• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

ellenkey skrev 2010-11-23 14:30:56 följande:
    Jag får alltid svamp en vecka innan mensen kommer och sen försvinner den lika snabbt med mensen. Har läst att det beror på att slemhinnan tunnas ut innan mens.. har också läst att svamp kan ha med graviditet att göra, hoppas att så är fallet. Försök 11 nu!

För att analysera, vilket jag gör hela tiden.. så har jag inga flytningar alls nu innan mensen, det brukar jag ha massor, men vågar inte hoppas eller tro nåt, har gjort det för mkt.
    Spännande Håller tummarna att du får ett pos grav test på fredag
  • sassa07

ellenkey: hur mår du???

ymmmi: ledsen men jag vet inte heller riktigt vilken dag du ska räkna... men nu har du ju börjat så

• sassa07
    ellenkey skrev 2010-11-26 06:09:26 följande:
    Säger bara en sak: Det räckte med en pergokur för mig
    Wiiiiiiiiiiiiiieee, GRATTIS vad roligt
  • sassa07

Fimpen är du kvar här Hur har det gått för dig???

• sassa07

Fimpen72: Jag e tillbaka i tråden... Har fått mf Fy satan vad dåligt jag mår....
    Har du börjat med pergo nu???
    Ja dom tjejerna bara försvann??? Nä jag har inte läst nåt att dom har plussat...

ymmmi: håller tummarna

• sassa07

Va på UL i måndags, v11 då.
    Han hittade ingenting... fick göra ett grav.test som va pos. Sen gjorde han VUL och han hittade fort. ingenting...
    Fick bruna flytningar samma dag jag skulle dit och igår blödde jag lite och idag har jag mer bruna flytningar.
    Jag ska till gyn på fre. igen och kolla mig :-/
    I 1,5 år kämpade vi för detta plusset och nu är vi tillbaka på ruta 1 igen... Det känns så tomt å overkligt!!

Hur går det för er tjejer???

• sassa07

Malika: Tack, ja just nu känns det förjävligt!!! 1,5 års försökande och sen bara helt bestulen på lyckan vi hade när jag plussade...

Usch jag lider med dig... man hoppas så innerligt och sen känns det som om man faller pladask!
    Jag struntar i äl-testerna känns bara stressande för min del :-/
    Nya tag, det handlar om NÄR du blir gravid inte OM!! Vi ska banne mig oxå få ett + snart och gå runt med tjocka magar

• sassa07

helena29: GRATTIS, åååå så roligt!!!!

• sassa07
    Lycklig88 skrev 2010-12-03 18:15:52 följande:
    jag började med glandin idag. jag hoppas att ja blir gravid. vet inte ens hur många försök de blivit o hur många tårar för min del. killen säger bara jaja nästa gång.. detta blir säkert 6 eller 7de försöket om inte mer.. hoppas på att jag blir gravid. men har haft väldigt mycket stress de senaste halvåret. så kan ju vara det..
    Förstår dina känslor, vi har försökt sen mars 09 så vi har hållt på väldigt länge... men jag förstår dig det är skit jobbigt!!! I denna tråden ger vi inte upp!!!

Malika: hur går det??

Fimpen: Tack! ja fy det känns för j-ligt... Just nu vet jag inte hur jag ska ta mig upp!!! Vissa stunder "glömmer" jag det och sen slår det mig och då kan jag börja störtböla...
    Håller tummar å tår som vanligt att det har tagit sig denna månaden... en liten julklapp
    Ni får tokmýsa imorgon torsdag och fort som attan på söndag morgon
  • sassa07

Fimpen: Läser lite om Glandin, varför vill du inte ta den mer??? Funderar på att köpa det...

• sassa07
    ymmmi skrev 2010-12-16 16:21:26 följande:
    Var inne hos gyn för att se mina äggstocker skulle klara en till kur och man såg inget på VUL om jag hade varit gravid så lämnde även urinprov för gravtest och fick ett svagt svagt svagt plus i dag.... Men jag blöde lite i måndags som försvann och blöde igen i går när jag var på toa och tog i för nummer 2, men försvann igen nästan på en gång.

Precis som föra gången när jag fick mossed abortion.
    Så vågar inte hoppas för mycket, har iaf himla ont i brösten och halsbränna till och från.

Ska komma tilbax och lämna urinprov för gravtest nästa vecka dagen innan julafton, för att se om det blivit starkare, eller om det är lika svagt

Jag hänger nog inte riktigt med nu Så du har typ bim nu i dagarna??? Har du testat dig något mer hemma???
    Jag håller tummar å tår att det bara är dina slemhinnor som spökar och att du har en liten knodd därinne...
    I vilken vecka hade du MA??? Upptäcktes det på UL???
    Jag har haft MA nu i v11 och usch jag mår skit just nu!!!
  • sassa07
    ymmmi skrev 2010-12-19 09:31:48 följande:
    Jo hade bim i torsdags( om jag räknat rätt för min föra mens var ju lite konstig med vilken dag som var dag 1).

testade mig i går mitt på dagen och då var det starkare streck iaf.
    Men jag har hunnit blöda varanan dag sen i måndags. Har kommit färskt blod men det försvinner sen igen efter ett tag.

Du måste ju vara gravid
    Tråkigt med ditt MA Usch för att bli behandlad så....
    Jag hoppas att jag har blött ut allt nu, ska tillbaka på ons å kolla...
  • sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-12-26 00:02:11 följande:
    Det kan ju skjuta upp ÄL och greja. Jag fick två jättefina ÄL av pergotime på dag 19.
    Kur tre tog jag glandin också och fick ingen ÄL alls... Så nu undviker jag dessa naturpreparat
    Då ska jag oxå undvika dom...
    Hur går det för dig???

Malika: Hoppas att du kryar på dig snarast
    Hur många kurer har du tagit av pergotime??? Jag tror ärligt att mycket sitter i psyket med detta besatta att bli gravid på momangen...
    Jag ska gå till en akupunktör i början av januari, det va min gyn som rekommenderade det till mig nu efter MA jag hade....
    Om ni "bara" har försökt sen i april., går du privat nu då?? för dom vill väl att man ska ha försökt i ett år innan....

Klart att vi oxå ska ha magar snart... Håller tummar å tår för 2011!!!
  • sassa07
    malika skrev 2010-12-28 11:34:08 följande:
    Sassa07:
    Tack så mycket!
    Har varit tvungen att vara hemma från jobbet nu 2:a dagen så är lite tråkigt o blir fortfarande inte bättreObestämd

Jag har bara tagit 1 kur Pergo än så länge.. ska påbörja min andra nästa vecka tror jag... ska till Gyn nästa Tisdag så får se vad dom säger...

Ja precis.. jag går privat. Enligt deras riktlinjer ska man ha väntat 6 månadre efter pillerstoppet innan man får hjälp, Så efter lite undersökningar har det visat sig att jag typ inte har någon egen ÄL alls av mig självt så är så glad att jag har fått hjälp. Så än har jag inte ens haft en sportslig att bli gravid eftersom jag inte haft någon ÄL...

Många säger samma sak.. att det sitter uppe i huvet.. men från början när jag slutade med mina P-piller så tog jag allt med ro. Var så inställd på att allt skulle fungera så tänkte inte så mycket på det,,,,
    Det var inte för än efter sommaren som jag försod att det inte står så rätt till.. det var då jag kontaktade läkaren o hela cirkusen började.. Anledningen till att dom har gått med på behandling beror nog på min historik också.
    Har varit rätt allvarligt sjuk i anorixia så tror nog det är mycket därför jag har så stora problem med allt detta... tyvärr... men har varit helt frisk i snart 2 årGlad
    Men visst skulle kanske akupunktur funka... har hört mycket gott om det.
    Jag kan  ju vara förståndig nu i efterhand och ljugit om hur länge man har försökt, men jag var ärlig prick på dagen
    Men om du inte svarar på en enkel pergokur så behöver ju inte en dubbelkur betyda att du ev får flerbörd, hoppas att dom kollar dina äggblåsor efter kuren... kanske ger dig sexförbud
    Sjukdomen kan väl mycket väl ligga bakom, men du verkar vara en stark tjej som kämpar och frisk i 2 år det är ju jättebra, starkt gjort tycker jag!
    Snart har vi ett plus, heja oss!!
  • sassa07
    FannyB skrev 2011-01-04 21:51:08 följande:
    hej på er tjejer!!

flera månader sedan jag skrev här nu... det var så många som plussade i denna tråden ett tag (JÄTTEKUL för Er!!), så jag kände nästan att jag blev stressad av det, för jag plussade ju inte..

jag är mitt uppe i min andra pergokur nu. har haft uppehåll i två månader sedan den förra kuren, pga att jag gjorde en spolning. spolningen visade bara bra grejer, men än så länge inget plus alltså... men vi hoppas hoppas hoppas så hjärtat nästan brister såklart!!

tänker på er!! 2011 SKA det bli plus!!
    kramar
    Hej

Jag har tänkt på dig, sist du skrev skulle du å sambon på en liten resa sen skulle du pausa lite...
    Jag hoppar tillbaka i denna tråden, jag fick MA i början av dec Jättetungt!!! Jag har vart tillbaka hos gyn och allt ser bra ut, min kropp har återställt sig och grav. testet jag gjorde visade neg. Känns skönt även om det inte va så vi ville ha det...
    Förstår din stress, jag känner lite så nu... Min sambo tycker att jag ska ta en paus fr familjeliv, läser kanske en aning lite för mycket... och sen bara koppla av.. yeah right! Hur lätt är det egentligen att bara koppla bort allt!!!
    Men nu håller vi tummarna för 2011
  • sassa07
    aaaa skrev 2011-01-09 14:34:16 följande:
    Jag har börjat med min första kur av Pergotime idag. Enkelkur. Känner dock tyvärr inget hopp alls, eftersom jag tror att jag haft ÄL tidigare cykler (i alla fall positivt på ÄL-test, men det är ju heller ingen garanti). Har dock fått medicinen utskriven av en välrenommerad gynekolog (Ondrasek i Sundsvall) och hon borde ju veta vad hon håller på med.

Hade hopp då jag fick det utskrivet, men research på nätet tar ju upp en hel del nackdelar som att sekretet kan ändras och bli dåligt för spermier och att ens slemhinnor kan tunnas ut och göra att ett befruktat ägg inte fäster eller att man har större risk att få tidigt MF.

Usch, deppig känner jag mig nu. önskar nästan att jag inte läst på själv utan bara gått på gyns positiva inställning...

(Behövde bara skriva av mig känner jag. Tio månaders försök nu och snart är det väl dags att anmäla sig för utredning.)
    Man ska inte läsa för mycket men jag förstår dig jag kan inte heller låta bli att googla på ALLT som har med att göra barn att göra!
    Vi får hålla tummarna att det snart tar sig
    I mars har vi försökt i 2 år, jag hade precis ett MA i december! Så nu väntar jag på att min mens skall komma så att jag kan börja med pergotime igen
    Har du barn sen tidigare`???
  • sassa07

Mom23: Jag får bara äta pergo varann gång eftersom det ligger kvar i kroppen upp till 50 dagar!!!

aaaa: Ska du tillbaks till gyn å kolla äggblåsor??? Jag e oxå strax över 30, eller ja 32 snart! Vi har en son på 6år och nu vill vi ha ett syskon till honom, men skit vilket jobb det ska vara men när jag va gravid med honom visste jag ju knappt va äl var känns orättvist att min kropp har total förändrats sen sist... från äl till ingen äl!!!!!!!!
    Sluta läsa!! man blir tokig... kommer jag på nåt som har med graviditet att göra så måste jag googla.. det sätter sig och jag känner en inre stress...
    Ge inte upp ännu! Har nog missat men hur länge har ni försökt??
    Vi ska ha ett plus!!! Kämpa på...

• sassa07

aaaa: upp till 14 försök är oxå normalt Jag hoppar äl tester det gör mig bara stressad.. man kan ju snart dagarna utan och innan i den förbaskade kalendern :-/
    Min gyn har sagt sex varann dag så det har vi när jag tror att det är är äl på G.

jag vet att det är svårt att tänka på annat! men har du något tips på vad man kan göra för att tänka på annat
    ibland finns tankarna på att ge upp att skaffa nr två, jag har en fin son och han är ju 6 år nu så man är ju lite bortskämd med hur han klarar sig själv mm

• sassa07

Fimpen72: Är du kvar här på FL???

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??