Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Odetta skrev 2010-06-30 11:41:38 följande:
    vecka 8+4 idag och igår på vul så vinkade en 20mm stor "mini" till oss

Mår annars bra....hade inget illamående alls (eller några som helst andra symptom) igår och därav vul:et men idag är jag allt lite illamående igen. Jag längtar till v14-15....däromkring har jag börjat känna fladder tidigare....längtar så efter det! Och så längtar jag efter v12 för då har vi nästa vul/ul

Hur mår du själv?
    *kraaaaam*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Åh, grattis till ditt VUL! Vad roligt att allt är som det ska! Förstår att du längtar tills det är mer "på riktigt". Men har man sett hjärtat slå i vecka 8-9 nånting så minskar ju risken för missfall avsevärt eller hur?

Jag mår bara bra! Har BIM imorn fast har väldigt små förhoppningar. Liiiite hoppas man ju alltid ändå men är väl förberedd på att mensen nog kommer den här månaden. Får hoppas på bättre lycka nästa gång, då infaller ÄL mitt i semestern!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-06-30 12:55:49 följande:
    Min mens kom idag.. punktlig som en jävla klocka. Ska inte klaga över det, skönt att allt fungerar som dt ska antar jag... utom att bli just gravid...
    Ingen mens i morse... men 9,30... en halvtimme före "normal"tid så kom den.... blä.

Ny äl runt den 13 juli och bim alltså 27:e..... tick tack tick tack....
    Usch, trist med mensen! Jag kommer snart och joinar dig, jag lovar! Noll graviditetsymtom verkligen :( Har räknat ut att ÄL borde varit onsdagen/torsdagen nånting och vi hade sex måndag och fredag kväll bara, en gång vardera. Inte så stor chans att det tog sig med andra ord.

Men som du skriver, man får vara hemskt tacksam för regelbundenheten och "normaliteten" med mensen. När man läser här inne om alla problem som man kan ha så ska man faktiskt känna sig tacksam. Vår tur kommer snart!
  • Pancakes

Atti, jag instämmer med tidigare talare! Ta det lugnt nu och vara hemma och rå om varandra! Jag gick och jobbade direkt för jag hade så mycket ångest över att det var stressigt på jobbet och att jag inte hade nån bra "ursäkt" men jag fick gå in och gråta från och till på toaletten och sen när jag kom hem bara exploderade jag och låg och grät flera timmar i sträck för att det varit så ansträngade att hålla masken på jobbet. Skyll på "kvinnosaker" som ingen vågar ställa följdfrågor om tex urinvägsinfektion, njurbäckeninflammation eller liknande. Då slipper du också låtsas vara förkyld på rösten...

• Pancakes
    Odetta skrev 2010-06-30 11:57:42 följande:
    Semester-äl är alltid bra

Eller så gör man som jag.....jag trodde verkligen inte att vi hade hunnit med äl så jag bunkrade upp med storpack tamponger och köpte gravtet till förbannelse (det går ju åt en hel del här hemma kring bim)
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Japp, jag har slut på tamponger och ska åka och köpa hem ett förråd efter jobbet :) Har valt svarta trosor och svart kjol också för att vara förberedd!
  • Pancakes

Grattis Röntgensyrran, vad underbart! Är så glad för din skull!

• Pancakes

Tack, Röntgensyrran :)

Har BIM idag och ingen mens än men tror det är på gång tyvärr. Känns så där i magen som det brukar göra innan. Men men, det var ju väntat faktiskt. Fast jag flyttar inte ner mig från BIM-listan riktigt än, väntar liiiiite..

Trist med mensen Mimmi! Men vilken kort cykel du har, vad skönt! Som jag och MCT sa, man får vara glad att mensen är regelbunden för förr eller senare lär vi ju plussa! Och usch vad jobbigt att vara gravid så här i sommarvärmen ändå! Avis, näe....ok, lite då :)

• Pancakes

Blä, helt klockren mensvärk nu men ingen mens. Kan den inte bara komma då så man får det överstökat och slipper fundera mer!

• Pancakes
    Atti skrev 2010-07-01 10:08:15 följande:

Förstår din frustration, men så länge den inte dyker upp så finns hoppet. Ge inte upp!

Igår beställde jag storpack äl-stickor och gravtest, så får vi se. Det lutar nog åt att vi kommer att försöka igen, när det nu går.

Stolt mamma till Lucas och Alexander
    Skönt att du kan tänka framåt! Egentligen, vad gör en månad hit eller dit? Snart är du gravid igen ska du se! Nu kan du sola i sommar i alla fall utan att få pigmentfläckar...alltid något :)

Mensen har faktiskt inte kommit än. Kan inte låta bli att hoppas liiiiite ändå. Dock har jag ju lite mensvärk, det brukar ju vara ett rätt tydligt tecken på att mensen kommer. Äsch, ska försöka att tänka på annat nu. Jobbet till exempel :)
  • Pancakes

Förresten, Atti...hur gjorde du, stannade du hemma idag?

• Pancakes

Gulliga Kajsa-lisa! Än är hoppet inte ute! Mensen har inte visat sig än och den sk "mensvärken" visade sig vara lite krasslig mage (åt mängder av vitlök och grillad lök igår...).

Har absolut noll grav.symtom och kan inte ens inbilla mig till lite ömma bröst eller trötthet...mår precis som vanligt så mensen kommer nog snart. Hoppas bara att det blir snart om den nu ska dyka upp för man får ju upp förväntningarna lite liksom.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3