Elea skrev 2010-09-28 09:58:55 följande:
Tackar:)
Nja, mitt yngsta är en pergobebis, hon blev till på första kuren.
De två andra är pravidel-bebisar, jag hade tydligen amningshormoner utan att ha fått barn innan:)
Jag hoppas på att bara behöva använda en kur den här gången med, men läkaren skrev ut en dubbel kur på en gång, så att det verkligen skulle "ta". Dessutom så är jag två år äldre (!) sa han....
Något som jag funderar lite över, det är att jag fick utskrivet piller för nästa barn med, jag vill ha fem, och han skrev ut en hel massa piller för att jag skulle slippa komma tillbaka mellan barn fyra och fem...... Låter inte det lite konstigt?
Jag behövde inte undersökas eller något nu heller (inget jag beklagar iofs), men ändå...
Det låter ju lite skumt ja, även om det är en smidig lösning så är det ju skönt att bli undersökt så man vet att allt är som det ska..
Men min läkare är lite åt samma håll, han har undersökt mig men har nu skrivit ut så jag kan ta 3 dubbelkurer till tror jag.. helt utan undersökning.. Bara 2 remisser för blodprov..
Känns som vissa läkare inte bryr sig direkt, det är en enkel lösning på problemet typ..