• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jättebra idé, jag har ÄL nu i dagarna... (tror jag)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 31 aug - 1 sept
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    23 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    MCT79 BF 6/5 2011
  • FruW

Mariatösen - tyärr, jag har aldrig behövt ta ngt sådant... Men ring upp till gyn, de kan nog ge dig bäst svar!! Eller sjukvårdsupplysningen. Stor kram till dig

• FruW

Vill bara förtydliga (kan lätt bli fel när man skriver, ingen hör ju ens tonfall o så...) att jag var helt ironisk med att jag inte vill ha barn! Så klart jag vill, mer än allt annat!!! Annars skulle jag ju inte hänga här, som ni såklart redan vet.

Jag avskyr också det där med att "slappna av, tänkt inte så mkt på det,,," emellanåt blir det fräsande svar från min sida till kompisar/släkt som bara vill väl, men - nu börjar jag se det så här; Efter några månader då jag verkligen mått dåligt, varit sååå ledsen över vår situation, ingenting har varit riktigt kul pga detta, och det började gå ut över vår relation - försöker jag slappna av och hitta saker jag mår bra av. Inte för att det ska göra mig gravid, för det tror jag inte på, utan för att jag inser att det här tar tid! Och ska jag orka måste jag må bra!  Och jag måste se till att vårda min relation till min darling, för det är ju honom jag vill ha barn med! En kass relation, eller ännu värre - ingen relation, vill jag inte ha barn i!

Så.. jag var ironisk med mina dumma inlägg (jag är ofta ironisk). Men jag tänkte, att varför inte testa tvärtom-tänk, om jag säger till kroppen att nepp, inga barn för mig tack, så kanske kanske.. griper efter fåniga halmstrån, men har ju inte funkat med att försöka få kroppen att "vilja" bli gravid, så kan ju inte skada att testa, eller hur Flört För tydlighetens skull - detta är halvseriöst..

Jag tror att alla måste hitta den strategi som känns bäst för en själv, vi kan bara tipsa varandra om vad som har funkat bra för oss, sen får man ta det man gillar och förkasta det andra, som i så många andra fall i livet..

PIXAN - det är inte över innan mensen har kommit! Håller tummarna för dig vännen!

• FruW

Pixan - ridning is the shit!! är såå härligt, och det om något är avkopplande och hjälper en stressa av! Hästarna märker ju direkt om man är stressad, då funkar ingenting!! Heja dig!! O hälsa maken att lite FL-tid bara är bra, då kan du älta med oss i stället för med honom Flört

• FruW

MCT - men vad är det du säger? Har du börjat blöda?? Jag tror faktiskt inte att det är någon fara, tycker att ditt plus såg jättefint ut! Håller alla tummar o tår jag har för dig, det kommer att gå vägen vännen!! Stor stor kram Hjärta

• FruW

MCT - usch, jag förstår din oro!! Gråter Jag hoppas sååå att det inte ska vara ytterligare ett mf för dig nu!! Några frågor som kanske kan ha betydelse, om det är ok? Har du testat med samma test hela tiden? När jag har testat både med billiga stickor från testlagret och med cb så går de inte att jämföra. Fick starkare på cb än på testlagrets. Har dessutom hört att det kan skilja sig inom samma märke med, så man ska inte tolka styrkan på testen för allvarligt.. Hur koncentrerat var ditt urin när du testade? Om du har druckit mkt kan ju det påverka,,, fast visst skrev du att det va morgonurin? Men ibland är ju urinet mer koncentrerat på dagen.,,,

Du, om du vill kan du ju åka in och ta ett blodprov som kollar ditt HCG-värde...

Jättestor jättelyckatill-kram till dig!!!

Två små - varmt välkommen hit, fruktansvärt att även du ska behöva leta dig fram till en mf-tråd!! Men den här tråden är super!! Du är självklart välkommen trots att du har barn sedan tidigare, är många här inne som har! Andra, som jag själv, kämpar för att få vårt första, så det är blandat med erfarenheter här, vilket jag tycker är toppen!

När jag var hos min gyn förra veckan, efter mitt tredje mf sa han att 1 mf är otroligt vanligt, 2 är betydligt mer sällsynt och 3 är väldigt sällsynt.. Har läst ngnstans att endast 1 % av fertila par får 3 mf eller fler.. Men låt inte oss här inne i tråden bli "sanningen" då många av oss har haft flera mf.. Med detta svammel vill jag nog eg ge dig lite hopp, det kan mkt väl gå vägen jättebra för dig nästa gång!! Glad Och det är klart att man sörjer de små man mist, även om de endast var några celler och inga barn på det sättet! Men varje gång jag har blivit gravid har jag älskat detta barn från första stund, har räknat fram bf, drömt och hoppats kring det här barnet.. Och du som redan har 2 vet ju mer än mej vad det är man mister!! Så det är självklart att det är otroligt jobbigt när man får mf! Stor kram till dig med! Jag hoppas att du snart slutar blöda och kan börja försöka igen! Lägg gärna till dig på vår BIM-lista.

• FruW

Fortfarande inte fått utslag på äl-stickorna... oroar mig för att det kanske är en sån månad där det inte blir ngn äl.. Ngn som vet om en rejäl förkylning kan påverkar äl??

• FruW

MCT - men NEJ det här ska ju inte hända ju!! Jag hoppas så att det bara är falskt alarm vännen!! Massa kramar till dig!!

Pancakes - nej jag tror inte att jag har missat det, har testat snart en vecka.. Men men, väntar ju på att läkaren ska höra av sig, och man får tydligen inte va gravid när man tar de där testerna, så...

• FruW

MCT - jag saknar ord!! Är sååå ledsen för din skull! Ring gynakuten, om inte annat är det skönt att få veta...

Miljoner kramar till dig!!! Hjärta

• FruW

MCT - bra att ni får åka in och kolla! Det är alltid skönt med ett besked, även ett tråkigt sådant.. Jag hoppas för allt jag kan att ni får ett bra besked från läkarna!!! Och som pancakes skriver - OM det är ett mf så finns vi här för dig!!!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3