• Skrållan83

Fler som snart ska börja med Pergotime??

annakohler skrev 2010-06-14 14:12:59 följande:
    jag har fått bekräftat att jag blev överstimulerad av enkelkur på pergotime så läkaren skriver inte ut fler sa dem
    men hon ville att jag skulle avvakta med grav test till nästa fredag lät för henne o sägaSkrattande
    Hoppas att du får ditt efterlängtade plus då!
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-14 19:08:38 följande:
    Skrållan: Om du inte är gravid så kommer du få en mens ca 14 dagar efter ägglossningen. Orsaken till att du inte har fått mens innnan är väl för att du inte har haft nån ägglossing?! Och nu när du har haft det så behöver kroppen blöda ut slemhinnor(?!) och sånt.. OM du nu inte skulle ha lyckats bli gravid förstås..
    Men räkna BIM 14 dagar efter första positiva ÄLtestet.

Här har det kommit lite blodblandad flytning idag. men det har redan hunnit bli brunt(usräkta tydligheten) och avtagit. Så jag hoppas att det bara var nån såndär mellanblödning eller något..  Men suuuurt känns det...
    Känns som att du är någon slags "allvetande guru" som svarar så fint på alla mina frågor och funderingar! Haha. Tungan ute

14 dagar efter ÄL alltså... okej, bara att börja räkna dagarna då... Jag har två dagar nu haft en sjukt jobbig halsbränna + frossa + är galet trött. Vet inte om det beror på allt detta kring ÄL eller om jag håller på bli sjuk. Vi får se...

Hoppas att du bara fått någon slags "mellanblödning" och att det inte är någon riktig mens.
  • Skrållan83
    syskonmaking: Haha, du får vara min guru och leda mig igenom detta. Skrattande
    Trist om det nu är mensen som kommit för dig. Men det är bra att du kollar upp det!

Imorse hoppade jag över att göra ett ÄL-test. Tänkte eftersom det visade så svagt igår så kan det ju omöjligt bli starkare till idag. Är det viktigt att man testar vid samma tidpunkt varje dag då man gör ÄL-test?
  • Skrållan83
    Ljus82 skrev 2010-06-15 19:31:53 följande:
    Hejsan

Jag hoppar också in här :). Här är min historia, efter ett års försök blev det utredning. De hittade inget "fel" och läkaren tyckte att vi kunde prova pergotime. Jag tog sista tabletten 6juni och efter några dagar var jag på VUL. VUL visade två ägg, en på 17mm och en 22mm. Så nu väntar jag på att tiden ska gå så jag får veta om jag är gravid eller inte. Jag hoppas hoppas att vi får ett PLUS :).

Kram
    Välkommen!
    Hoppas också att ni får ett plus snart! Är detta första gången du tar pergotime?
  • Skrållan83
    lerumstessan skrev 2010-06-16 07:53:12 följande:
    Jag har plussat!!! Tog ett CB imorse (bild finns i galleriet) och direkt dök det upp ett lika brett, blått streck. På BIM-4. Fattar ingenting. Nu är jag bara så nervös för tidigt missfall, tänk om mensen kommer i alla fall i helgen???

Ja ja  jag är i alla fall GRAVID!!! Lilla skruttan ska få ett syskon i slutet av februari!!
    Jättegrattis till dig! Vad roligt!!
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-17 20:28:46 följande:
    nja vågar nog inte hojta till riktigt än hihi är på bim-7 idag ska vänta till imorgon o testa igen
    Hoppas att du får ditt efterlängtade plus!
  • Skrållan83
    Corri skrev 2010-06-20 13:42:06 följande:
    Hej!
    Hoppar in i tråden =))

En fråga - när kan man få pergotime utskrivet? Hur länge ska man ha försökt? Jag fick diagnosen PCO för några år sedan.
    Jag fick primolut + pergotime utskrivet efter att ha varit "p-piller fri" och utan mens och utan graviditet i typ 9 månader... så inte ens ett år behövde vi försöka...

Vad är PCO för något?

Själv trampar jag här hemma och inväntar BMI nästa helg. Ibland känner jag mig "supergravid" med halsbränna, ömmande bröst och pirr/stickningar långt ner i magen. Och vissa dagar känns det ingenting... Blir spännande att se.
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-20 21:33:52 följande:
    Segt att gå och vänta!!! tänker du vänta på BIM innan du testar eller hur tänker du göra?
    Jag tänker göra första grav.testet på torsdag morgon. Blir spännande att se om det visar något... fast jag tvivlar på det (idag). Åker bort helgen och firar midsommar på annan ort.
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-21 20:41:48 följande:
    Skrållan83: jag ska ha bim på torsdag senast men har redan fått smått antydan till plus dem syns
    Jag gjorde imorse ett grav.test - bara för att jag är så nyfiken om det visade något. Men nixpix, det var neg. Känns som om allt hopp rann av mig. Jag kommer nog att få äta en till kur pergotime, minst en till.

En del blir gravid bara en kille slänger en blick på dem (typ)... medan andra måste kämpa och kämpa. Ibland känns livet orättvist.
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-22 08:47:52 följande:
    Nej Skrållan,ge inte upp hoppet än! Vänta och se om mensen kommer innan du börja tänka negativa tankar!! Enligt många läkare så är det bara ett fåtal som plussar innan BIM..
    Nog vet jag att det är så. Men det är så lätt att de negativa tankarna tar över.
    sassa07 skrev 2010-06-22 13:13:59 följande:
    Deppa inte nu!!! Upp med humöret
    Vi är ju en massa tjejer här i tråden som mår och känner precis som du, annars hade vi ju inte hittat och stöttat varandra här
    Jag förstår din känsla att allt rann ur dig... men du kanske har testat dig lite lite för tidigt.

Livet är orättvist och vi är dom som måste kämpa, men ta ett djupt andetag så kämpar vi vidare... en dag kommer det att vara vi som har det rättvisa på vår sida...
    HÄR FÅR DU EN STOOOOR KRAM!

Syskonmaking: Jag tog bara blodprov för att se va det var för fel på mig, och det resulterade i utebliven ÄL
    tar du blodprov???

EN DUM FRÅGA!
    På fredag är min sista dag på pergotime, på måndag ska jag t gyn. Hinner ÄL kanske att starta?  (Jag har inga ÄLtest hemma) ska man vänta med sex tills efter att man har vart hos gyn? för hon sa att det kan ju vara för många ägg och då kan dom avråda mig att ha sex pga flerbörd??
    Japp, det är bara att kämpa på. Tids nog får vi alla det efterlängtade pluset. Och som jag längtar!

Jag fick det första positiva äl.testet två dagar efter att jag tog den sista pergotimen. Två morgnar i rad visade det positivt... Jag ska inte in för att göra något vul.... men däremot tror jag nog att jag ska ta ett blodprov för att se om jag verkligen fått ägglossning.
    annakohler skrev 2010-06-22 13:31:29 följande:
    FRÅGA:
    Jag har gjort ett graviditetstest som visade negativt, det kan ju menas med att man inte är gravid, men samtidigt undrar jag ifall jag kan ha tagit grav.testet för tidigt att jag kanske får vänta någon vecka till för att se?
    Tess
    SVAR:
    Hej Tess
    Ett graviditetstest mäter mängden Hcg i urinen. Hcg, humant choriongonadotropin, är ett hormon som bildas under graviditeten. Det måste gå viss tid sedan befruktningen för att mängden hormon i urinen skall bli mätbart. Bäst är att göra ett graviditetstest tidigast ca3 veckor efter ägglossning, eller en vecka efter utebliven mens.
    Hälsningar Maud
    Bara för att man så gärna vill ha det där positiva resultatet tror jag att man är alldeles för snabb att testa, och då blir det så klart negativt.  Vi måste ha mer tålamod!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??