• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Together90 skrev 2011-10-18 10:52:43 följande:
    va konstigt det är just nu, helt plötsligt fick jag en riklig blödning :( 7 dagar eftr den trodda ägglossning :S vad är det som händer ?
    Första månaden efter min skrapning var min kropp helt upp och ner också... det var som om den inte riktigt visste om den skulle ägglossa, blöda eller göra ingenting.. så den gjorde lite allt på en gång...
    Jag hoppas din kommer på banan igen snarast!
    Väntar tvillingar! 21+0 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-10-18 13:14:33 följande:
    Nej det slutade jag att göra i fredags. Men det moler fortfarande i tjejmagen och brösten gör ont ibland (mer sällan nu), så man undrar ju när det ska sluta. 
    Okej.. förstår att du känner dig orolig.. men har de sett något i livmodern tidigare? eller något på äggstockarna?

På mig såg de inget i  livmodern på hela tiden... ingen hinnsäck ingenting...
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-18 16:28:46 följande:
    Hej

Okeeeej, men blev den "normal" sen efteråt? alltså kroppen?
    kram     
    Ja...först blödde och kladdade jag ca 2,5 vecka efter skrapningen... neg gravtest och fick pos på ältest... sen kom det en jätteskum mens som varade  lite över en vecka, vissa dagar jättemkt, andra brunt kladd. Förstod först efteråt att det måste varit "mens".

Två veckor efter den blödningen fick jag utslag på ältest igen och den gången plussade vi!
    Så ca 10 veckor efter skrapningen plussade jag igen.
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-10-20 06:40:53 följande:
    Dagens tester... BIM+4 (enligt mina uträkningar). Men tror jag är någon dag efter då det digitala visade bara 1-2. Om någon vecka borde det visa mer också tycker jag. Glad

Wohooo! Håller tummarna!!
    Väntar tvillingar! 21+2 idag!
  • MCT79
    Pandoras box78 skrev 2011-10-20 10:59:24 följande:
    Igår kväll började jag blöda, rött, nu idag så är det bara lite bruna flytningar och har inte ont.
    Hoppas att det bara var en reaktion på VUL, är så orolig att det inte ska gå vägen trots att vi sett hjärtat
    Usch vad jobbigt,,, hoppas det bara är slemhinnorna som blivit irriterade i samband med VUL! Verkar vara många som råkar ut för det! Hjärta
    Väntar tvillingar! 21+2 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-20 17:30:33 följande:
    Från en dum blödning till en annan, Pandora förhoppningvis som de andra säger så var det bara någon känslig slemhinna.. :(

Nu har min blödning slutat, 2 dagar varade den, konstig mens :S :(

Men imorrn är det utredningssamtal, äntligen..
    Tänker på dig idag!! Stå på dig så mkt du orkar! Ibland måste man vara jävligt envis för att få det man vill ha...

Kram!
    Väntar tvillingar! 21+3 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-21 10:43:01 följande:
    Tjejer nu är jag hemma igen.. jag känner mig kluven inte helt nöjd med första besöket :(
    Vad hände?
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-21 11:03:31 följande:
    Jag är lite ledsen.. fick reda på att det har bildas cystor/cysta på ena äggstocken sedans sist jag var där :( ... kan försämra chansen att bli gravid.. inte så kul när man redan har svårt att behålla barnen ..nu ska man ha svårt att bli med barn också.. har man tur försvinner den av sig själv.. jag känner mig ledsen och besviken på första besöket, läkaren var stressad ,, jag fick reda på att det var någon annan läkare som varit sjuk så de andra var tvungen att ta över hennes tid ..vilket säkert straffade mig :( ... jag har väntat så länge på den här tiden och det här mötet.. och nu så känns allt bajs.. när ska jag någonsin få mina svar ?

jag ringde tillbaka och var ledsen och förklarade att jag kände mig förvirrad och visste inte ut från in och ville bara ha svar på mina frågor osv.
    Hon skulle försöka få läkaren att ringa mig idag eller i nästa vecka för att förklara läget..

Jag vet inte ens vad jag som händer nu...vi fick ialla fall lämna blod, fem rör blod fick jag lämna och Daniel fick lämna 2.

Det var även snack om att göra en sån där titt in i livmodern, alltså vad det nu heter hyste..något..
    Usch vad tråkigt. Det är ju så viktigt att man känner att man "får ta tid" när man är i den sits vi är...
    Att blodprover är lämnade och man planerar för hysteroskopi (?) är  ju jättebra. Det är det man brukar börja med.
    Tråkigt med cystorna, Hur kan de säga att det påvekar din fertilitet? Mabaja hade om jag inte minns rätt en jättecysta när hon plussade nu.
    Många har efter utomkveds tagit bort en äggledare helt och ändå blir gravida.

Jag hoppas de ringer snart och att du får lite lugn. Kram!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-21 11:37:57 följande:
    Mmm men vet du en annan sak då..
    jag sa ju att mina tester varit negativ från typ 1-2 veckor tillbaka och nu helt plöstligt..så fick jag se detta så då fixade jag till den lite i och kolla..det är positivt igen,..kan det vara cystans fel eller är det fel på testet ?

Har du fått lämna HCG prover? Alltså blodprov?  Ihop med din konstiga blödning kanske det kan vara rester kvar i livmodern ändå??
    Kan det vara ett nytt plus??
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-21 11:52:24 följande:
    Ja jag har fått lämna HCG för några veckor sedan och det var normalt och det fanns inga rester kvar enligt ultraljudet förra måndagen.. så allt borde vara ute och ja testen har ju varit negativa.. kan det komma tillbaka helt plötsligt om det har varit negativt efter missfallet kan det gå tillbaka och bli postivit då?

Jaa asså jag vet inte, vi hade ju sex förra veckan när min ägglossning enligt den läkaren skulle ha varit och jag hade ju två äggblåsor som blev cystan och den andra äggblåsan hade släppt.. och jag hade ju en konstigt blödning dock nu i veckan som varade i 2 dagar ..tror kanske kan ha berott på sex eller nått för idag efter vul så kom det lite bruntblod.. kanske känsliga slemhinnor.. men jaa vi får ju se.. 

Får väll ta ett nytt test imorrn och se..

Om HCG i blodet var nere på noll (eller nära) så har jag svårt att tro att det skulle vända uppåt såpass mycket att det skulle ge utslag på gravtest igen. Särskilt om man inte så några rester...
    Verkar ju onekligen som det kan vara ett nytt plus?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3