• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Okej, nej dom borde ju veta vart dom sprutar in det så dom borde ju inte missa tycker man ju.. hihi.. Och alla doser är väl kollade så man vet att dom har bra kvalité eller?

Jag kommer inte ihåg exakt hur jag mådde efter Pergo mer än att jag inte mådde osm vanligt.. Nu har jag ju ätit Clomiphen Citrate och jag känner INGENTING. Eller jo lite mensvärk men det räknar jag inte som biverkning..

• Eddam
    MD77 skrev 2010-09-19 09:00:35 följande:
    Jag får bara toppsimmare!Glad Sprmierna är tvättade och alla tröga, trötta och värdelösa hamnar i avloppetGlad 
    Hoppas verkligen att det var någon som hann fram till ägget den här gången!

12 dagar kvar till BIM! Hur ska jag orka vänta!? Tror nog att jag kommer tjuvtesta innan...vilken dag har ni tjuvtestat? Om någon nu har lika dåligt tålamod som jagGlad
    Uj uj uj vilket lyx!! Hihi Då tycker man ju att nån av dom borde ha hittat rätt..

Det är svårt med tjuvtestandet.. Vissa plussar ju på ÄL+8 eller ännu tidigare.. Jag skulle nog testat (eller kommer säkert att göra) BIM-3 då tycker jag att man borde kunna se ett resultat... Men det är svårt.
  • Eddam

Hur stor skillnad är det på tempen vanligtvis och före/under/efter ÄL? Jag har aldrig tempat så jag är lite nyfiken..
    Hoppas du får utslag ikväll, ja får oxå alltid starka utslag på kvällen.

Hur är ni andra? Hur länge brukar ni får fullt utslag på ÄLtesten?
    Jag brukar alltid få utslag i 2 dagar och har fått likadant denna gång. Igår kväll blev det starkt positivt och idag nästan ännu starkare. Måste testa mig ikväll igen av ren nyfikenhet, antar att det är lika starkt ikväll!

• Eddam
    MD77 skrev 2010-09-19 16:25:24 följande:
    Förra gången fick jag pos Äl-test 2 dagar, denna gången 1 dag. Men som BM sa när jag var där så kan det blivit utslag efter att jag tagit sista testet dagen innan. Fick neg kl 16 sedan pos 06.30 morgonen efter, pos samma kväll kl. 21 och neg morgonen efter kl. 8.
    Ja just, så kan det ju vara! Jag fick ju mitt första pos kl 22 på kvällen så sent brukar jag inte annars testa. Så det kan ju absolut ha varit likadant för dig.

Ikväll/natt jobbar jag så jag hoppas att dagens aktivitet tillsammans med i morgon kvälls planerade aktivitet räcker för bäbis.. Hoppas hoppas hoppas!
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-19 14:40:52 följande:
    Undrar om teslagret skickar några ÄL tester som kompensation till mig =)
    De skrev att de skulle skicka ngt extra pga trasslet.

Idag har jag iallafall fått mkt biverkningar av pergon, jag som klagade igår.
    Haft blodvallningar och typ "nervösa" leder, liksom darrig i armbågarna.
    Hade det förra kuren också men trodde det var förkylningen.

Nu ska ett ägg av primakvalite mogna på sig och släppa om 10dgr =)

En fråga förresten!
    Har ni märkt om ÄL kommer tidigare ju fler kurer man äter på raken?
    Eftersom klomifen stannar i kroppen tänkte jag att det kanske går snabbare och snabbare att få ÄL.
    Jag fick på dag 19 förra kuren.
    Kommer sjutton inte ihåg hur det var när jag åt förrut (2004:a)
    Jobbigt med så många biverkningar!!

Jag vet inte om jag är dålig på att hänga med men vad var det för strul testlagret hade gjort?
  • Eddam
    Fjällräven skrev 2010-09-19 17:54:39 följande:
    Ändrar lite i listan, så den hamnar i turordning

Nu-ska-det-bli-barn-lista

Sancia: ÄL 12/9 BIM 26/9 (1:a försöket med Pergo, 2a barnet)
    Fjällräven: ÄL - 14/9, BIM 28/9 (2:a barnet)
    MD77: ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Fimpen72: - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)
    Syskonmaking: ÄL 18-19/9 BIM 2/10 (4e försöket med Pergo, 2a barnet)
    Vad är det för turordning?? BIM eller?
  • Eddam

Barnlängtan: Jippie för utslag på ÄLtesten!!!!!!! Hejja på nu!!

Sassa: Jag sökte hjälp efter 4-5 månader eftersom min mens var väldigt oregelbunden/borta.. Då hittade dom direkt att jag hade PCO och ingen ÄL. Fick först bara Primolut för att försöka kickstarta kroppen men den var inte alls med på noterna, så det fick bli även Pergo.

-------------------

Jag fick ju första positiva Ältestet igårkväll och det är lika starkt fortfarande, antar att ägget inte har släppt riktigt än men JÄKLAR vad hungrig jag är!! Jag brukar aldrig få så att det kurrar i magen men det hinner det göra mellan varje måltid nu, började igår men jag antog mest att jag slarvat med maten men det är likadant om inte värre idag.. Känns helt sjukt! Någon annan som har blivit hungrig av tabletterna eller av/vid ÄL. Såhär kan jag inte minnas att jag känt förut..

• Eddam

Ja visst är det roligt med alla ägglossningar. häftigt att vi alla nästan är lika i cykeln oxå skiljer ju bara några dagar.. häftigt! Så nu tycker jag att det ska forsa in plus på samma sätt som äl har gjort! Jag håller tummarna för oss alla!!!

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-09-20 09:37:43 följande:
    Javisst är det spännande nu

Det du skrev om hunger har jag oxå känt runt äl. Jag har vart tok hungrig och käkat som en häst och även vart sugen på sött! Först tänkte jag att det kanske är min träning men jag har inte tränat så mycket mer per vecka än vad jag brukar göra....
    Skönt att det är fler som är hungriga!!

Kan någon hjälpa mig med mitt problem?
    Jag har ju fått starkt pos på ÄLtesterna sen i lördags kväll, det är fortfarande lika starkt, dvs ägget har inte släppt än?? Tanken var ju att ta blodprov idag för att se om jag ägglossat men är det för tidigt om jag tar provet idag eller syns det redan nu??  
  • Eddam

Tack för ditt svar! Jag skulle ta på dag 22 men det var ju igår, söndag så då skulle jag ta dag 23 sa han.. Men då borde det inte vara någon bråska att ta provet idag.. Då hinner jag ringa till dom när dom öppnar i morn och få veta hur jag ska göra!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??