Together90 skrev 2011-10-21 11:03:31 följande:
Jag är lite ledsen.. fick reda på att det har bildas cystor/cysta på ena äggstocken sedans sist jag var där :( ... kan försämra chansen att bli gravid.. inte så kul när man redan har svårt att behålla barnen ..nu ska man ha svårt att bli med barn också.. har man tur försvinner den av sig själv.. jag känner mig ledsen och besviken på första besöket, läkaren var stressad ,, jag fick reda på att det var någon annan läkare som varit sjuk så de andra var tvungen att ta över hennes tid ..vilket säkert straffade mig :( ... jag har väntat så länge på den här tiden och det här mötet.. och nu så känns allt bajs.. när ska jag någonsin få mina svar ?
jag ringde tillbaka och var ledsen och förklarade att jag kände mig förvirrad och visste inte ut från in och ville bara ha svar på mina frågor osv.
Hon skulle försöka få läkaren att ringa mig idag eller i nästa vecka för att förklara läget..
Jag vet inte ens vad jag som händer nu...vi fick ialla fall lämna blod, fem rör blod fick jag lämna och Daniel fick lämna 2.
Det var även snack om att göra en sån där titt in i livmodern, alltså vad det nu heter hyste..något..
Usch vad tråkigt. Det är ju så viktigt att man känner att man "får ta tid" när man är i den sits vi är...
Att blodprover är lämnade och man planerar för hysteroskopi (?) är ju jättebra. Det är det man brukar börja med.
Tråkigt med cystorna, Hur kan de säga att det påvekar din fertilitet? Mabaja hade om jag inte minns rätt en jättecysta när hon plussade nu.
Många har efter utomkveds tagit bort en äggledare helt och ändå blir gravida.
Jag hoppas de ringer snart och att du får lite lugn. Kram!