• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Mrs Lilac, jag undrade över cytotec under läppen/tungan... jag fick ta min första dos i slidan... cytotec.. sedan dos två och tre fick jag svälja ner... nu sket min kropp i vilket och jag skrapades tillslut men vad olika det verkar vara!

Sen fick jag ligga inne när jag fick mina tabletter. Det var tydligen policyn när man hade passerat v 9... mitt MA upptäcktes 11+4 och fostret dog ca 8+4. Lades in och fick tabletter 12+2...

Väntar tvillingar! 23+2 idag!
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-11-04 12:48:48 följande:
    Har provat cytotec både i slidan och under tungan (inte samtidigt, utan vid två olika tillfällen) och de fungerar på liknande sätt (föredrog dock vagitatorerna)...

Har varit på gynakuten på HS vid mina tre mf och har absolut blivit bra bemött. Visst får man vänta, men det är något man får räkna med i det läget. MF är oroligt påfrestande psykiskt, men det tror jag det är oavsett hur länge man får vänta.
    Mrs Lilac skrev 2011-11-04 17:15:35 följande:
    Sublingualtabletter med cytotec lägger man under tungan och så får de smälta där och absorberad in i slemhinnan och därmed direkt ut i blodet. Det tog tid och smakade inte så gott. Kunde inte prata under tiden heller. Men de fungerade ju i alla fall, allt mitt kom ut snabbt sen och jag slutade även blöda ganska snabbt så efteråt gick allt bra.
    Cytotec finns bara som en sort. Finns varken som vagitorier eller sublingualtabletter. Det jag fick peta upp i slidan var exakt samma tabletter som jag sedan fick svälja. Å förmodligen exakt samma som du fick under tungan....  (kan tänka mig att det smakade skit...)

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3
    Väntar tvillingar! 23+4 idag!
  • MCT79
    Mrs Lilac skrev 2011-11-05 19:49:34 följande:
    Haha ok, jag frågade om jag skulle få sublingual eller vagitorier eftersom de stod i info bladet att det fanns olika. De sa att man fick bara sådana man lade under tungan med hem. Varför sa hon inte bara att jag skulle ta de under tungan helt enkelt? Hon kanske var rädd att jag skulle experimentera med dom i fall jag visste att man kunde göra vilket som?
    Tänk om man la en vagitorie under tungan...hihi!  har ju haft patienter som svalt suppar.... ibland får man vara tydlig...
    Väntar tvillingar! 23+4 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-06 06:29:50 följande:
    Åhh jag är så frustrerad... det är 8 dagar kvar ungefär till BIM och jag har fått en tid för hysterokopi på tisdag redan och jag vill ju inte göra den om vi lyckas blivit gravida, inte för att jag tror det men OM..

Därför har jag smått börjat testa mig redan nu för att se om jag ser något men ..hur ska jag göra?
    Boka av eller ?

Man får missfall om man nu varit gravida när man gör hysterokopin..       
    Jag hade skjutit på det tror jag....
    Väntar tvillingar! 23+5 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-06 16:32:54 följande:

Vill ni låna mig era ögon och säga om ni ser något om ni försöker..jag är på BIM - 8 idag ..så väldigt tidigt.. Men jag skall göra en hysterokopi egentligen och vill ju veta innan om jag är gravid eller inte, har inte allt för höga förhoppningar men ..ja ..har redigerat mitt test jag tog idag.. jag såg själv ett pluss på stickan om jag kollade väldigt noga .ett svagt svagt svagt..men det fastna inte så bra på bild..men vad tror ni.. ???
    Jag vet att jag greppar runt halmstån nu ..men efter tre missfall gör man det kan jag säga..
    Jag ser ett svaaaaaaaagt streck... nu är det ju väldigt manipulerat.... jag hade avbokat hysteroskopin och fortsatt testa.... kanske med något annat test.... CB verkar ge mkt skumma resultat....
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-06 19:39:27 följande:
    ´

Har den här bilden också? ..men du har rätt,kanske spökstreck.. men bör nog avboka vilket som... jag måste ändå jobba på tisdag egentligen så.. det får bli så, ska berätta som det är .

Tack för hjälpen kramis
    Vet inte om jag tror på spökstreck...egentligen.... något reagerar ju testet på... ?
    Du har inga tester från testlagret? Dom har aldrig felat för mig..
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-10 15:12:24 följande:
    Nej inte gravid :( 

Spöksteck var det allt, tyvärr :(

Inte min tur antar jag förhoppningvis nästa månad eller någon annan månad blir det min tur att få pluss igen och förhoppningvis en bebis någongång :(

Kram och tackar som frågade (L)      
    Men blä vad tråkigt.... Skippa CB tycker jag... dyra och verkar inte helt pålitliga...
    FruW skrev 2011-11-10 17:56:09 följande:
    Åh vad tråkigt together! Spökstreck (o mf) borde förbjudas! Hoppas din undersökning går bra!

Havsklippan jag mår bra trots allt, tack för att du frågade! Nu är det fullt fokus på bröllopet som äger rum på lördag, lycka!!!

Har varit på startsamtal för Ivf, behandlingen med hormoner väntas starta runt nyår :)

Hur mår ni alla fina tjejer här inne?

Stor kram från mig
    Spännande med bröllopet! Det kommer gå fiiint ska du se! Snart är du fru! Hjärta
    Är det bara jag som tycker det låter lite symboliskt med att starta hormonerna vid nyår... 2012 blir ert år....
    Väntar tvillingar! 24+3 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-13 10:15:42 följande:
    Idag kom mensen tillbaka sen missfallet...bittersweet skönt att kroppen funkar igen men hade som sagt hellre varit gravid ... Men nu är det bara att ta nya tag till nästa månad eller hur ? Håll tummarna för mig kram
    *håller håller håller*
    Väntar tvillingar! 24+5 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-14 05:52:27 följande:
    Hej tjejer...

Jag är så orolig.. jag tror kanske att något har förstört med livmoderslemhinna...

Min mens är så otroligt sparsam.. och jag brukar ha så kraftig mens och väldigt riklig, jag har läst om att ibland så skrapar läkarna för mycket och förstör allt där inne.. jag är orolig för om det är fallet att min livmoderslemhihnna inte byggs upp som den ska så är det omöjligt för ett ägg att fästa där.. :(

jag skulle hata läkarna om det var fallet, jag skulle hata dem så att jag dog :( Jag mår så dåligt nu.. jag bara känner på mig att något är fel .. som att jag hade så jäkla konstigt blödningar efter skrapningen osv.

Jag ska ringa SÖS idag och kräva en ny tid för hysterkopin fort... tänk om det är så :( ?
    Vad gör man då?         
    Hej gumman,,.. förstår din oro. Var har du läst om att man ibland skrapar för mkt?
    Jag tror mer att din kropp inte hunnit bygga upp någon vettig slemhinna efter skrapningen.. först blödde du ett tag.. sen slutade det och sen blödde du igen eller hur?
    Min första månad efter skrapningen var ju också ett evigt hattande med blödningar så jag vet inte hur min "första mens" hade blivit eftersom jag plussade igen.
    När man får mens blöder man ju ut livmoderslemhinnan...samma hinna som de nu har skrapat bort istället. Om de skulle skrapa "för mkt" skulle de ju skrapa av livmodern i sig?
    Väntar tvillingar! 24+6 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-11-14 17:21:54 följande:
    Vecka 9 nu (8+2) fy vad veckorna springer iväg... I morgon ska jag ringa oh boka tid för det tidiga UL som ska ske i vecka 12. LÄNGTAR!!

Jag har sjukt illamående hela dagarna... Någon som vet om det finns någon teori om man har mer illamående så är det fler foster??? Eller något annat... För så här illa har jag inte mått med mina två andra...

En fråga till... Någon som varit kass i magen dvs. lös i magen under graviditet. Jag har lös avföring, inte som magsjuka så man springer hela tiden men den är inte fast när jag ska göra nr 2.
    Jag väntar två och har inte mått speciellt illa alls... det var ett par veckor när jag kräktes ibland men inte varje dag..

Jag var också lös i magen runt v 8-10 sådär... tror det är när progesteronet stiger... Sedan stenförstoppad och nu i helgen lös igen...=)
    Väntar tvillingar! 24+6 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3