-
spännande. Har du inte ngn bild? Var det CB?sancia skrev 2010-09-21 07:44:52 följande:Jag har testat på morgonen och fått ett väldigt svagt streck. Så svagt att jag vill vänta med att ta ut segern (speciellt med tanke på dig Fimpen). Jag känner dock igen en del känslor som jag hade när jag var gravid förra gången, så hoppet finns där!
-
Ja men testlagret har väl inga krav på strecketsbredd osv.
=) Låter ju lovande -
barnlängtan - du gör VUL själv eller? På dig själv?
MariaK - jag fick ÄL på dag 19 förra kuren. Nu är jag på dag 9 (sista tabletten idag).
Om det inte tar sig denna gång blir det Femar istället -
Barnlängtan - coolt =) Det skulle jag definitivt göra om jag hade möjlighet till.
, önskar jag kunde bli tjenis med ngn på KvinnoK i v-ås så man kunde smuggla in sig för ett extra vul he he -
barnlängtan - ja man får väl säga upp sig och jobba som timmis, vore nästan värt det. =)
Är ju undersköterska så varför inte he he...
Ska iallafall se till att få ett VUL när jag plussat... får väl bryta mig in.
Med första såg jag redan henne som hinnsäck, sedan 7mm, 2cm sen dröjde det.
Men det var otroligt. Hur ett riskorn med pickande hjärta kan utvecklas till ett barn....
Ja jag har antaligen 10dgr kvar till ÄL, sen mera väntan tills grav-test.
Ska nog fasiken ta och beställa ÄL tester.... slipper man undra om när... fast det är ju inte 100% säkert sätt förstås. -
Härligt... Spännande med pergo-plustjej =) kanske det kan smitta av sig på oss andra...sancia skrev 2010-09-21 21:03:43 följande:Lite starkare streck nu på kvällen! Nu börjar jag bli förväntansfull!
Ska försöka testa i morgon bittti också, och sen är jag utan internet till början av nästa vecka. Så hör ni inte ifrån mig i morgon så kommer jag med ett starkt pluss på måndag! (Hoppas jag i alla fall) -
Även om man får en spik med LH är det ju ingen garanti att det släppt, så har jag förstått det.barnlängtan2011 skrev 2010-09-21 21:00:53 följande:Förstår inte, Vadå äl tester? Undra vad, om äl? Tänkte du inte testa för LH, bara köra på och sen gravtester? Som jag tid skrivit kör jag själv både med temp och äl- stickor, då vet jag att jag ägglossat, när tempen stiger, kan nog inte tala mig nog så varm om detta helt fenomenala sätt för oss kvinnor att se när vi haft äl. Vill man göra tidigt vul kan man ju alltid söka på gynakuten och säga att man har ont eller haft en liten blödning om man inte kan få till ett bokat besök. Seg väntan. Förstår inte hur jag ska klara en cykel till om det inte tar sig nu, men tiden går väl på.
Vore ju trist om man missar ÄL för att man tittar blint på ÄL stickorna. Förra kuren körde vi varannan dag från dag 13-20, fast måste säga att det blir så trist när det är inbokat så där.
Tempning kanske vore ngt, ska se om jag hittar en temp med två decimaler. -
Ja höja tempen med pergo.. verkligen. Fått blodvallningar och allmän feberkänsla sista två dagarna.barnlängtan2011 skrev 2010-09-21 21:35:34 följande:Nä, precis, LH stegring är ingen 100% garanti för äl, men ganska så säker, man har ivarje fall inte äl utan LH. Du kan börja med en temp med en decimal om du har en sån, har jag gjort, vanlig apotekstemp i munnen, varje morgon, är bara lite jobbigt först, att komma ihåg det, men sen blir det rutin. Du ligger ju bra till i cykeln för att börja, du borde hinna få en tillförlitlig kurva innan äl om det är 10 dagar kvar. Pergo kan höja tempen lite när man äter dem, ser ut som de gjort det för mig, får se imorgon om tempen stigit som den ska som svar på progesteronet. Fast jag har ju redan sett att äb försvann, så jag är rätt säker på äl.
Får stanna förbi och köpa temp imorgon, lockar inte att ta barnens rump-temp ha ha.
Vilka ÄL tester har du kört med?
Testlagret har erbjudande nu om man köper 21 ÄL tester fick man med 5 grav test om man anger en kod.
Få fem graviditetstest på köpet
Denna vecka kan du köpa 21 st ägglossningstest för 169,90 kr och få fem graviditetstest på köpet.
Du måste skriva koden "kampanj21-5" i rutan för meddelande när du beställer.
Gäller endast t.o.m. 2010-09-27
-
Tack, har inte hunnit beställa än =)Eddam skrev 2010-09-22 08:07:15 följande:Såg nu att quicktests.se har 21 ältest+10 gravtest för 169:- om du inte har bställt än..
Gudars vilken huvudvärk och blodvallningar jag haft sen igår.....
Tur man har sovmorgon så man hinner bli lite människa.
Dag 10 idag så inget mera Pergo iallafall -
Åååh.. så glad för er skull!sancia skrev 2010-09-22 07:10:49 följande:Jag är gravid! Nu är det ett tydligt streck och till och med skeptikern till make blev tårögd när han såg morgonens test!