• Skrållan83

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Eddam skrev 2010-06-10 21:46:35 följande:
    Det låter som en bra inställning!

Jag känner INGENTING!!!! Eller nja, kasnke spänner brösten liite om jag tänker på det men det beror nog bara på dagsformen.. haha..
    Jodå, nog kan man få till en massa graviditetssymptom bara man känner efter lite extra noga. Haha. Tungan ute
    När ska du göra ditt grav.test?

Tänkte börja med ÄL-testandet idag, men jag hoppar och börjar imorgon. Ska bli spännande och se när det/om det börjar ge utslag.
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-11 07:56:53 följande:
    Ja du, testandet är riktigt spännande! Bara sååå tråkigt när fel resultat kommer upp.. Obestämd

Ja visst kan man känna både det ena och det andra gravsymtomet om man vill..haha..
    Jag tänkte testa den 17e juni (på sambons födelsedag) om mensen inte har kommit innan dess.. När min kropp  funkade som den skulle så var det 13 dagar efter positivt utslag på ÄLtestet som mensen alltid kom.. Så om jag inte fått mens den 17e så borde ju chansen finnas att jag faktiskt är gravdi!
    Åh, hoppas hoppas hoppas! Glad
    annakohler skrev 2010-06-11 08:10:59 följande:
    jag har fått positivt ÄL test nu på morgonenSkrattande och vi hade sex igår hihi
    Kör hårt! Hoppas det går bra.
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-11 13:26:17 följande:
    vi myste igår så vi får väl se om det sker något idag....har hört att man kan mysa dagen efter,, men vi har hållt på hela veckan bör räcka tycker jag
    Ju mer mys desto bättre, och desto större sannolikhet att bli gravid. Eller?
    Eddam skrev 2010-06-11 13:51:08 följande:
    Ja dagen efter positivt på ÄLtestet så ska man köra på!

Jag har kommit på mig själv att den  senaste veckan har jag haft halsbränna lite då och då, vilket jag ALDRIG har annars plus att jag är väldigt gasig vilket jag tyc´p aldrig heller annars är... Undrar om det kan vara tabletterna som gör det såhär efteråt eller inbillning (har dock aldrig varit såhär skengravid förut..) eller att jag faktiskt är gravid?  Ohh! Jag vill veta NU!!!!
    Oooh, tänk om du ÄR gravid. Vilken lycka alltså!
  • Skrållan83

Första ÄL-testet gjort idag. Och det var (förlåt om jag svär) för helvete p o s i t i v t !!
    Hur är det möjligt? Bara två dagar efter avslutad pergokur? Jag är glad, men väldigt förvånad. Hur kan det gå så snabbt?

Jag hade igår eftermiddag en konstig känsla (det gjorde inte ont) i magen, och det liksom "stack" och pirrade på ena sidan (där äggstocken sitter antar jag)... kan jag ha känt av ägglossningen?

• Skrållan83

Gick tillbak i tråden och läste lite... och såg att du, syskonmaking, också fick utslag två dagar efter avslutad pergokur. Häftigt att det var så samma för oss.
    Och vilket TUR att jag inte väntade några dagar extra med att börja testa.

Haha, jag är glad idag. Och solen skiner. Solig

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-12 13:30:59 följande:
    Ohh så spännande!!!!! Nu myser ni massor hoppas jag!
    Mys hela helgen! Drömmer
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-12 15:50:35 följande:
    hur är det ens möjligt att ha ÄL så tidigt efter avslutad pergotimekur??
    men för mig kom smärtan i måndags o igår var jag på dag 14 idag dag 15 är smärtan ännu värre

ska ta ett ÄL test nu
    Jag förstår inte heller riktigt hur det egentligen är möjligt... men nu verkar det vara så... kroppen är fantastisk.
    Vad är det för smärta du har? Dina äggstockar? Jag tycker det låter konstigt om du har så ont...
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-13 08:22:12 följande:
    ja då ska man försöka trappa ner men jag har ju enbart ätit enkelkur (en tablett dagligen) så så mycket var det inte men jag åt rosenrot med haha..så det kan ha en bidrande faktor
    Du kanske ska låta bli den där rosenroten... och kanske ta uppehåll någon månad nu?

Själv är det andra morgonen nu med positivt ÄL-test. Fantastiskt alltså... hur många dagar i rad kan man få positivt test?
  • Skrållan83

Dagens ÄL-test var mycket svagare än tidigare dagars. Betyder det att ägglossningen är över för denna gång? ...och att jag nu bara kan gå och vänta och se om det bidde något eller inte...?

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-14 08:28:11 följande:
    Ja när det är svagare igen så har stegringen gått ner. Äl är över men mys på lite till, man vet aldrig när  äl skedde egentligen..

Här har jag fått sån mensvärk till och från, känns precis som att mensen ska komma närsom.. Så jag antar att det inte blev någon bäbis denna månad..
    Hm, hoppas att mensvärken är "bejbisvärk"!

Jag har en fundering... eftersom jag inte haft mens sedan jag slutade med p-piller i maj 2009. Och nu fått mens via primolut. Hur vet jag då när det egentligen är dags för mens denna gång? Det kanske inte ens kommer någon mens nu heller?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??