• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Eddam skrev 2010-06-28 21:07:06 följande:
    Överstimulerad som i för många ägg eller hur funkar en överstimulering?
    vilket som, skönt att inte så var fallet! bara köra på nu då.. Men var tredje dag, så segt att behöva vänta så lång tid..
    ja att det kan vara för många ägg å att risken för flerbörd blir större...

Våran son blev till med p-piller för 6 år sen och nu när vi vill ha nr 2 så blir det inget!!!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-29 08:40:06 följande:
    Okej, bara hoppas att man inte blir gravid med trillingar eller något när man inte blir ultraljudad för att se antalet.. hihi

Gaahhh! Nu har 2 till kompisar berättat att dom är gravida!! Kul för dom men ohh så frustrerande det är att inte bli gravid själv!!
    nja inga trillingar...

Aaaahh va jobbigt att höra, men visst man får ju vara glada för dem, men jag håller med dig det är frustrerande....
    Jag orkar inte tänka å planera mera.... Ibland känner jag att jag vill ge upp, visst det är första pergokuren men psykiskt är det jobbigt!!!
    Det är nog meningen att jag bara ska ha ett barn....
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-29 19:58:22 följande:
    Det där kunde vara jag som skrivit! Det är nog meningen att jag bara ska ha ett barn..  Dumma tanke försvinn gärna!!!
    Ja den tanken får gärna försvinna... NU!!

Våran son blir 6år till hösten, om man får säga å skriva så här som jag tänker så är man ju rätt "bekväm" av sig att ha en så stor kille, han sköter sig själv!!! Tanken på att börja om med allt igen, men innerst inne vill man ju ha en till å ett litet syskon, även om åldersskillnaden blir rätt stor!!
    Skulle det bli twins så är det ju helt oki att han e äldre

Tog ett ÄL test för en stund sen, visade nada! Man ska väl iofs testa på morgonen å inte efter en dag med kaffe å flera liter vatten efter min springtur..

Har du ÄL testat???

Skrållan83: Du kan ju fort. vara gravid, 2 av mina kompisar "blödde" sen visade det sig att dom var med barn.... men visst det är tungt, man hoppas såååååå
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-29 21:26:24 följande:
    Ja jag testar varje dag. Eftersom jag fick utslag på dag 9 och 10 förra gången så började jag direkt när jag ätit kuren klart.. Men idag har jag inte testat. Ska göra det sen..
    Jag har lite svag mensvärk och tuttarna spänner lite men ingen känsla av att nån ÄL skulle vara på gång..

Ja jag förstår verkligen att man blir bekväm med en 6åring! Jag börjar bli bekväm med våran son och han är bara 1 år och 9 månader.. haha.. Så jag vill gärna bli gravid INNAN all trots börjar så vi inte hinner ångra oss.. haha..

Springtur? Vad jobbar du med?

Skrållan: NEJ!! Hoppas det bara är lite som kommer ut och att det slutar lika fort som det kom!
    Jag har oxå molande/mensliknande värk!! Ibland "hugger" det till. Sen kan det mola en stund och sen känner jag inget!!! E såå rädd att jag bara inbillar mig :-/

Jag menade i går att man kanske inte ska ta ÄLtest efter att man druckit en massa kaffe på jobbet å sen på kvällen va jag ute å sprang så det blev liter vis med vatten efter springturen...
    Jag jobbar med inköp/logistik
    Hade ju vart skönt att få gå hemma ett litet tag nu...

Imorse halv 6 väckte jag min sambo för sex, det gick la sådär!! Han kände sig pressad, men vad ska man göra, han vill ju oxå!  Vi kommer inte att se varann förrän på fredag kväll (rätt sent)... så jag ville göra det!! Men men till slut gick det bra å jag åkte till jobbet

Skrållan83: hur går det???
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-01 08:06:18 följande:
    Wiiee!! Jag har fått fullt utslag på ÄLtestet! Jag som var helt säker på att jag inte skulle få någon ÄL denna månad eftersom den inte kom samma dag som förra gången. Håll tummarna för oss u!

Skrållan: Kommit något mer?
    Sassa: Hur går det för dig? 
    Tjohooooo va roligt Jag håller alla tummar jag kan för er...

Nä jag har inte testat ÄL-test ännu, jag vågar inte, blir bara så besviken om det inte visar något, känns som att mensen eller inte får avgöra om ca 2v, sen ska jag ju ändå ta blodprov igen för att se om jag har haft ngn ÄL...
    Men i skrivandets stund kanske jag ska ta ett test ikväll/imorgon, eftersom jag har molandevärk till å från...

Skrållan83: jag håller alla mina tummar för er oxå, ska bli spännade å se vad grav. testet visar imorgon..
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-01 12:18:07 följande:
    Ja visst är det en besvikelse varje gång.. Usch.. Det är nog bra som du tänker, att se om  mensen kommer eller inte. Försöka koppla bort det och låta det bli om det vill.. Jag har försökt lite likadant men det är ju omöjligt! Obestämd 
    ja man försöker då allt att inte "tänka" men det går bara inte!!! Helt omöjligt!!!
    Jag tror att tänkandet/funderandet/grubblerierna har en liten spärr med i det hela!

När jag gick på zonterapi sa hon till mig att jord är bra terapi, (Som Moder jord, allt skapas där, nu är jag inte kristen men det ligger kanske nåt i det) Så jag tänkte att jag kanske skulle ta mina 5 säckar jord från Plantagen å hälla ut och sen sitta där å pilla hehe... Fast jag har iofs planterat lite blommor hemma så lite terapi kanske...

Men nu tycker jag att det är vi här i tråden, våran tur (å även ni andra som läser här) för detta är stressigt... psykstress!!
  • sassa07

Är det någon av er som känner att magen är svullen/spänd/hård under ÄL??? Jag e ju inte 100 på att det
    är ÄL jag har men så känns det i magen nu i alla fall..

• sassa07
    MD77 skrev 2010-07-01 20:29:10 följande:

Nu börjar det pirriga och nervösa...att få ÄL! Tänk om det inte blir något!? Tycker inte om att inte veta men jag får hålla mig till VUL på tisdag så ser de väl om jag är på G eller inte. Hur stora ska ÄB vara på dag 12 för att få ÄL?

Jag gjorde VUL dag 11, hon kollade bara att jag inte va överstimulerad... men hon sa inget om att hon ev kunde se en ÄL... Det kan förändras från dag till dag sa hon beroende på när ÄL sker...
    Så jag gick därifrån ganska frågande....
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-01 21:08:46 följande:
    Haha Om du satsar på det där med jorden så ta gärna bilder och visa.. hihi

Annars så känner jag mig oxå svullen om magen nu när jag har ÄL.  Spänd och hård nej men det känns som precis innan mens. Svullen och mensvärkig.. Har du inget test hemma eller vägrar du testa?  
    Min sambo tyckte det va en kanon idé med jorden -INTE hahaha...
    Magen e fort. svullen, jag har verkligen ont hela tiden nu... jag tog ett test när jag kom hem men det visade INGET!!! snyft...
    Så nu känns det bläääääääääääääää....

Min inställning från början va att nu kommer det att bli bebbe, lite pillerhjälp och sex så löser vi det här... visst man vet ju ännu inte men blev så besviken när ÄL testet inte visade något...

Vad har ni för ÄL test???
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-01 21:30:22 följande:
    Jag har CB´s fertilitetsmonitor och deras digitala ÄL-test. Jag kör på det tunga artilleriet! Här ska inte missas någon ÄLGlad
    Om jag måste äta en kur till så ska jag oxå ha det atilleriet...
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??