pancakes

Kul att din sambo är engagerad ändå, men förstår om du vill hålla det lite privat när andra är med. Fast som sagt, kompisen fattade säkert ingenting.

Jo, visst vill min kille ha barn men han gillar inte det där med att ha sex på beställning och hålla på och planera. Några av våra bästa vänner fick missfall och hon blev sen besatt av timing och tester och förhållandet sprack. Så han ser nog dem som ett avskräckande exempel. När jag blev gravid sist hade vi ingen koll alls utan det blev så naturligt och han vill ha det så igen. Jag håller med till viss del, men nu bara går månaderna och det kan ju vara så att vi hade världens tur sist och att det inte går så lätt igen.

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-14 19:54:16 följande:
    okej tack! Vi väl se om vi orkar nått mer nu... jag är öm....
    Funkade det bra i helgen trots att ni hade gäster? Verkar som ni prickade in allt bra!

Jag fick ju också fullt utslag två dagar i rad och det är ju lite förvirrande. Fullt onsdag morgon och torsdag morgon och sex onsdag kväll och torsdag kväll. Får hoppas att det var rätt timat! Det fanns inte en chans till sex under helgen, sov i samma rum som andra människor...där går gränsen faktiskt :)
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-16 09:37:16 följande:
    Förra gången jag var gravid så plussade jag (iofs svagt) på BIM-5. Så det är inte alls omöjligt.

Idag är jag på BIM-6.
    I lördags fick jag en mini-mini-blödning, när jag torkade mig efter att jag kissat så var det någon droppe blod på pappret, men det hade inte kommit något i trosorna. Gissa om jag började hoppas att jag fått en nidis!

Har förstås testat lite men bara fått minus. Idag fick jag dock ett spökstreck någon halvtimme efter testandet, och jag vet ju att det inte räknas när man kollar så sent... (Förra graviditeten plussade jag som sagt på BIM-5 så jag hoppas att det visar sig tidigt igen om vi har lyckats bli gravida igen.)
    Oj, vad spännande! Ja, man ska ju inte kolla senare än fem minuter efter men det är lite svårt att låta bli. Varför skulle den göra ett streck om det inte var nåt där?

När ska nidblödningen komma? Var det rätt timing för den i såna fall? Låter ju skumt om det skulle vara en föraning av mensen så långt i förväg.
  • Pancakes

Puffar fram listan lite! Spännande nu! BIMarna duggar tätt nu framöver!

BIM AUGUSTI 
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 4/4 2011
    Bechi

• Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 10:31:04 följande:

jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...

Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
    Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

Oj, varför sjukskrev hon dig? Pga blödningarna? Har de med ansträngning att göra?

Jag tror inte att det ska vara några problem att åka till Grekland. Det finns ju sjukvård där också. Och även om det skulle hända nåt måste man ju inte skrapas omedelbart, det kan man ju göra när man kommer hem.
  • Pancakes

Grattis tjejer! Underbart! Kul att det händer nåt, det är ju dags för lite plus i den här tråden nu!

Låter som du har klockrena symtom Sofy!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3