• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

flingan skrev 2010-10-06 08:35:34 följande:
    Jag kände mig mera varm under tiden jag tog tabletterna. Sedan vaknaden jag en natt helt svettig, och det är inget jag gör i vanliga fall.
    Sassa: Jag har varit precis som pladdermaja skriver!! Äckligt!

Fy och hjälp, idag när jag torkade mig på toan så var det en miiiiiiiiiiiini blodstrimma i flytningen.. Hjälp! Det är säkert bara sköra slemhinnor men nu är jag orolig att det ska bli missfall såklart... Inte så lätt att släppa den tanken..
  • Eddam
    ellenkey skrev 2010-10-06 09:20:02 följande:
    Kan jag bara hoppa in i tråden och fråga varför ni börjat med pergo? Jag har sen sista förlossningen haft en väldigt oregelbunden menscykel, allt från 22 dagar -45 dagar och när jag gör äl-test får jag nästan aldrig utslag. Bör jag söka hjälp tycker ni? Vad görs det för undersökning innan pergo skrivs ut? Vore jättesnällt om ni kunde svara
    Jag sökte pga samma orsak som du, mensen och äl ville inte vara med efter förlossningen. Vore jag du så skulle jag söka hjälp och se om det är något som inte står rätt till.. Vanligtvis tar dom blodprov och gör VUL.. Beroende på resultatet så kan du ju få Pergo för att få igång ägglossningenn..
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-06 09:56:02 följande:
    Förstår att du blir orolig. Kan du inte ringa gyn och fråga om du känner dig orolig? Hoppas att det bara beror på sköra slemhinnor precis som du skriver. Hoppas, hoppas...

Jo det skulle jag nog kunna men det var så extremt lite blod att jag tror att dom kommer säga att det är helt normatl.. Jag ska ju dit om 2 veckor så jag får väl ta min dom då.. Tänkte vänta tills dagen innan jag ska dit och se hur gravtesterna ser ut..

Sassa: Spännande!! Vet du vad du ska göra när du kommer dit? Massa undersökningar eller är det bara prat?
    Vet du vad det kommer att kosta?
    Ja du, en snabbis bara för att man MÅSTE är inte så kul.. Men helt klart värt det om det ger resultat

ellenkey skrev 2010-10-06 09:46:45 följande:
    Tack så mkt för svaret! Men jag antar att man måste söka sig privat om man inte försökt i 1 år?

Mja, man måste väl inte alltid tala sanning kasnke?! haha

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-10-06 13:02:42 följande:
    Läste att man skulle vara folkbordförd på samma adress i minst 2 år! Ooops där sket det sig för oss! Vi har bott på samma adress i 6 mån (kollar dom det tro?)
    (Vi bodde ihop, sen flyttade jag ifrån honom och huset, köpte lägenhet och bodde där i nästan 3 år, och nu har vi köpt hus igen)
    Jag har aldrig hört talas om det!! Har iofs inte läst på om IVF men hoppas det inte stämmer eftersom ni inte har bott ihop tillräckligt länge..

Sancia: Kul med VUL!  Då ska vi dit samtidigt!!

K Berg: Du kan nog ta den när som helst. Jag har alltid tagit den direkt på morgonen när jag gått upp..
  • Eddam

Nope, ingen mer blodstrimma, det måste ha varit slemhinnan som var skör..

Det är ingen fara att allt rinner ut. Det gör det för alla!
    Den sista kuren nu har jag legat kvar några minuter med rumpan lite uppåt (nån kudde eller så) bara för att verkligen hjälpa dom på traven.. Men När jag blev gravid med sonen så sprang jag direkt på toa och då rinner verkligen allt ut! Så Det är helt normalt.. Kan tänka mig att det rinner ut fortare när man har rikligare flytningar. Eller att det känns så iaf mot att man är "torr" då kanske det sugs kvar en liten stund eller hur man ska förklara det. Sen beror det nog på utlösningsmängden oxå..

• Eddam

Hejja alla ägg och slemhinnor! :) MD77: härligt att hon var så positiv! Låter ju lovande!

• Eddam
    MD77 skrev 2010-10-09 09:10:44 följande:
    Ja, det är alltid kul när något ser bra ut, att förutsättningarna i alla fall finns. Nu ska jag bara se till att släppa ett stort fint ägg också...sen hinna ner till Danmark...mycket som ska klaffaGlad
    Den här gången kommer allt klaffa! Det känner jag på mig!!

Pladdermaja: Trevlig helg!!

Sassa: Varför känns det inte så kul med IVFpapprena? Är ni inte helt säkra på det eller? 
    Har ni gett upp Pergo nu eller vill ni försöka lite mer?
  • Eddam
    sweetgirl89 skrev 2010-10-09 19:53:17 följande:
    hoppas på + för dig om 5 dagar!!

tack för all peppning tjejer!! det behövs just nu då fler å fler som jag känner plussar just nu efter varandra + att några andra som fått barn samtidigt som oss ska ha om nån månad igen å några +ssat nyligen oxå :/
    Hur har dom som fått barn samtidigt  som er lyckats bli gravida så fort att dom snart ska ha barn igen? Jag fick inte ens  tillbaka min mens förän efter 8 månader.. Dom måste ju ha blivit gravida på BB typ.. haha..
    Men jag håller med dig, det är många runtomkring som plussar som aldrig förr.. En  kompis till min man har just fått reda på att hon är gravid och hon vill inte ha barn, hon är den mest omogna och struliga på denna jord, hon ska göra abort, varför fick hon bli gravid? Kunde inte turen ha gått till nån av er istället???? Obestämd

Tråkigt för er som fått neg.. Men som sagt, det är ju ett tag kvar till BIM för er båda så håll ut!!
  • Eddam

Jag är oxå här!

Sassa: Förstår att det känns surt då, tror ingen tror att det måste gå så långt som till IVF. Men tack o lov att det finns! Men som sagt, ni har ju 2 pergokurer kvar.. Jag håller tummarna stenhårt för att det ska räcka med dom!!

Vart ligger alla nu?

Vilka har BIM snart?

• Eddam
    sweetgirl89 skrev 2010-10-10 18:38:27 följande:
    Jag är här oxå ;)

liten fundering,, jag började testa ÄL-test på dag 12 i fredags å då blev strecken i stort sätt lika starka,, igår va strecket svagare å idag ännu svagare? borde ÄL va idag då på dag 14?? aldrig haft LH ökning så tidigt förut..
    Kan absolut vara äl! Men som sagt, fortsätt att testa lite till för att vara säker..

Nu tycker jag att det börjar bli lite spännande igen nu när många börjar närma sig äl och BIM.. Tänk vad coolt om alla plussar! Jag håller tummarna åt er!!!

Fimpen: Nej, inte så konstigt att det blev neg.. Fortrsätter du att testa varje dag eller?
    Jag åt Efamol innan jag började med Pergo men jag kände ingen skillnad..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??