• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Alicia 72 skrev 2010-11-18 10:48:30 följande:
    Men mannen vet väl om att du plussat? Dock inte att du upplever de som svaga? Eller?

I detta fall ser jag faktiskt ingen som helst anledning att berätta. Jag vet ju hur han känner. Han vill inte hålla på med allt sånt här. Prata sönder sex-livet, ägglossning hit och mens dit. Han vill bara ha en bebis. Nu.
    Så då får vi väl fixa det, tänker jag. Och mig stör det inte alls att inte "få" prata om allting heller. Ganska skönt faktiskt.

Vet inte om min mens har kommit igång men jag antar det. Tog en tampong i morse och har inte bytt den ännu. Men den har betett sig precis som den brukar så gravid denna månad är inget jag ens tänker på.

Var mf i vintras ditt första?

Alicia
    Ja, idag först vet han det, sa ju inget innan eftersom de nästan var obefintliga plus. Tvingade ut honom i badrummet och då såg han helt klart strecket på morgonens utan ansträngning, de tidigare fick man ju vrida o vända på, de kändes mer som inbillade streck... Men jag vill inte belasta honom med allt du skrev ovan, det är samma lika här... Han vet ju hur viktigt det är, men han har nog känt sig lite tvingad för att jag har sagt att det har varit äl-dags tidigare, blir ju inte så spontant och bra då direkt.

Tampong vågar inte jag ha nu, kör med binda även om det känns som att springa runt som en liten anka. =)

Ja, mitt första mf. Har varit gravid tidigare, men det har slutat i aborter pga olika orsaker, en gång när jag var jätteung och en gång när det var en man som misshandlade mig, hur gärna jag än vill ha barn, så är det INTE med ngn som har slagit mig. Men jag tvekade bra länge, insåg dock orimligheten att behålla det, för han hade fått reda på det på nåt sätt och då vet jag inte hur det hade gått.
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 11:25:19 följande:
    Men fy vilken pungråtta som misshandlas! Du gjorde nog det rätta i den situationen. Kanske hade även barnet på ett eller annat sätt utsatts för hand våldsamheter. Bra där att dumpa bajskorven!

Hade jag haft plus på någon sticka hade jag inte heller haft tampong! Dels vill man ju hålla koll vad som händer, dels ska man ju inte ha tampong OM det skulle vara missfall. (Och absolut inte vid graviditet).
    Men i mitt fall tvivlar jag inte så då undviker jag gärna binda. Fick liksom nog av det under mina 6 veckors missfalls-blödningar i somras....

Är så glad över gyntiden - nu är jag bara arg att jag inte vände mig till dem innan somras istället för min lokala, kassa gyn.

Alicia
    Haha, vad rolig du är! Skrattande "pungråtta" och "bajskorv", hade inte kunnat säga det bättre själv....

Då förstår jag verkligen att du vill undvika binda.

Men bättre sent än aldrig, inte sant? Ingen idé att vara arg för det nu, utan var bara glad för att du har fått en tid relativt snart. Hjärta

Matilda
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 11:37:26 följande:
    Men oj, vilket as! Vad skönt att du lämnade honom till slut, fyfan för män som misshandlar. (ja, fyfan för alla som misshandlar menar jag förstås)

Själv försökte jag få barn för några år sedan med mitt ex. Detta trots att jag kände någonstans innerst inne att det inte var rätt. Förmodligen hade jag gjort abort jag också om jag blivit gravid, han var så FRUKTANSVÄRT elak, aggressiv och manipulativ. Men som tur är blev det aldrig något barn. 
    När jag gjorde slut stal han 40 000 kr av mig och så sent som förra veckan lämnade jag in en stämning mot honom. Det blir förmodligen rättegång eller liknande innan nästa sommar. Men det jobbigaste är är att jag faktiskt fortfarande är rädd för honom. Nu när jag har stämt honom är jag faktiskt rädd att gå ute på kvällarna själv, och igår drömde jag en mardröm om honom.
    Fy fan för elaka män!
    Men vilket j-a as!!!! Vilken himla tur att det inte blev nåt barn med honom.... Hoppas du får tillbaka pengarna och hoppas innerligt att du inte träffar på honom nånstans.
    Ja, de borde skjutas!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-18 13:23:12 följande:
    Hej på er!
    Håller med om att män som slåss är bajskorvar.. minst... ;)  Jag har råkat ut för en jag också... fast den lite mer sofistikerade typen som körde mycket lögner och psykiska grejor till jag inte visste vad som var fram och bak på mig själv ens. Sen kommer det några smällar men nånstans i mig brast det då och jag gick. Han var tokig men jag var plötsligt superstark. Det har såklart påverkat mig som person och den som får sota för det ibland är ju min älskade sambo.. svårt att lita på ord... komplimanger.. osv..

SoMa det ser ju lovande ut det där plusset! Blöder du nu med eller har det slutat?? Håller tummarna!
    Ja, jag vet precis hur du menar, man blir ju nojig för mindre och vågar inte alltid tro att det finns äkta, snälla män.

Jag blöder nu med, av och till, jobbigt... =/

Ringde BM, hon sa att det lät som en grav, men att jag skulle avvakta med att testa i 5-7 dagar (tjena?!?!)... Sen pratade jag även med sjukhuset, de sa att det lika gärna kunde vara mf och det där med att det stegrades kunde hon inte svara på, för på deras teste ser man bara streck, missfall eller ej. "Avvakta tills nästa mens" sa hon, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh. Fy, vad frustrerande. Skrikandes
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 14:06:16 följande:
    HAHAHA *asg* Vad TROR de??? Det är som de där BMs som säger att man aldrig ska testa tidigare än 14 dagar efter utebliven mens för att vara säker på resultatet.... NOT very likely!

Men åter till dig; vad jobbigt att inte veta! Hur känns det nu då? Börjar det likna mens tycker du?
    Jag brukar använda lite omvänd psykologi i såna här situationer; ponera att denna graviditet var oönskad. Skulle du nu då vara säker på missfall eller skulle du fortfarande tro att du var gravid?

Alicia
    Borde bara ha kontaktat den ena, hon den positiva av dem... =P Å andra sidan är det väl bra att inte hoppas för mkt då, men jag blir så himla kluven.  Rynkar på näsan

Om det vore oönskat, så skulle jag tro att det bara var en konstig mens eftersom det för mig inte är naturligt att blöda vid en graviditet (eftersom jag hittills aldrig haft erfarenhet av det).  
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-18 14:24:51 följande:
    De tidiga mf jag har haft så har det blivit starkare fram till att jag börjat blöda å nån dag till för att sedan snabbt försvinna. Så fortstter dina öka i styrka som de gör tycker jag det ser lovande ut!

Rådet att vänta är ju aptråkigt men i praktiken det enda man kan göra... blodprov iofs om du kan få det nånstans?
    Gaaaah, då kan det ju fortf vara ett tidigt mf... Förvånad Är nog bäst att jag testar vidare, ska jag vänta i en vecka till kommer jag gå upp i atomer av ovissheten osv. Avvaktar med blodprov ett tag till.
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 16:20:39 följande:
    Jag har hållit mig ifrån facebook bra länge nu. För jag orkar inte med alla jävla bebisbilder och ultraljudshejarop och skit! Idag gick jag in och såg att syrran uppdaterat med att berätta om sin graviditet, och alla gratulerar förstås... åh vad jag är avundsjuk! Fan vad jag är bitter och ledsen fortfarande.
    Kommer det här nånsin försvinna?
    Ja gumman, så fort du plussar och pyret håller sig kvar, det blir snart ska du se! Hjärta 
    Man kan bli galen för mindre och det är sååå svårt att inte bryta ihop när släkt och vänner blir gravida och man själv bara får minus eller mf...

Stor kram!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 16:37:17 följande:
    Ja, man får hoppas att man slutar vara så himla ledsen någon gång, så att man kan vara den vän man faktiskt VILL vara, och kunna glädjas med andra. Nu vill jag bara gömma mig i en kokong och gråta.
    PMS, here we come!
    Vissa månader har jag varit skitledsen och helt sänkt! Sen har jag intalat mig själv att det hjälper inte det minsta lilla, inte blir jag mer gravid av det heller, så då vänder det sakta men säkert... Fast man tycker det är så j-a orättvist! "Varför blir alla andra och inte jag?"
    Å andra sidan, tänk de som aldrig blir gravida, inte ens med ivf eller nåt sånt, tänker man så så har vi iaf chansen att bli det, även om det tar längre tid än vi önskat.

Jag vet precis hur du känner det! Själv ska jag snart åka hem o försöka att inte tänka på nåt som har med mf/grav/barn att göra... Somna i soffan låter som en bra idé!
  • SoMa72

Tänker ganska mkt på att BF skulle ha varit i dagarna. Gråter Hoppas man får nåt annat bättre att tänka på snart...

Mörkt är bara förnamnet, blä....

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 17:26:13 följande:

Tänk inte på BF, tänk på att det är superpositivt att du vill hem och sova i soffan.... det kan betyda GRAVIDITET!!!!
    En julibebis blir det isåfall!
    Fasen vad najs!

Vad gullig du är!  Hem o sova i soffan vill jag alltid, preggo eller inte... Tungan ute Om man sover så behöver man inte fundera sönder saker, åtminstone inte i vaket tillstånd. Flört 
    OK, då förtränger jag BF som skulle ha varit, lovar att försöka iaf...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3