• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fjällräven: Förstår att det är svårt att inte testa.....

MD77: Surt att du var tvungen att börja med tabletterna men bra att du snart är på väg mot ÄL igen!!

Sassa: Nej vad säger du?? Ska ni ge upp??
    Varför får du inte en tredje kur med Pergo? Kollade du med UL/blodprov att du har haft riktig ÄL?
    Är det på kvinnokliniken du går? Här är det iaf dom man går till om man behöver IVF.. Men du har ju alltid rätt att byta till en annan läkare eller söka privat...

• Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-08-19 22:56:05 följande:
    Jag har sett att på utlänska "pergoaskar" skriver de att upp till 200mg kan man prova men här verkar ju Fass tycka dubbelkur och läkarna trippelkur??
    Min läkare tycker dubbeldos räcker sen bör man byta och prova sprutor eller ivf istället...

Kan biverkningarna påverka?
  • Eddam

Men jag vet inte heller vad biverkningarna är på sprutoma. Inte lär det vara biverkningsfritt iaf! Sassa, kollade du något med äl test? Men om du fått mens nu så borde du ju ha haft äl.. Förstår att du mår dåligt , jag vet precis hur det känns men måste klara dethär! Bryt ihop och Kom igen, ge inte upp!

• Eddam

Sassa: Det är rätt! Ta det lugnt denna månad så kör ni hårt igen nästa månad.. Om du inte redan är gravid då vill säga..

MD77: Har du börjat med Pergon än?

Fjällräven: Nu är det säkert jag som är snurrig men ska ni göra IVF eller är det den kliniken som skriver ut Pergo hos er?

-------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är på 6e dagen Primolut nu.. Och jag har sån mensvärk, precis som det känns dagen innan mensen ska komma.. Kommer inte ihåg att jag hade sådana känningar förra gången jag tog Primolut.. Har ni kännt något med dom?

• Eddam

Fjällräven: Jag tycker det alltid är slut på Pergo varje gång man försöker hämta ut den.. Iofs har jag alltid hittat det tillslut iaf men jag förstår inte varför det ska vara så svårt att tillverka dom??
    Jag ska till Apoteket i morgon och se om jag kan få ut någon...

MD77: Underbart!!!
    "Skönt" att du oxå hade mycket känningar med Primolut.. Nu känner jag mig lugnare..

Sassa: Man äter dom i 10 dagar.. Sen kommer väl mensen på 3-4 dagen nånting..

• Eddam

Skit blä bajs och fan!!!!
    Försökte hämta ut Pergo idag och det är HELT slut!! Tidigast leverans 20 september!!! Och jag som käkat Primoluten nu för att få mens HELT i onödan!! Fan vad besviken jag blir!!!!! Så nu är det bara att vänta till dess.. 

Ingen annan som har hämtat ut dom senaste dagarna som kan tipsa om vart man ska vända sig?

FAN!

• Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-08-25 10:56:15 följande:
    du måste söka efter klomifen.
    Det är det verksamma ämnet som är samma, men själva tabletterna heter annat.

Jag har läst på en annan tråd att Pergo ska komma i början av september, att tabletterna är klara och på väg mot apoteket.

Jag äter Serpafar från goldpharma och har iallafall inte så  några konstiga biverkningar. (jämfört med Pergotime)
    Har haft känningar från äggstockarna men inte använt ÄL stickor. ÄL ska jag isf få från 24-29/8 så vi håller på för fullt ha ha
    Men hur fungerar det? Måste man inte ha recept på det då eller?
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-08-25 07:14:37 följande:
    Nej, tyvärr...jag lider med dig, det är riktigt dåligt att det tagit slut! HUr kan man göra så mot oss?! Jag hörde att på vissa ställen så kommer det inte förrän i november men hoppas att du har rätt att det kommer i september.
    Om man är riktigt desperat så kan man köpa på nätet, de levererar på 3-4 dagar.

Men det kan ju bli så att du får ÄL ändå, det hoppas vi på!
    Ja alltså på dom 3 olika apoteksmärkena jag var på sa alla, ja just NU står det 20 sept men vi vet inte.. Så det kan ju lika gärna vara i nov...

Hur och varifrån köper man på nätet? Olagligt eller lagligt? Skicka gärna PM om du inte vill outa det här..
  • Eddam

Okej, tack för all info, tror jag ska beställa det så får jag se sen om jag vågar ta det.. hehe..

Men OM tullen tar det, vad kan hända? Dom tar det bara eller går det till domstol osv?

• Eddam

Nu har desperata jag beställt! Vi får se om jag åker in i finkan eller inte..

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??