• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Smurfette77 skrev 2010-09-28 08:56:48 följande:
    Ja nya tag nästa cykel! Jag tror inte jag får någon mens förrän jag slutar med progesteronet, men det där är lite individuellt, en del verkar få det i alla fall. Men jag har åtminstone den längsta lutealfas jag någonsin haft (yes, inom normalintervallet!). Fram tills idag har jag haft rosa flytningar men de försvann idag och jag har bara vita, lite skumt när jag trodde de skulle öka Obestämd
    Okej, jag är så oinsatt så det är intressant att höra om alla olika mediciner alla får.
    Har läkaren sagt något om hur länge du ska fortsätta? Det är ju onödigt OM du inte har blivit gravid men väldigt viktigt OM du är gravid.. Svårt att veta ju!
    Bra att dom rosa flytningarna slutat!!
    Jag tror jag oxå vita flytningar, trodde det skulle vara "torrt" tills mensen kom men kroppen gör visst som den vill..
  • Eddam
    Rose83 skrev 2010-09-28 09:20:48 följande:

fick en smile gubbe :) så glad!! det betyder att jag fick ÄL =D

Jippie!!
  • Eddam

Smurfette: "Jag tror jag oxå vita flytningar" betyder "jag har oxå vita flytningar"..

• Eddam
    Elea skrev 2010-09-28 09:58:55 följande:
    Tackar:)
    Nja, mitt yngsta är en pergobebis, hon blev till på första kuren.

De två andra är pravidel-bebisar, jag hade tydligen amningshormoner utan att ha fått barn innan:)

Jag hoppas på att bara behöva använda en kur den här gången med, men läkaren skrev ut en dubbel kur på en gång, så att det verkligen skulle "ta". Dessutom så är jag två år äldre (!) sa han....
    Något som jag funderar lite över, det är att jag fick utskrivet piller för nästa barn med, jag vill ha fem, och han skrev ut en hel massa piller för att jag skulle slippa komma tillbaka mellan barn fyra och fem...... Låter inte det lite konstigt?
    Jag behövde inte undersökas eller något nu heller (inget jag beklagar iofs), men ändå...
    Det låter ju lite skumt ja, även om det är en smidig lösning så är det ju skönt att bli undersökt så man vet att allt är som det ska..
    Men min läkare är lite åt samma håll, han har undersökt mig men har nu skrivit ut så jag kan ta 3 dubbelkurer till tror jag.. helt utan undersökning.. Bara 2 remisser för blodprov..

Känns som vissa läkare inte bryr sig direkt, det är en enkel lösning på problemet typ..
  • Eddam
    Elea skrev 2010-09-28 10:00:58 följande:
    Förresten, jag kan tipsa om en ny gel som säljs av vissa naturläkare. Sätter igång ägglossningen.
    Jag testar den nu....
    Har fått ont i ryggen, så antingen mens eller ägglossning är på G:)
    Vad är det för något?
  • Eddam

Sassa: Jag tog en dubbelkur nu denna omgång. Men eftersom Pergon inte fanns fick det ju bli utomlandstabletterna.. Såg nu på receptlistan från Apoteket att jag har fått Pergo för 6 st dubbelkurer.. Hoppas dom gjorde susen för nu har tappen dragit sig tillbaka en aning och inte öppnat sig något mer.. Jag håller tummarna!!

Smurfette: När var det du hade BIM? Räknade du 14 dagar efter ÄL eller hur räknade du?
    Jag tror vi ligger ganska lika i fas för jag har oxå varit dyngtrött. Dom senaste 3 dagarna har jag gått runt och gäspat vilket jag typ aldrig gör trots att jag är trött. Sen i natt kunde jag inte sova mellan 3-6. Helskumt!

• Eddam
    Smurfette77 skrev 2010-09-28 18:52:18 följande:
    Egentligen har jag BIM idag men nu kommer jag räkna fredag som BIM eftersom det skulle ge mig en 14 dagar lång lutealfas. Jag tror iofs inte att jag är gravid, det känns liksom inte så och min temp har gått ner lite (jag tempar också). Ja det känns som vi har lite samma symptom! När ska du testa?
    Jag har BIM på lördag tror jag.. Men vi ska ha födelsedagskalas för mig och våran son i helgen så det kommer vara fullt hus fram till måndag så om mensen inte har kommit då så testar jag då..
    Tråkigt att din mens kom.. Slutade du med krämen eller kom den av sig självt?

MD77: Jag fick äl dom två första enkelkurerna, den sista ingen äl alls.. Så då fick det bli en dubbel och då fick jag äl.. Vi får se vad det blir av det..

Sassa: Har du skrivit upp alla frågor nu så du kommer ihåg dom på fredag? hihi
  • Eddam
    Rose83 skrev 2010-09-29 15:33:22 följande:
    hej alla tjejer

vet ni när man kan börja testa graviditetstest??
    jag är på dag 16 och igår hade jag äl, allså jag e på min andra äl dag...
    sista mens fick jag den 11 sep?+
    när ska ja testa??Kyss
    Jag brukar räkna 14 dagar efter första positiva älstickan. Så BIM runt den 11 okt för dig kanske?
    Rose83 skrev 2010-09-29 20:44:16 följande:
    hur många här har med pergo fått äl å blivit gravida???
    Det är väl bara en som följt tråden här som blivit gravid tror jag..

Välkommen hit alla nya!
  • Eddam

Här kan ni skriva in er om ni vill..  Det är så svårt att hålla koll på alla utan en lista..

Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    Sassa07: BIM 22/10
    catlover: BIM 11/10

• Eddam
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-29 21:44:02 följande:
    Kollade progesteron igår, var 50, vad har ni andra fått för värden?
    Jag har av diverse olika orsaker bara testat med blodprov en gång och det var den gången jag inte hade fått någon äl.. Då hade jag 2 eller 3 tror jag. Då sa min läkare att om man har över 10 så har man haft äl och är man gravid så kan det vara flera hundra har jag för mig (sen så sa han inte hur långt in i graviditeten han menade..)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??