• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Var är du Fjällräven???
    -----------------------
    ÖÖÖÖÖÖÖÖÖhhhh jag skulle ju inte bry mig om tester,mm bara låta det gå! Kände mig varm så jag tog tempen... 37,5!! Feber för mig   Brukar ligga på 36! Antingen har sonen dragit hem någon läskig bacill eller äl!
    Sa ni inte att man kan få höjning under äl???
    -------------------

• sassa07

Barnlängtan: TACK
    -------------------
    Syskonmaking & Sancia: I allt pergo pladder, hur mår ni??? Ska ni på UL, läkarbesök? Vad händer

• sassa07
    sancia skrev 2010-10-12 15:11:35 följande:
    Tack för att du frågar. Jag mår bra! Dock har graviditetsillamåendet satt in med full fart. I går inte mindre än 14 gånger! men det är klart värt det. Jag ska på VUL på måndag, då är jag i vecka 7+1. Ser väldigt mycket fram emot det!
    Jag tycker inte synd om dig Jodå klart jag gör, men jag förstår att det är värt det efter alla försök!
    Vi är nu inne på 19:e månaden!! Jag lovar dig att den dagen jag får ett plus skall jag bita ihop och ta all illamående å annat jobbigt som tillhör en graviditet
    ---------------
    Sweetgirl89: Jag hade oxå en 3 skikt slemhinna på mitt VUL som jag gjorde dag 10
    ----------------
    Fjällräven: När har du BIM??? Så dom menar att det inte finns en chans alla denna månaden??? Tråkigt
    ---------------

Jag e hungrig å gottesugen hela tiden! Nån annan?? Kände inte du så oxå syskonmaking???
    ------------------
    k berg: Jag gick på zonterapi i våras! Va som att vara hos en spådam oj va hon kunde berätta hur jag mådde...  Lycka till
  • sassa07
    ellenkey skrev 2010-10-13 08:51:57 följande:
    Ska till gyn på måndag, blir spännande om jag får reda på vad som är fel, för nåt fel är det. Jag undrar bara om ni känner er pressade till sex när ni varit hos gyn efter ni börjat med pergo och gyn säger att det snart är äl? Jag har mått jättedåligt av den där sexpressen så nu tänker jag bara strunta i det och ha sex när lusten faller på. Mannen känner detsamma.. men om jag nu får börja med pergo kommer jag ju får reda på exakt när vi MÅSTE ha sex och då kommer jag känna mig stressad tror jag o må sämre än jag redan gör. Mannen behöver ju inte få veta när jag är äl, men han  märker det nog.
    Jag kan hålla med att det är stressande! jag anv mig inte av äl stickor tycker att det är jobbigt å stressigt! så vi har varann dag sex! Visst det är inte jätte upphetsande, å man e ju inte alltid vrål kåt! Men pergon gör ju sitt att man ev kommer att ha en äl och då är det ju rätt bra om man sexar till det under dom dagarna!
    Vi har "sexförbud" efter kl 20... på det sättet känner man ju sig inte dötrött som jag/vi annars är på kvällarna vid läggdags! Vi båda jobbar heltid! Ett barn på 6 år!
    ------------------------
    EN KAFFE och CIGGFRÅGA!!!
    Hur mycket kaffe dricker ni/dag?
    Cigaretter???
    har ju läst att kaffe kan försämra infert. men om det är bevisat vet jag inte?!

Jag dricker iaf 3-4 koppar/dag
    och aja baja mig men ibland kan jag ta en cigg, ibland ingen och tar jag en är det en/dag...
  • sassa07
    -------------------------------------------------- ---------

Här känns det sådär.. Jag har en känsla av att det är något fel därinne i magen så nu vill jag att det blir den 20e så jag får se på VUL om det finns något tickande därinne eller inte.. Känns så seegt med en hel vecka till.. Suck!
    vad är det för känsla du har???
    Kan du inte be om att få komma tidigare??? usch jag hade oroat ihjäl mig!
    Säg till dom att det är emergency
    ------------------
    cigg kan jag gå flera dagar utan så det är inga problem när jag plussar! Skulle aldrig dra ett bloss omjag visste att jag var gravid! Kaffe, jo då det ska jag allt försöka! Även om det var längesedan jag var gravid så kommer jag ihåg att jag minskade med kaffet drastiskt
    -------------------
  • sassa07
    ellenkey skrev 2010-10-13 13:56:00 följande:
    Om vi skulle ha sexförbud efter kl 20 skulle vi nog aldrig få till det Vid 20 lägger sig barnen så efter det får det alltid bli. 
    Jag har ju bara ett barn och han somnar 19-19.30! Ibland kan man ju få till en snabbis när han e ute å leker, eller när han somnat 
    Nja sexet är väl lite jobbigt just nu och har varit ganska länge... Bara för att man så gärna vill ha ett plus!
    ---------------------
    Jag har gått å blivit störd eller mer galen kanske... Ojojoj min man fick sig en härlig utskällning idag när han kom hem efter jobbet! För vad vet jag inte??? Nu efteråt känns gapandet ganska bra men visst lite dåligt mår jag.... Jag har iaf sagt F'låt :-/
    --------------------
    K berg: Lycka till imon! Håller tummarna att äb ska växa till sig...
    ------------------
    Syskonmaking: Du har en fin man
  • sassa07

Fimpen72: Jag kunde läsa, får kolla hemma i lugn o ro
    Vi ska INTE ge upp, och ännu har mensen inte dykt upp för dig...
    HEJA OSS ALLA!
    Vi ska klara detta! snart är det vi med ett plus....
    Vissa kan ju jobba hemifrån, Kan du jobba från toaletten?

• sassa07

Usch Fimpen72, ingen rolig berättelse men tur att den slutade lyckligt Och att du nu har 3 fina barn Har du testat dig idag???
    -------------
    Syskonmaking: Håller tummar å tår att det bara är kroppen som kör sin egna lilla grej... Jag har ingen erfarenhet av MF men så ska vi inte tänka! Allt kommer att gå bra
    --------------------------
    MD77: Tråkigt att höra, jag googlade på det och håller tummar å tår för dig med att det inte är allvarligt och att det inte påverkar din chans att bli gravid!!
    --------------------
    k berg: Visst är zonterapi, bra Skönt att höra att du är helt frisk och normal

En STOOOR kram till er alla i tråden... plusset är snart här för oss 

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??