• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

FannyB skrev 2010-11-02 08:28:08 följande:
    god morgon!

eller jaa, för mig är det väl ingen jätte "god" morgon.. har haft världens mensvärk inatt, så antar att den röda häxan dyker upp vilken sekund som helst. Gråter fällde en hel del tårar inatt, det känns så hopplöst liksom. man går igenom allt detta, och till ingen nytta alls vad det verkar. well, känner jag mig själv rätt så kommer jag deppa idag och kanske imo, sen rycker jag upp mig.

tack för att ni finns!!Hjärta
    Har mensen kommit??? Har du fler grav.test hemma? Jag känner med dig hur det där hopplösa känns!! Jag kände precis likadant!!! Du gör rätt i attt deppa och sen är det nya tag som gäller!!! KRAM
  • sassa07

k berg: har du vart på zonterapi något mer???

fimpen72: Håller tummarna nu

• sassa07

ellenkey: Deppa, det har man rätt till men sen är det nya tag som gäller!!! Skönt att du ska få fler tabletter av syskonmaking

k berg: Hur va det på zonterapin idag??? Fick du din mens?? Spolning har jag inte gjort men skulle det hjälpa dig så varför inte
    -----------------
    Stor kram till er alla här, ni är toppen!

• sassa07
    flingan skrev 2010-11-05 08:23:12 följande:
    God morgon tjejer!
    Hur går det för alla?

En fråga till er som redan plussat. Hur mådde ni mellan äl och bim? Hade ni vanlig pms eller var något annorlunda? Spända bröst, molvärk eller annat?

Är på äl+7 idag och kan inte sluta analysera. Har enbart ömma bröstvårtor, inget annat. De brukar vara ömma mellan äl och bim, men det brukar komma några dagar efter äl. Denna gången blev de ömma redan dagen efter äl och jag tycker att de är känsligare än vanligt. Troligtvis inbillning, men ändå... Flört
    Morning!
    Jag mådde väl som vanligt! Tyvärr va jag ju som vanligt inställd på mens! Hade molandevärk, men med facit i hand så vet jag att jag kände mig mer gråtfärdig dagarna innan! Har en gubbe som snart ska pensioneras på jobbet som jag tycker väldigt mycket om så veckan innan BIM grät jag nästan på jobbet!
    Jag fick ömma bröst typ dagen efter jag +at! Jag känner mig inte så gravid så ibland på jobbet å även hemma brukar jag ta tag i brösten för att känna att de fort ömmar hehe... knäppt va?!
    När har du BIM???
    ---------------
    Fjällräven: Är du här?? testat dig???

Barnlängtan har oxå vart borta ett tag???
  • sassa07
    helena29 skrev 2010-11-05 08:51:20 följande:
    Kan tänka mig att man knappt kan fatta.... På vilken pergokur plussade du? Enkel dubbel?
    Jag plussade på 3:e, åt 2 kurer i rad sen ett uppehåll sen sista kuren!!! alla kurer va enkla!
    Har kämpat sen mars 09!!
  • sassa07
    FannyB skrev 2010-11-08 08:48:10 följande:
    Jag förstår dig!!! Man blir hyperstressad av allt planerande... Det var bla därför jag inte tog äl-test under min tid med pergo.
    och är mensen bara lite lite sen så fick man jätte förhoppningar! Jag och min sambo (jag mest kanske) va inne på att helt lägga av och bara vara lyckliga över våran son. men ändå fanns längtan att ge det några försök till. Så jag ringde faktiskt och bokade för IVF och kände mig ganska lättad över det!
    Försökte att inte tänka på att göra barn sista månaden innan jag fick ett plus men det gick ju inte! Det enda va att jag inte sa till min sambo när jag hade ev äl
    Jag tycker att du gör rätt i att ta en "time-out" även om det säkert är jättesvårt så är du stark som har tagit beslutet!
    Kram på dig, snart har du ditt plus
  • sassa07

k berg: Ha en toppen resa, koppla av och njut

ymmmi: Håller tummarna att det tar sig denna månaden, hade väl vart kanon med en för tidig julklapp

helena29: Jag har fått äl på alla mina 3 kurer, och jag tog enkeldos. Dom ser väl hur stora äb är när du gör vul och kan då utgå från att det kan bli äl.
    Skillnad på dagarna e jag osäker på men jag tror att Fimpen72 och Syskonmaking har tagit på andra dagar så dom kanske kan ge dig ett bättre svar!!!

• sassa07
    helena29 skrev 2010-11-12 10:03:24 följande:
    Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....?
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?
    När jag gjorde VUL så hade jag en treskiktad hinna och inte så stora ägg och det var den månaden jag plussade... Hoppas att ni har myst ordentligt i dagarna

ellenkey: Vad roligt att du har fått äl flytningar! Jag hade inte det varje månad men ändå hade jag äl, så vi alla e olika.... myspys nu då!!!
  • sassa07

Fimpen72: Hur mår du?? Har du testat dig???

Helena29: Jag vet inte hur tjock slemhinnan är när den är tre skiktad! Bm sa bara att den va treskiktad. Men
    MD77 skrev ju ca 9-10 mm så hoppas nu att du har haft äl. Testar du med äl test??

• sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-11-15 08:36:30 följande:
    Tack Sassa för att du tänker på mig =)

Testade mig förra veckan för jag misstänkte ju att jag ev fått tidig ÄL men det var ju negativit.
    Mensen har inte dykt upp så det var inte tidig ÄL, möjligvis senare ÄL än tänkt isf...
    BIM är imorgon OM jag nu fick ÄL på dag 19.
    Jag har faktiskt gjort så att vi använt skydd sedan Dag23 för att jag ska kunna äta primolut nor.
    Vill inte råka äta det under en graviditet. Så jag tänker vänta tills onsdag och börja med primolut..
    Jag åt ju Glandin, två kapslar från dag 1-dag 20 ungefär... tror att det är det som stört.
    Jag ville ju ha bättre slemhinna eftersom jag inte haft fertilt sekret och sparsam mens.

Hur är det själv, allt bra?
    alla dessa dagar hit å dit som man planerar!!! Det tär på en!!! Håller tummarna för än har ju mensen inte dykt upp eller???
    Tack, jag mår bra Är väldigt nojjig och känner mig inte spec. gravid!
    snart har du ditt plus
    -----------------
    ellenkey: Kämpa på
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??