• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

NEGATIVT Gråter

Nu far ju alla tankar igenom huvudet! Kan det vara så att jag har en längre cykel denna månad då jag inte har ätit
    Pergo?? Fast är den längre har jag ju knappast haft äl.
    SKIT SKIT SKIT, hoppet fanns där in i det sista....
    Hoppas att mensen kommer snarast...

Håller tummarna för er andra såklart....

• sassa07
    MD77 skrev 2010-09-20 22:53:41 följande:
    Varning för intima detaljer! Började känna av det igår ... här börjat svullna därnere...någon annan som känt det någongång?
    Hoppas hoppas att det är något på G därnere
  • sassa07
    sancia skrev 2010-09-22 07:10:49 följande:
    Jag är gravid! Nu är det ett tydligt streck och till och med skeptikern till make blev tårögd när han såg morgonens test! Glad
    GRATTIS!!!! All lycka till dig
  • sassa07

Då var den efterlängtade mensen här..... Grrrrrrrrrrrr!
    Men men jag ser det ändå lite positivt för nu kan jag ju förhoppningsvis börja med Pergo igen. Har redan slängt mig på tel å väntar på att dom skall ringa tillbaks...

• sassa07
    MariaK7 skrev 2010-09-22 08:55:30 följande:

Grattis Sancia! gu vad kul.. :)

har varit på VUL nu på morgonen, dag 12, känner mig lite besviken eftersom ingen äggblåsa verkar ha vuxit till sig, hon sa dock att man kan få ägglossning ändå, men känns inte så hoppfullt.

Så vi tänkte ta stickor nu o sexa på så får vi se, sen ska jag få göra ett blodprov 4 okt för o se om jag haft ägglossning......

snyft, känns skittråkigt o som att det aldrig kommer hända nåt...
    nån som känner igen sig?

Jag känner med dig, jag kan inte tala för oss alla här i tråden men jag tror att vi alla har haft samma känsla. Jag har det nu för min j-la mens kom imorse...grrr! Undrar oxå när det ska bli min tur. För mig känns det som ett slag i magen! Jag hade äl på dag 17 när jag åt Pergo, så hoppet finns ju att du oxå kommer att få en senare äl.
    Vi kommer alla att få ett plus!!! Vi måste kämpa oss igenom detta, synd att det bara ska ta lite längre tid för oss som så gärna vill...
    Jag har lagt ner med äl-test, känns bara stressande och för mycket att tänka på. Denna månaden kände jag mig mer avslappnad utan test men visst hade jag koll på kalendern när man ev har äl.
    Tempat mig har jag aldrig gjort. Det är lätt att säga "det blir när det blir" men man tänker ändå!
    Vi ska snart oxå få ett plus!
    Styrkekramar till dig
  • sassa07

En jättetrevlig förstående kvinna ringde tillbaka fr gyn idag

Hon såg i min journal att jag skulle få en omgång till med Pergo om det inte tagit sig så hon skulle be min gyn dr kontakta mig men ingen ringde tillbaks.
    Jag måste ju få ett recept snarast eftersom dag 5 är på söndag!
    Sa till henne att jag blir "knäpp" av all denna planering, tankar å känslor! Hon frågade mig om jag ville
    prata med en kurator på gyn avd.

Är det nån av er som har pratat med någon kurator eller gör det kanske???
    I vilket fall så har jag tel tid med min gyn dr på måndag och ska prata om andra alt, eller vad som kommer att hända, IVF kanske??
    Är det sant att man får betala själv genom landstinget om man redan har ett barn, med samma pappa???
    eller är det olika i olika kommuner???
    ----------------

Barnlängtan2011: Jag har samma tankar som dig, helst inte mer än 3ggr pergo, hur många kurer ska man klara av/orka innan man vill/bestämmer sig att gå vidare??
    Hahah ett presentkort va en bra idé Min son fyller 6 nu i Oktober, kanske han kan önska sig lite bidrag till ett syskon

• sassa07

MD77: Du levde på  hoppet till ÄL så hoppet finns fortfarande att det blir ett plus Håller tummarna och hoppas...

Syskonamaking: Jag hade nog oxå gjort ett blodprov, Lycka till
    jo du har rätt jag funderar för mycket! Jag vet att det kommer när det kommer.
    Som du sagt innan, man bryter ihop på mensdagen sen 1-2 dagar efter mensen har kommit så finns hoppet å lyckan att denna månaden ska det banne mig bli bebis sen närmar man sig BIM och så börjar det om igen...

Min sambo vill att vi gör ett försök till med Pergo, IVF e han inte med mig till 100%, jag vet inte varför men vi pratade om det igår och han sa att han inte riktigt kan säga varför!
    Ska jag vara ärlig så är det mest han som pratat om att skaffa nr 2 (och våran son har oxå börjat fråga) då borde han väl kunna tänka sig IVF?!

Nya tag nu, och jag lovar att jag ska inte fundera så mycket Nu kör vi igen!!!

• sassa07

Barnlängtan2011: Beklagar det med din graviditet Jag hoppas att du får all hjälp du behöver och att det snart kommer ett plus.
    När min son föddes fick jag tala med en kurator, för jag var inte ett dugg intresserad av honom, idag kan jag ens inte förstå hur jag tänkte så...
    -------------------------
    Fimpen72: Femar?? Ges det ut av gyn??? Jag har ju gjort VUL för att kolla äb, då kollar dom väl slemhinnorna oxå??? dom har aldrig påpekat något om slemhinnorna.
    Jag har ju tel tid med gyn på måndag så jag ska fråga honom ALLT!!
    -------------
    FamÅsling: Jag äter den för att jag inte har någon ägglossning. Stimulerar så att man får igång sin ägglossning.

• sassa07

YES!
    Jag har fått recept på Pergo och det ligger ett litet paket och väntar på mig nu i em 
    Fort. restat på många ställe. Men jag har flera apoteks alt, och det enda stället det fanns på var i min alldeles egna stad Tjohoooo
    Jag hade nog kunnat tänka mig att åka några mil för att få tag på det.
    ------------
    Fimpen72: tack jag ska kolla upp detta med Femar nja 1400kr känns ju inte som en förmögenhet om man jämför med IVF.

• sassa07

GakkenLive: Välkommen hit

MD77: Blir helt virrig av att läsa alla dagar med olika faser, vad insatta ni är Sån koll har tyvärr inte jag!
    vad spännande att BIM är beräknat tidigare! Jag håller tummar å tår det vet du

barnlängtan2011: Jag har inte kollat sköldkörtelhormon :-/ Får fråga när han ringer mig på måndag!
    Hoppas att han har tid att prata, jag har en massa frågor

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??