• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

syskonmaking: Känner du något? Mår du annorlunda?
    Jag läser för mycket här på FL och vissa verkar känna av med en gång andra inte ett smack! Men visst vi e ju alla olika

Skrållan: våra män är fina

• sassa07
    Eddam skrev 2010-07-09 13:02:51 följande:
    Skrållan: Vilken go karl du har!! Och han har ju helt rätt även om man inte riktigt vill tänka så utan hellre vill vara gravid.. Men snart så!

Sassa: Jag har fått en sån grym mensvärk och det spänner i tuttarna. Så jag tror att mensen kommer komma i morgon eller övermorgon. Det känns precis så.  Förra kuren fick jag en svaag mens 10 dagar efter ÄL och på söndag är det 10 dagar efter ÄL för denna omgång så jag tror inte det blev bäbis denna månad heller. När jag var gravid med sonen kände jag ju ingenting mer än lite mensvärk några dagar innan jag plussade. Så jag har gett upp hoppet, ligger i soffan och tycker synd om mig själv och tjurar..
    Tråkigt att höra att du tror det e mens, men ännu är hoppet inte ute men du känner ju din kropp bäst..
    Man ska och får tycka synd om sig själv... så det tycker jag att du gör rätt i!

Jag lider fort av "inbillningssjukan" har molande/mens värk... äter choklad tills det sprutar ur öronen, bakar varje dag, bullar eller bröd... kanske ett sätt för mig att inte "tänka" på det....

Jag e så himla orolig, för jag vet inte vad jag gör om mensen kommer.... *suck*

Ha en mysig helg
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-10 14:20:25 följande:
    Idag när jag var på apoteke för att att hämta ut ett nytt paket med Pergotime så säger dom att läkaren nog har blivit av med licensen!!!!!! WHAT?!?!?! Och inte går det att ringa till dom heller eftersom det är lördag, får prova på måndag.. Hoppas jag hinner få tag på dom innan jag är på dag 3...
    What!! shit va e det för läkare??? Jag hade fått panik!

MEN? Har du fått mensen???

Nope jag har inga mer Pergotime att hämta ut så jag hoppas ju att dom vill skriva ut en kur till om det nu inte visar något!!!
    Jag skall ringa dom på måndag och se vad dom säger!!!
    Grrr denna planering...
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-07-10 22:50:18 följande:
    Nej nej nej, du får inte ge upp hoppet! Inte ännu! Vi ska ju kämpa, tillsammans! Och bli gravida, samtidigt, alla här! ...fast lite får man tycka synd om sig, och lite får man tjura... men det måste gå över lika fort som det kommer.

Imorgon bitti drar jag till fjälls, och blir där 10-14 dagar. Ska vandra och ska på kalvmärkning. Kommer bli skönt att komma bort från civilisationen ett tag. Ha det skönt alla, kämpa på, så hörs vi snart igen!
    Nej vi får absolut inte ge upp hoppet!!! Kämpa kämpa!!!
    Skönt för dig Skrållan att komma bort lite, kanske inte "tänker på det" så mycket då!!! Njut nu av en härlig semester... Hörs snart

Syskonmaking: det har säkert blivit något fel, ja man tycker ju att en känd proffessor inte ska göra några misstag!!!
    Jag vet inte om jag missuppfattar dig med "vad vi ska göra" men menar du min man och jag???
    Jag hoppas väl på en pergotime kur till!!! Annars får dom gärna kolla min man!!!

En av mina vänner har PCO, (det förklarar ju nu varför de tog dom ett tag att bli med barn, men ingen visste då! ) hon hade hört att mannen skulle äta nötter, ja jag vet inte vad jag ska tro på det finns ju så många "påhitt"

Jag tror att min mens kommer oxå... Igår va jag irriterad HELA dagen,på allt å alla!!! Kunde ens inte njuta på restaurang med min man å mitt barn!!!
  • sassa07

MD77: Vad roligt att höra, skönt att allt gick bra!!! Nu håller vi tummarna!!! Var det nervöst???

Syskonmaking: Nä dom har inte sagt något mer om vad som ska hända! Han pratade om spolning första gången jag va där...(å det var i Mars) Han sitter mest å säger "hum" "hum" "hum"... Å första gången jag va där så fattade jag noll, och insåg nog inte vad allt handlade om eller vad som skulle hända...
    Ingen mens??
    Jag har ringt gyn idag, och dom ringer tillbaks sen så jag ska fråga dom vad som händer....

• sassa07

Funderar lite (ovanligt)

MEN
    Med pergotime sägs det ju att mensen ska komma 2v efter ÄL. alltså en "normal" menscykel!
    Nu har ju inte jag stenkollat min ÄL men jag tänkte på dig Skrållan som hade ÄL och sen var mensen ändå "försenad".Är det bara kroppen som spelar sig ett spratt???
    Syskonmaking din mens kom väl i tid?

Idag em ska jag ta blodprov för att kolla om jag har haft ÄL, så efter det resultatet kanske jag får ett svar på vad dom ska göra!!!

• sassa07
    Eddam skrev 2010-07-12 14:27:55 följande:
    MD77 skrev 2010-07-12 14:53:09 följande:
    OM det var nervöst!? Har nog inte varit så pirrig i hela mitt liv! Men de var väldigt trevliga och tog väl hand om mig så det kändes bra. Ingreppet gick väldigt snabbt och sen låg jag och vilade i ca 30 min efter, det var skönt att ligga där och bara låta allt sjunka in.
    Kollar dom inte om det har vart ett ev. missfall eller låter dom kroppen ta hand om det själv?
    Skönt att läkaren ringde tillbaka, och att det finns en omgång till att hämta ut (om det nu behövs)
    Jag förstår din känsla att testa sig....

MD77: Skönt att du fick ett gott intryck av kliniken

Gyn ringde tillbaks idag och hon som undersökte mig sist (kollade äggblåsor) är inte min ordinarie och hon hade inte gjort några anteckningar i min journal heller om hur det verkade...
    Hon som ringde mig tillbaks undrade varför jag va så ivrig att få ett recept till om jag nu har bim den 16e så måste jag ju ändå vänta 5 dagar på att starta... Grrrr jo hon har ju rätt men jag vill ju bara veta att det kanske finns en möjlighet att hämta ut!!!
    Men min ord. gyn e tillbaks på måndag... Gott!!!
    Tog blodprov idag oxå...
    Zzzzzzz trött e jag!!! Deckade efter jobbet och har sovit i nästan 4 tim nu, skulle hämtat sonen hos svärföräldrarna men han ville stanna och sova över
    Skönt att bara få vara lite...
  • sassa07

Tjohoooo vad spännande
    Håller tummar å tår med MD77!!!!

• sassa07

Surtant ringde tillbaks idag! Anteckningarna från VUL som min tillfälliga gyn hade skrivit sa att det fanns äggblåsor men att man inte kunde se då om det skulle ge ÄL? Kan ju hoppas att det växte till sig något dagarna efter VUL!
    Puh vad man funderar!

Syskonmaking: Är det "billigare" test du har testat med nu??? Var köper du test???

• sassa07
    Eddam skrev 2010-07-13 20:43:06 följande:
    Tack tack ni! Jag har tagit 2 till tester under dagen och båda visar llika svagt positivt.. Vi får se hur det går för på middagen idag kom en liten miniblödning. en liten "skvätt" sen inget mer.. vi får se om det kommer något mer och hur testerna utvecklar sig..

Sassa: Det är testerna från quicktests.se är dom som visar positivt..
    Men vad betydde surtantens uttalande? Att OM det inte har tagit sig, ska du fortsätta med Pergo eller vad?  Skönt att din riktiga gyn kommer snart!
    Ojojoj spännande!!!! Nån mer blödning?

Surtanten trodde att jag skulle få fortsätta med pergo eftersom detta var min första kur!

Jag skulle oxå vilja testa mig men är så feg! Vet hur krossad jag blir om det visar neg.
    Å jag har väl turen att mensen kommer två veckor efter bim... Jag har inga känningar, bara lite mens/mol hugg ibland.

Ska till High Chaparall sön-mån med 2 andra familjer, kanske bäst att testa sig innan man åker...
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??