• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe - stort GRATTIS vännen till plusset, underbart att höra!! Är såå glad (och avis Flört) för din skull!!!!

Pancakes - jä´la tant till att va envis!! Hur mår du vännen?? Kul att få sällskap till september om inte annat, kände mig lite ensam där ett tag Flört

Ska utmana mig själv i kväll... Sambon och jag har köpt biljetter till en festival i vår stad, skulle gå med ett annat par och några kompisar till den mannen, men nu har både min sambo och tjejen i det andra paret blivit sjuka... så jag ska gå själv!! Är inget bra på att göra såna saker själv, bara att gå själv o träna på friskis är lite jobbigt... känns som om alla kommer att kolla på mig, se att jag är ensam o tro att jag inte har några vänner.. fånigt, jag vet, men det ska förhoppningsvis göra mig starkare (om jag inte dör först, haha)... lite OT, ber om ursäkt..

Har för övrigt haft en depp-dag, känns som om jag aldrig aldrig kommer att få bli mamma.. trots att det inte är rimligt att läkaren från forskningsprojektet skulle ha hunnit höra av sig till oss väntar jag spänt varje dag på att det ska ligga ett brev där i brevlådan... är sämst i världen på att vänta på såna här saker! först vänta på detta, på att han ska vilja ha med oss, på utredningen, på behandling, på pluss, på bebis... bra övning för tålamodet iaf..!

Kram till alla

• FruW

Myra - välkommen hit igen! Hur sent var ditt mf, jag har hört att det ev kan påverka mensen om det har varit ett senare... Jag har bara haft 3 tidiga, så jag har fått min äl och min mens som vanligt efteråt.. Har du varit och kollat så att allt har kommit ut och så, annars kanske det kan spöka lite...?

MCT - tycker du har fått ett fint pluss, grattis vännen!

• FruW

Myra - mitt första kom i augusti förra året, sen ett i april och ett i maj,..  Vi har inga barn sedan tidigare, o barnlängtan är enorm... Hoppas varje månad så klart att det ska bli pluss och att det ska stanna.. Nu har vi förhoppningsvis en utredning på g, väntar på svar från en läkare om att vi ev ska få vara med i en studie om upprepade missfall..

Va jobbigt för dig med oregelbunden mens, pco?? Hjälper provera??

• FruW

Pancakes - jag hade en sådan deppmånad förra månaden, så jag vet hur det känns.. Blev inte riktigt glad på flera veckor! Jag fyllde 30 (har alltid tänkt att jag ska ha barn innan 30, sen korrigerat drömmen till att när jag fyller 30, då ska jag stå där med min fina mage, sen till att på kalaset då ska vi berätta för alla att vi ska ha barn... för några veckor sedan var det ett år sedan vårt första mf, då trodde jag att jaja, snart har vi vår bebis, men nu har det gått ytterligare ett år och vi är inte ett dugg närmare att bli föräldrar ändå, snarare tvärt om med ytterligare 2 mf...) men denna månaden känns det faktiskt bättre, lugnare... så, släpp ut sorgen, låt dig själv va lessen, men sätt också stopp för det, säg till dig själv att nu räcker det, det finns en massa underbara saker i livet som jag missar om jag bara går runt och är lessen hela tiden... Svårt jag vet, men vi måste kunna va glada också, annars tar sorgen över totalt!

Jag försöker få snurr på andra delar av mitt liv som jag vill förbättra, komma igång med träningen, äta bra, njuta av min sambo, vår relation, våra vänner... Försök njuta av allt det där "man inte kan göra när man fått barn"..

Stor kram till dig Pancakes, jag hoppas du snart mår bättre!!! Hjärta

En fråga till er experter!! Enligt min egen uträkning bör jag ha äl någon gång måndag eller tisdag i nästa vecka.. Har fortfarande inget utslag på äl-testerna, men tycker mig ha älflytningar, och jag har haft små blödningar i går och i dag (rött blod på pappret när jag torkar mig)... vad tror ni, äl nu eller inte? Tycker ofta att äl-flytningarna kommer någon dag innan jag får utslag på testerna, någon som har erfarenhet av detta? Vad kan det betyda?? Tror ni på att mysa nu för bästa resultat, eller vänta till äl-testerna ger utslag??

Vi myste i lördags morse, men tycker det är lite konstigt att jag blöder i dag då...

• FruW

Myra - usch vad jobbigt med din mamma!! Ville bara "bekräfta" det du skriver - min systers sambos mamma hade också sina "problem" under många år.. Sambon var väldigt orolig och stressad på grund av detta... tyvärr gick mamman bort tidigare i år, otroligt jobbigt för familjen så klart.. Men - syrrans sambo har blivit mycket lugnare sedan dess, tror att hans oro för att mamman ska råka illa ut har släppt, det värsta har ju redan hänt..

Stor kram till dig!!

• FruW

haha, kanske ska testa tvärt-om-tekniken.... jag vill absolut INTE ha ett junibarn!!! Fyy det vore fruktansvärt att få barn i juni!!! Alla barn som är födda i juni är det ju jättesynd om!!! Jag vill nog helst inte bli gravid alls!! Vill inte ha barn alls!!!

Meddelar om några veckor om det funkar Flört

• FruW

vet ni vad jag har hört? Bebisar - de dregglar massor! Och bajsar - huuuur mkt som helst!! jajamän, har hört det från en säker källa, en kompis kompis har en kusin som har träffat en som hade en bebis!! I bland t o me KRÄKTES den...! Vill INTE ha en sån, nepp!! Skål på er tjejer!! Fram med kådisarna o p-pillren, inga barn för mig!!! Skål

• FruW

MCT - grattis!! Bra gjort!! =)

Ingen som kan hjälpa mig med min fråga om blödningar, älflytningar och ältest som jag skrev om häromdagen?? Skulle väldigt gärna ha lite tips...

• FruW

Det jag menar är eg kanske inte en blödning, utan mer blod (rött) i äl-flytningarna... Fortfarande inget utslag på äl-stickorna, men tror det kommer i morgon.. Både jag o sambon har blivit jätteförkylda, så vi får väl se hur det går med verkstaden den här månaden... Jag har också cb-dig äl-test hemma, är inte alltid de ger utslag när testlagrets gör det, så brukar dubbelkolla lite med dessa ibland..

Tror ni det är bäst att ha sex precis innan man får utslag på äl-testen, eller de 2 dygnen efter utslaget?? haha, börjar bli desperat här känner jag, vill sååå gärna få ett plus på stickan igen!!

Mallanis, Pixan & Maria204 - BIM för er snart, hur går det för er? Några känningar!! Hoppas på ytterligare några fina plus här i tråden i dagarna! Lycka till tjejer!!!!

• FruW

Mallanis - blä!!! Vet precis hur det känns, tungt tyngre tyngst... Men - jag och Pancakes är jätteglada för sällskap i september!! Stor kram till dig!!!!!! {#emotions_dlg.flower}

Sofy - nepp precis, vill INTE ha bebis!! Inte alls!! Vet du - jag har hört att de växer upp till odrägliga tonåringar med!! O då kostar dom oxå pengar... Håller med Myra (tror jag) jag vill shoppa jag Drömmer Jo, det där med att slappna av har man ju hört... Det kan säkert stämma, men jag önskar att någon kunde tala om HUR man ska göra för att inte "tänka på det" - är ju inte så lätt direkt...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3